• Tidigare träning på torsdag

    På torsdag tränar vi årets sista träning på Yrsa. Vi tidigare lägger den till 17.30 pga mörkret. På måndag tränar vi på Österängen 17.45. 9-manna träningsmatch på fredag och lördag för dem som blir kallade. /Ledarna F04 F17 EFV 4 okt 2016 0kommentarer
  • Matchrapport GUSK - BP

    Vi ville få till en bättre prestation än i våras då vi var utspridda över hela Grimsta IP, kompakta var vi än var på plan stod överst på listan inför matchen. Småtrevligt spel från båda lagen där filosofin inte var "sparka" långt som existerar hos för många lag i serien, det skapades chanser åt båda hållen där bollen smet utanför eller målvakterna gjorde bra parader. BP utnyttjade ett räknefel hos oss centralt strax innanför straffområdet och på ett tillslag hade dom i den 18' 0-1. Vi fortsatte spela rätt bra men hade svårt inne i boxen att få till det. Lite turligt gör dom 0-2 när en hög boll ändrar riktning så Tilda blir helt ställd och deras spelare kan gå in med bollen. Fortsatt bra spel med många fina kombinationer, det syns att lagen är bekväma att hålla boll men idag var BP vassare att ta vara på dom få misstags som gjordes. 3-4 chanser åt båda hållen men inga fler mål i årets sista halvlek. Vi hade en betydligt bättre prestation än sist men ändå förlorar vi större den här matchen. Vi hamnar igen på 2:a plats vilket får anses vara ett godkänt resultat, vi gratulerar Bollstanäs till kvalplatsen och önskar dom lycka till mot Assi. Enormt tungt och tråkigt för Tierp och Rimbo som blir tvungna att spela div 2 nästa år efter att förlorat sina måste matcher i sista omgången, ett Tierpsmål mot Huge hade räckt för att hålla sig kvar. 0-2 (0-2) 0-1 18' 0-2 37' Laget: Tilda (mv) Elva Viktoria Natta (K) Josefine (ut 84) Sofia F Ida (ut 64) Maja Elin M (ut 73) Tyra Annika Avb: Amanda (mv) Kaisa (mv) Tova (in 64) Lina B (in 73) Sofia JS (in 84) Agnes Sara Julia Max Andersson Dam 3 okt 2016 0kommentarer
  • Referat: GUSK - Bälinge IF

    Första 9-manna matchen, träningsmatch mot Bälinge hemma på Yrsa i fantastiskt väder, sommaren tar aldrig slut. Vi spelar 2x35 och även domaren hade premiär på 9-manna, funkade bra. Några offside och en del frisparkar dömdes, bra. Vi fick springa lite för mycket i första halvlek, vi var lite stressade och använde luften lite för mycket istället för att rulla på gräs. Mycket jämn match rakt igenom och chanser åt båda håll. Vi får lära oss att använda målvakten lite mer och bli säkrare på det. Vi behöver också snacka lite mer på planen. Kul att vara igång på 9-manna! Tack Bälinge för en jämn och fin match. Ledarna F04 F17 EFV 2 okt 2016 0kommentarer
  • Västerås IK - GUSK 1-2

    Vi åkte till Västerås med 13 spelare, sena sjukanmälningar och svårt att få in ersättare. I början var det ställningskrig, VIK:arna såg mer motiverade ut och sprang mer än vad vi gjorde. Vid en hörna i 19 minuten nickar VIK in 1-0 och det såg inte bra ut. Vi hade märkbart svårt att få igång vårt spel och det gick lite sakta i alla sekvenser. Vi hade lägen att kvittera men VIK hade fler chanser att öka på ledningen. 1-0 till VIK i halvtid var inte mycket att säga om. Vi gick ut till andra halvlek med förhoppning att kunna vända på matchen. Istället anfaller VIK och är nära att öka på ledningen. Men vi "äter oss" in i matchen och bombar VIK:s straffområde. I den 78 minuten springer Anton runt på högerkanten och slår ett inlägg som Mellis placerar utom räckhåll för VIK-keepern. Matchen såg ut att sluta 1-1 men vi fortsätter att pressa på och i den 88 minuten slår Kango en frispark i stolpen. Deniz försöker att slå in returen men träffar samma stolpe, Mellis kan till slut forcera in 2-1. En skön trepoängare även om det var lite tursamt. Nu återstår 2 matcher i serien och och vi har fem poäng ner till nedflyttningskval. 4 lag på 28 poäng kan gå förbi oss och våra 33 poäng. Men då måste alla fyra lag ta sex poäng och vi inte några poäng. Herrfotbollen Herr 1 okt 2016 0kommentarer
  • Inför GUSK -BP

    Dags för den sista matchen i serien för den här säsongen men vi har Sv cupen kvar mot Sundsvall om några veckor. BP gjorde sitt yttersta förra omgången när man var nära att klara 1p mot Bollstanäs och hade dom gjort det hade sista omgången varit spännande i toppen också och inte bara om dom 2 platserna som är kvar att spela om att åka ur. Vi som alla lag i seriesystemen brottas med skador, sjukdomar, avstängningar och kanske lite med motivationen för vår egen del. Vi kan inte tappa någon placering men heller inte komma ikapp Bollstanäs, det som kan driva oss är att komma över 50p men framförallt göra en bättre prestation än den vi gjorde i våras mot BP då vi förlorade rättvist i en svängig match med 4-3. Det verkar som sensommaren håller i sig som den har gjort den sista tiden, hoppas och tror verkligen att vi gör allt för att visa oss från våran bästa sida också nu när vi avslutar serien. Truppen: Amanda (mv) Kaisa (mv) Tilda (mv) Julia Viktoria Tova Ida Annika Sofia F Tyra Sofia JS Elva Josefine Sara Lina B Maja Elin Agnes Natta Max Andersson Dam 1 okt 2016 0kommentarer
  • Svarta match tröjor imorgon

    Ni som är kallade till 9-manna match mot Bälinge på Yrsa imorgon, vi ska spela i våra svarta tröjor så glöm inte att ta med dem! Ses imorrn /Ledarna F04 F17 EFV 1 okt 2016 0kommentarer
  • Sundsvall i Svenska Cupen

    Söndagen den 23/10 kl 14.30 är det dags för nästa uppgift i Svenska Cupen damer. Det blev åter ett elitettan-lag, Sundsvalls DFF som kämpar för att hålla sig kvar i serien. Vi hoppas att IP är spelbar då (vi får väl räkna med att kratta bort en del löv), annars blir det konstgräs på Österängen eller Löten. Dam 30 sep 2016 0kommentarer
  • Hjälp vid fotbollsskador

    Just nu pågår en test i Uppland och Hälsingland där ALLA fotbollsspelare i dessa distrikt kan få hjälp med sina fotbollsskador av ackrediterade sjukgymnaster och läkare. Detta är en resurs som vanligtvis endast större lag har tillgång till. Tyvärr är det allt för få spelare som hör av sig till Spelklar och detta tror vi beror på att man inte har förstått vilken möjlighet detta är. I korthet: Vid skada uppkommen i fotbollen, ring 020 - 44 11 11 Till Spelklar kan du som spelare, ledare eller förälder ringa för att få hjälp med idrottsskador. Den kostnadsfria rådgivningen utförs av legitimerade sjukgymnaster med specialkunskap om idrottsskador. Du kan vid behov få komma till en expert på idrottsskador utan att behöva betala något själv. Testet pågår 8 september till 8 november 2016 och gäller för skador från 1 april 2016 och framåt. Läs mer i informationsbladet. Telefonnumret som man kan ringa när skada sker eller besvär dyker upp – 020 - 44 11 11 Informationsblad: http://www.folksam.se/forsakringar/idrottsforsakring/spelklar/spelklar-radgivning-fotbollsforbund?icmp=startklar2.0 under rubriken ”material för nedladdning”. Vid frågor kontakta Joakim Törn, projektledare SvFF: Joakim.Torn@svenskfotboll.se Dam 27 sep 2016 0kommentarer
  • Visa fler nyheter