Lite info om resten av säsongen
Nästa helg har vi UIF-cupen på lördag med första match 07.45 samling 07.00 i Ekeby. Kallelse kommer under veckan. Vi kommer också vara bollkullor på dam matchen på lördag med samling 13.00. Återkommer i veckan med info om tid och kallelse även till den. 17-18/10 kommer vi delta i en cup i Stockholm/Järfälla, Höstpokalen. Kallelse kommer. Vår egen Flick-cup i Diös hallen kommer ske den 29/12 för F04. Föräldrar och tjejer kommer kallas som spelare och arrangörer då vi får arrangera vår egen cup-dag tillsammans. Nästa vecka kommer vi börja träna 18.00 på tisdag och 17.30 på torsdag. Vi har fått träningstider på Österängen konstgräs under vintersäsongen, onsdagar och söndagar, även en inomhustid i Tunabergsskolan på lördagar. Återkommer med tider och när vi startar. Hälsar ledarna F04
F17 EFV
26 sep 2015
0kommentarer
Referat: Gamla Upsala SK F04 svart - Håbro IF F03-04
Sista hemmamatchen för seriesäsongen på Yrsa. Vi spelar mot Håbro och de flesta tjejer som inte spelar matchen, hejar på sidan. Vi inleder lite försiktigt och Håbro bjuder på fint och bra motstånd. Vi får in ett mål i första period och Håbro får in välförtjänt 1-1 i andra. Båda lagen spelar fin fotboll och har flera chanser. Vi lyckas få in flera mål och matchen slutar 7-1 till oss. Nyttigt och kul för dem som stod på sidan och hejade, även nyttigt som tränare ibland. Tack alla tjejer för en fin match Ledarna
F17 EFV
26 sep 2015
0kommentarer
Matchrapport Tierp - GUSK
Tidig avresa för att hinna vara på plats och match i Tierp och deras konstgräs kl 19.00, som vanligt när man har med kommunens lokaler så är det svårt att få ordentlig access till omklädningsrum så även i Tierp tydligen. Vi fick åka till Vegavallen och byta om där efter att deras ledare inte fått tillgång till något utrymme i skolan bredvid planen men i pausen hade det löst sig. Lite längre matchgenomgång eftersom vi ville plantera ett lite nytt sätt att försvara oss på men även hitta lite nya vägar offensivt. Vi blev förvånade över hur Tierp ställde upp sin organisation men även hur lågt dom låg med hela laget defensivt, vi fick i lugn och ro starta våra anfall och c:a 10-15 meter på våran planhalva började deras press, om man nu kan kalla det press. Vi flyttade bollen extremt bra på deras första 1/3 del av planhalvan, vi bytte kant och började om och vårdade bollen som det var ett litet nyfött barn. Den enda farlighet dom hade under första var när vi missbedömde en utspark som deras forward var nära att peta in men Kaisa tillsammans med mittbackarna löste situationen. Vi kunde spela ett högt anfallsspel under långa delar av matchen och anledningen var att vi inte hela tiden ville framåt utan värderade och läste av situationerna bättre än tidigare matcher. Båda kanterna utnyttjades hela tiden och efter att kommit runt på högersidan sätter Elva in bollen lågt där Anna trycker sig förbi sin försvarare och med ett tillslag får in den förbi deras storspelade målvakt. Efter 450 meter kom vi till vårat omklädningsrum i paus där vi analyserade och diskuterade våran halvlek, tongången var positiv och energin gick det inte att ta fel på. Andra halvlek så väldigt lik ut som första men Tierp hade lite mera boll än dom 30% som dom haft tidigare, lite högre press men ändå för lite för att störa oss, bekvämt och med hårda passningar tog vi oss från sida till sida som fick deras skepp att börja gunga rejält. Båda målvakterna briljera flera gånger med utmärkta räddningar och några flera mål blev det inte. Vårat sätt att störa deras uppspel var det som gladde mest, dom fick inrikta sig på omställningar eller att målvakten kunde sätta långa utsparkar på sin centrala starka forward och därifrån en skarv, inget roligt sätt att anfalla på men ibland är motståndet för bra och då måste man anpassa sig som vi borde ha gjort förra helgen när vi mötte Djursholm. Att vi saknar seriens 3:e och 4:e placerade målskyttar och förmodligen seriens bästa mittfältare, det gör den här prestationen ännu starkare och skönare, spelarna tar ansvar för sin egna/lagdelens/lagets insats under 92 minuter och jag säger det igen, det är en ära att träna dom här tjejerna som offrar mycket för att få göra det dom älskar mest, FOTBOLL!!!! 0-1 31 min AK (EF SÖ) Laget: Kaisa (mv) Frida Sofia Natta (k) Lina Elin M (ut 84) Anna K Elva Johanna Sanna Mia (ut 87) Avbytare: Maja (mv) Agnes (in 84) Tove (in 87) Josefine Max Andersson, stolt tränare
Dam
26 sep 2015
0kommentarer
Inför Tierp - GUSK
Två matcher kvar och båda är derbyn, vi spelar på fredag kväll uppe i Tierp på konstgräs där vi nästan för ett år sen blev Upplands cupmästare. Vårmatchen lyckades vi vinna med 2-1 med det satt riktigt hårt inne. Våra motståndare har precis som vi haft och har stora skadeproblem under säsongen men dom har även haft spelare som slutat av olika anledningar vilket har gjort det svårt att hitta rätt uppställning och därav den bleka 6:e plats dom har nu. Våran insatts senast mot Djursholm var under all kritik men samtidigt hoppas jag att alla i gruppen inklusive ledare tar lärdom och att vi istället försöker hitta nycklar i vårat egna spel än att vi gräver ner oss och hoppas att vi aldrig mer kommer att möta ett sånt lag igen, för det kommer vi till 100% göra. Vi har börjat planera inför nästa säsong med allt vad det innebär, styrelsen jobbar i tysta med saker som ingen igentligen ser men ska bara fungera. Vi har börjat bjudit in spelare för provträning och har haft några på besök den här veckan när vi kört på Lötens konstgräs och dom har sett intressanta ut. Vi kommer under hösten och vintern bjuda in fler spelare som kan hjälpa oss i vår strävan att hela tiden bli bättre. Truppen: Kaisa (mv) Amanda (mv) Johanna Elva Anna K Mia Josefine Tova Lina Frida Elin M Sofia Agnes Sanna Natta Max Andersson, tränare
Dam
24 sep 2015
0kommentarer
Matchrapport Djursholm - GUSK
Förutsättningarna var glasklara hur vi skulle vara det första lag som skulle vinna på Djursholms hemmaplan och på samma gång sätta lite press på Sundsvall som skulle senare i helgen möta relativt svåra Korsnäs på bortaplan som förhoppningsvis skulle sälja sig dyrt med tanke på deras tabellposition. När domaren blåste igång matchen kändes det som vi fortfarande satt på sängkanten med pyjamasen fortfarande på, som yrvakna kattungar sprang vi runt och försökte komma åt motståndare och boll och redan efter 7 min låg bollen i mål bakom Kaisa. Vi jämnade ut spelet lite grann men våra passningar gjorde att bollen kom tillbaka på en gång och det kändes faktiskt som vi spelade mot en brant uppförsbacke, Djursholm tog enkelt bort all försök till anfall och vi hade bara ett avslut på mål i första halvlek. Efter att vi återigen missat i vårat uppspel spelas bollen fram till en helt fristående forward som prickskjuter bollen stolpe in i den 33:e min. När nästan halvleken är slut får Fanny en hård boll från nära håll på näsan och den bryts. Att lägga sig ner och dö är inte något GUSK representerar så i paus bestämdes att vi skulle med hårt jobb och inställning visa att om det inte fungerar med kvalité så skulle våra stora hjärtan och kärleken till idrotten ta oss tillbaka in i matchen. Fanny fick åka till Danderyds sjukhus med sin näsa men kom tillbaka när matchen precis tog slut. Vi ändra om i organisationen och krigade dom sista 45 min, det blev lite bättre men några farligheter skapade vi inte. Djursholm hade lägen att göra några till men vi visade stor kampvilja och lyckades styra bort dom farligheterna. Djursholm vinner helt rättvist och deras hemmastatistik håller i sig, vi lyckades inte sätta någon press på Sundsvall och det visade sig att dom vinner den bortamatchen med 0-6, starkt gjort. Våran fina svit på 15 förlustfria matcher var borta men i den här matchen var vi chans/uddlösa i 90 min. 2-0 (2-0) 1-0 7 min 2-0 33 min Laget: Kaisa (mv) Elva Sofia Natta (k) Elin M Johanna Mia (ut 39) Fanny (ut 46) Lina (ut 78) Anna K Sanna Avbytare: Maja (mv) Leijon Tova (in 39) Agnes (in 46) Josefine (in 78) Max Andersson, tränare --------------------------------------------------------------------------------
Dam
21 sep 2015
0kommentarer
Referat: Sunnersta AIF F04 Grön - Gamla Upsala SK F04 svart
Bortamatch mot duktiga Synnersta i bra fotbollsväder. Några får spela mycket vilket är en bea träning inför framtiden då man ska orka spela hela eller större delen av en match. Sunnersta inleder piggast och gör ett mål mot oss, vi kvitterar till 1-1 vilket är resultatet i paus. I andra gör vi 1-2 och Sunnersta kvitterar till 2-2. Vi trycker på och spelar mycket bra passningsspel som vi ofta gör men tyvärr får vi inte in bollen i Sunnerstas mål trots många målchanser. Sunnersta har en mycket duktig målvakt som täpper igen i tredje period och har lite tur med sig. 0-0 blir resultatet i tredje och matchen slutar oavgjort trots alla våra fina målchanser och vårt fina spel. Tack för i helgen tjejer /Ledarna
F17 EFV
20 sep 2015
0kommentarer
Nacka FF - GUSK 2 - 3
I matchens inledning skapade vi tre frilägen men alla rann ut i sanden. Nacka rullade boll i en halvtimme men kom inte till några egentliga farligheter. Man kom fram till straffområdet men där tog det stopp. I 35:e minuten slår Mackan en långboll på Mellberg som tar ner på vänster stortå och lyfter bollen med höger utsida förbi Nackakeepern till ledning 1-0. Ledningen håller till halvtidsvilan. Andra halvlek börjar med ett Nackatryck mot vårt mål, men det ger inte utdelning, bra försvarsspel av oss. Istället slår Mackan en långboll på Englund i 67:e minuten som Englund vrickar i mål. Det var förlösande, men nu var vi i ledning med 2-0 som är Rolles mardrömsresultat. Vi släpper in Nacka i matchen och i 82:a minuten reducerar man till 1-2 och det är match igen. Nacka lyfter upp sitt lag i hopp om en kvittering men det öppnar lägen för oss och i den 89:e minuten kan Deniz sätta "spiken i kistan" med ett vackert mål i bortre krysset. På övertid kan Nacka snygga till síffrorna och 2-3 blir slutresultat. En mycket viktig trepoängare var bärgad. Herrfotbollen
Herr
19 sep 2015
0kommentarer
Inför Djursholm - GUSK
Ett av seriens starkaste hemmalag ska vi möta i helgen, Djursholm har inte förlorat på sin hemmaborg än och laget ligger förnärvarande på en 5:e plats i serien. När vi var där förra säsongen hade vi förmån att spela på deras fina gräsmatta men i år har dom bestämt att spela sina matcher på en sliten konstgräsplan som man har fått dispens från förbundet att spela på. Inför säsongen handplockade man rutinerade spelare runt om Stockholms området och hade förmodligen en högre tabellposition som målsättning än var man just nu befinner sig på. Vårens match vann vi med 7-3 efter att vi spelat en högoktanig fotboll i nästan 90 min. Hösten är här det vet vi alla och mörkret kommer snabbt, föreningen har två lag högt uppe i seriesystemen som vill träna 3-4 pass/v och med bara en gräsyta att utnyttja blir det trångt om utrymmet. Det fungerar stora delen av säsongen men när det blir mörkt vid 19.00 och när det inte finns belysning blir träningarna lite väl korta. Gruppen har blivit lite friskare men fortfarande har vi inte repat oss helt från hosta och ömma halsar. Vi saknar fortfarande Elin, Hugo, Anna och Freddie på våra träningar men dom finns med oss varje gång domaren blåser igång matchen. Truppen: Maja (mv) Kaisa (mv) Sanna Anna K Natta Sofia Agnes Josefine Elva Elin M Lina Johanna Tova Leijon Mia Fanny Max Andersson, tränare
Dam
18 sep 2015
0kommentarer
Visa fler nyheter