Matchrapport GUSK - Selånger
Återigen har vädergudarna visat sig från den bästa sidan med strålande sol, 22 grader samt en liten vind som det lag som slog mest höjdbollar hade mest nytta av. Långt ifrån en perfekt gräsmatta men den klarar inte av vad som helst, GUSK herrar lag 2 spelade före oss med start kl 11.00 vilket gjorde att mattan var inte som den brukar vara men fortfarande 100% bättre än den vi fick spela på uppe i Selånger. För att hålla spelarna på tårna och inte ta mycket givet hade vi ändrat på några positioner så man fick ställas inför nya utmaningar, vi ville engagera fler i våra anfall och utnyttja kanterna med våra yb så att ymf kommer mer i lägen för avslut och farliga instick. Det var viktigt att fokusera på våran uppgift och inte snegla på tvitter hur det gick i andra matcher i samma omgång. Att det skilde 35 p mellan lagen märktes så fort domaren blåste igång matchen, vi visste att Selånger är tekniska, snabba och har en grym inställning till att lära sig mer men i matcherna mot GUSK räckte dom inte till på långa vägar. Det tar bara några minuter så har Sanna gett oss ledningen och 5 minuter senare utökade Fanny till 2-0. Spelet förläggs på Selångers planhalva där vi fyller på med fler spelare i anfallen och vi känns väldigt trygga med att hålla i bollen högt upp i plan. 3-0 gör Fanny och innan halvleken är slut får Elin ett utkast från Kaisa någon meter utanför eget straffområde sen gör hon som bara Peter Forsberg kan göra, hon driver bollen över hela plan mot deras backlinje som bara faller, våra forwards gör avledande löpningar men Elin passar inte utan fortsätter tills hon är några meter inne i deras straffområde och prickskjuter stolpe in. Spelare och ledare var tillfredsställda i paus, det var små detaljer som ventilerades som skulle göra att vi tog det lite lugnare på vissa ytor för att hinna flytta fram våra positioner och få ett ännu hårdare tryck mot deras mål. Nu tog tog det bara 3 minuter av halvleken innan Fanny gör 5-0 och vi fortsätter att rada upp chanser efter bra anfallsspel, deras målvakt gör flera bra ingripande men några av våra avslut är lite klena och vi gör det lite för enkelt för henne att briljera. Den som förmodligen mått bäst av att vi roterat på några positioner var Sanna som mellan minut 80-90 gör 3 mål, ett äkta hat trick. Trodde inte att vi resultatmässig skulle komma upp i samma nivå som i våras där vi vinner med 7-0, vi är bättre idag över 90 minuter och hade vi varit riktigt skärpta i alla lägen vi skapade var det närmre 15-0 än 8-1. Dom har ett avslut under hela matchen men då visade Kaisa verkligen att hon håller hög klass. Jag räknade till 17 avslut på mål och 8 som gick utanför eller över för oss, att segern var rättvis kan ingen säga något annat om. 8-0 (4-0) 1-0 5 min SÖ (TR FHR) 2-0 10 min FHR (SÖ JH) 3-0 39 min FHR (SÖ AK) 4-0 44 min EM (KN) 5-0 48 min FHR (SÖ LN) 6-0 80 min SÖ (JH) 7-0 82 min SÖ (EF) 8-0 90 min SÖ (SF) (frispark) Laget: Kaisa (mv) Elva Tova Natta (k) Lina (ut 74) Johanna Elin M (ut 82) Sofia Anna K (ut 71) Fanny Sanna Avbytare: Amanda (mv) Annika Anna L (in 71) Josefine (in 74) Sara (in 82) Max Andersson, tränare
Dam
30 aug 2015
0kommentarer
Referat: Gamla Upsala SK F04 svart - Alsike IF F04
Dagens första match av två hemma på Yrsa under GUSK-dagen. Vi möter Alsike som vi spelade oavgjort mot i våras. Inleder bra med prat och spel, Alsike får in ett mål och vi går till pausvila med 0-1 i baken. Andra period slutar 1-3 till Alsike, vi tappar spelet när vi inte pratar men kämpar vidare. Alsike är kvicka och duktiga. Vi använder oss utav två målvakter idag och lite annorlunda backlinje som kämpar på bra. Sista period slutar 2-0 till oss och vi får se en jättefin målgest som tjejerna överraskar oss med tre gånger, tack! Nu laddar vi om till dagens andra match då vi spelar mot Lagunda. Heja! Ledarna
F17 EFV
29 aug 2015
0kommentarer
Inför GUSK - Selånger
Vi har haft 3 träningar med hög kvalité efter den svåra bortasegern mot Korsnäs där vi inte riktigt kom upp i den nivå som vi vant oss med under säsongen. Det har blivit täta matcher mellan oss under två år som vi varit i ettan men GUSK har gått segrande 3 ggr vilket bevisar att har bra inställning och jobbar i 90 min. Lördagens motståndare måste få till ett mirakel om dom ska klara sig kvar i ettan, 18 p kvar att spela om och det är 13 p upp till säker mark ovanför strecket men lagen Vaksala, Korsnäs, Mohed och Rimbo kommer också plocka poäng så det ser mörkt ut för Selånger. För vår egen del kan vi bara göra allt som går i den enskilda matchen och få till en prestation som alla kan vara nöjda med så får vi se hur långt det räcker när vi pratar placeringar i serien. Truppen: Amanda (mv) Kaisa (mv) Sara Josefine Anna L Annika Elva Tova Natta Lina Johanna Sofia Elin M Anna K Fanny Sanna Max Andersson, tränare
Dam
28 aug 2015
0kommentarer
Referat: Upsala IF F04 - Gamla Upsala SK F04 svart
Bortamatch mot UIF som alltid är lite svårspelade. Vi har idag tre tjejer som normalt inte är målvakter men är duktiga och tar varsin period, toppen! Vi inleder starkt och spelar jättefint mellan lagdelarna, mycket bra uppspel ända från backlinjen och perioden slutar 4-0 till oss. I andra perioden släpper bi in UIF, framförallt en av deras spelare och perioden slutar 3-0 till UIF. Sista perioden slutar 3-3 och vi visar att vi är många i laget som kan göra mål och spela på flera olika platser. Bra kämpat tjejer! Extra skönt att vinna i regn på bortaplan, blir liksom lite roligare att åka hem med en vinst då. Nu laddar vi om för Gamlis-dagens två matcher på lördag, kallelse har skickats. Ledarna
F17 EFV
27 aug 2015
0kommentarer
Torsdagsträningen inställd
Imorgon torsdag, 27:e är träningen inställd pga match borta mot UIF, för dem som är kallade. Ledarna F04
F17 EFV
26 aug 2015
0kommentarer
Tack för fint jobb!
Tack alla föräldrar och barn som ställde upp och jobbade i kiosken under vår kioskvecka, det var ha fungerat jättebra. Speciellt tack till Anna och Johanna som fixade med schemat. Nu kör vi lite mer kiosk, på lördag på GUSK-dagen, enligt utskickat schema, sen har vi lite kul tillsammans på kick-off. Hälsar ledarna F04
F17 EFV
25 aug 2015
0kommentarer
Kvarnsvedens IK - GUSK 3-1
Nu går det knackigt. Vi startar matchen yrvaket och efter 3 minuter ligger bollen i vårat mål. Vi dominerar resten av halvleken men det är Kvarnsveden som har dom farligaste chanserna. I andra halvlek försöker vi lyfta upp spelet och skapar en del chanser men Kvarnsveden är också farliga på sina kontringar. 20 minuter in i andra halvlek åker vi på en oförklarlig utvisning, ingen har sett vad domaren såg. I 72:a minuten kvitterar vi på nick från Erik Lundberg, men minuten senare trycker Kvarnsveden in 2-1 på en tilltrasslad situation som luktade offside. Vi fortsatte att pressa och skapade en del chanser men i 86:e minuten sätter Kvarnsveden spiken i kistan och fastställer slutresultataet 3-1. Nu hårdnar det till i bottenstriden och 5 september möter vi UIF på Gamlis IP. Vi behöver allt stöd vi kan få, kom till IP och heja fram oss till tre välbehövliga poäng. Herrfotbollen
Herr
24 aug 2015
0kommentarer
Matchrapport Korsnäs - GUSK
Att vi lagt ner massor av energi och rätt attityd i dom inledande 3 matcherna på hösten finns det inget tvivel om och vi måste fortsätta på den inslagna vägen även när vi möter på pappret ett lag som ligger längre ner i tabellen, Korsnäs är ett lag som passar oss otroligt dåligt och vi visste att deras sätt att spela sätter många frågetecken i våra spelares huvuden. Det blev mycket frisparkar i inledningen som vi orsakade på våran planhalva pga att vi inte tar jobbet på en gång, på fasta situationer kan allt hända men med disiplinerat försvarsspel tog vi bort allt. Efter c:a 20 min skadas deras målvakt och fick utgå vilket alltid skaper en viss oro i laget, 5-6 min senare gör Sofia mål på en frispark några meter in på deras planhalva. Bollen har en hög båge och går direkt mot mål, målvakten som är på väg ut ur målgården fick jobba bakåt och stöter bort bollen och på returen är vi frammer och hugger stenhårt på returen, våran spelare kolliderar med henne och domaren blåser frispark men linjeman har sett att bollen redan har varit inne över mållinjen innan frisparken, starkt av HD att lyssna på sina medhjälpare. Halvleken fortsätter med väldigt dåligt spel från våran sida där vi inte är tillräckligt intresserade av att delta i vårat anfallsspel och vid vissa tillfällen är naiva i vårat försvarsspel. Vi tilldöms en straff efter att deras spelare fått bollen på armen (samma situation som när dom fick straff i våras), målvakten går åt rätt håll men är inte i närheten av att rädda, Sofia sätter den hårt efter marken. Paus i det gröna under några björkar i skön skugga där spelarna fick säga sitt i några min, värmen var påtaglig och nästan alla vattenflaskor hade tömts i första halvlek. Vi hade tappat boll på känsliga ställen och hade fått jobba i defensiven i onödan samt att vi vågar inte fylla på med spelare våra anfall som dom retfullt enkelt plockar bort. Andra halvlek blir bättre men inte bra, mer tålamod och alternativ när vi får upp våra yb högre upp och att vi inte spelar fast oss på en kant utan utnyttjar våra spelskickliga centrala spelare mer. Små in och utskick mellan deras lagdelar var receptet och efter 71 min gör Annika 3-0, hon vill sätta den lågt vid första stolpen men målvakten stänger ytan så flyttar över bollen till vänsterfoten och sätter den högt i bortre butgaveln, passningen får hon perfekt från inhopparen Anna K. Vi blir berövade en solklar straff till i slutet av matchen men ingen hörde någon signal. Ingen stor match men ändå en bergsäker vinst, vårmatchen såg ut på samma sätt. Gräsmattan var tjock och oklippt plus att den var rejält gropig vilket inte gjorde det lättare att spela men vi lyckades få med oss alla poäng till Uppsala. 0-3 (0-2) 0-1 26 min SF (frispark) 0-2 36 min SF (straff) 0-3 71 min AH (AK) Laget: Kaisa (mv) Tova (ut 60) Sofia Natta (k) Elin M Mia (ut 77) Elva Fanny Lina (ut 68) Sanna Annika Avbytare: Maja (mv) Anna K (in 60) Johanna (in 68) Anna L (in 77) Max Andersson, tränare
Dam
23 aug 2015
0kommentarer
Visa fler nyheter