Inför Vaksala - GUSK
Det tredje derbyt på kort tid men nu verkligen lokalt derby inom Uppsala, vi tar oss till Årsta för vår andra match på konstgräs i år. Vaksala är som bekant nykomlingar och med ett helt nytt lag har dom inför den här säsongen försökt komma in i div 1 tempot, dom har under långa perioder i matcher bl.a. mot Gustavs hemma spelat riktigt bra men till slut inte riktigt orkat hela 90 min. Många unga spelare från egna led som är skolade på ett bra sätt plus ett helt lag från Wattholma som anslöt sent till föreningen. Med vinster mot rätt lag så finns det stora chanser att dom klarar sig kvar. Vi har vunnit mot Rimbo och Tierp med uddamålet i täta och tuffa matcher så vi är inställda på att även denna match kommer bli av derby karaktär. Vi fick känna på i förra omgången att inför varje match antingen mot topp eller bottenlag så krävs det att som lag visa upp ett samspel mellan lagdelarna och att varje individ har läst av situationen innan man går upp i press eller får boll. Vi har spelare i våran trupp som tillhörde Vaksala förra säsongen, Agnes Lundberg och Agnes Leijon. Fröken Leijon blev klar för GUSK så sent som igår torsdag. Truppen: Klara (mv) Kaisa (mv) Josefine Anna K Sara Anna L Elin M Agnes Sofia Natta Lina Fanny Tova Leijon Freddie Annika Sanna Max Andersson, tränare --------------------------------------------------------------------------------
Dam
26 jun 2015
0kommentarer
GUSK - Sandvikens IF 2 - 2
Dagens match spelades under perfekta förhållanden. Underbar matta, bra väder och en engagerad publik. Sandviken öppnade bäst skapade en del farligheter, men det dröjde till mitten av första halvlek innan planens minsta spelare, John Junior nickar in 0-1. 10 minuter senare kan Benker skarvnicka en frispark förbi SIF-keepern. Det såg att bli "jämnt skägg" i halvtid men Antony Allison Jr sätter 1-2 några minuter före halvtidsvilan. I andra halvlek fortsatte Sandviken att trilla boll och vi fick jaga. Ferlin hade mycket att göra men släppte inte in några bollar. I stället springer sig Englund fri och hinner före SIF-keepern och kan enkelt lyfta in bollen i tom bur. Sandviken fortsätter att skapa chanser men vårt försvar klarar ut stormen och vi tar en viktig poäng. Nu är det sommaruppehåll, vi går igång 15 juli med ett läger på hemmaplan. Vi återkommer med info om träningsmatcher när det är klart. Ha en skön sommar !! Herrfotbollen
Herr
24 jun 2015
0kommentarer
Matchrapport GUSK - Moheds SK
Pratade inför matchen om att bibehålla inställning och karaktär som hade tagit oss till den position vi är nu i tabellen, den kollektiva segern mot Tierp senast där vi hamnade i ett underläge och inte greps av någon panik utan att laget visste att gruppen skulle fixa det. Den enda chans Mohed skulle ha var om vi skulle hamna i den berömda gropen efter en bra seger och bli bekväma och inte jobba som en enhet. Nu med facit i handen var förmodligen det tidiga ledningsmålet vi gjorde efter 1.45 på en hörna där Anna K nickat den mot mål och Annika precis innan linjen var på bollen in i mål det värsta som kunde hända. Mohed hade nu absolut inget att förlora och vi blev bekväma på alla platser. Vi hade mycket boll men vi envisades hela matchen att försöka spela oss igenom deras centrala mittfält där dom hade parkerat 3 spelare som tog bort allt och vände spelet smart och vi fick tuffa omställningar defensivt. Dom kvitterade genom att vi tappar boll centralt och boll hamnar bakom våra mittbackar, Kaisa hamnar på mellanhand och deras forward är kylig i det läget och lyfter in den i den 15 min. Det fina spel vi presterade mot Tierp fanns det ingenting kvar av, vi jobbade och slet men nästan alla beslut vi gjorde var inte det vi hade kommit överens om innan. Halvleken gick mot sitt slut när en tilltrasslad situation uppstod efter att en boll lyfts in i deras straffområde men till slut hade Sanna tryckt spelare och boll in i mål. Många höga röster hördes i paus och det diskuterades hur vi skulle bli ett bättre fotbollslag. Det var skönt att få den sena ledningsmålet och vi kände att någonstans var vi det bättre laget men det hade varit svårt att se. Eländet startade direkt i andra när dom på hörna turligt men ändå starkt forcerar in den i mål. Våra huvuden, axlar och nackar blev stela och spända igen, det krampaktiga spelet fortsatte hela matchen ut. Vi hade enormt svårt att hitta kombinationer och våra spelare fortsatte med att ta fel beslut för ofta. Våra stora GUSK hjärtan hade gjort att vi skapade ett viss tryck framåt och något halvläge fick vi till, flera frisparkar med bra kvalité men inga spelare som gick in och tog kampen med deras målvakt som fick i lugn och ro boxa bort bollen. Samtidigt hade dom några bra lägen till omställningar när vi fortsatte med dåliga leveranser bakifrån och klena mottagningar högre upp men det blev inga stora farligheter förutom något skott utifrån. Det såg ut som det skulle bli ett oavgjort resultat vilket vi hade varit nöjda med med tanke vad prestationen hade varit men Fanny och Freddie ville annat. När klockan var på väg att visa 90 så sysselsätter Fanny 2-3 spelare djupt nere till vänster vid hörnflaggan, hon får loss bollen och med ett perfekt inlägg på första ytan kommer Freddie och möter med pannan. Domaren blåser av någon minut senare och matchen var vunnen. Att vi kan bättre som lag vet vi alla gul/svarta supportrar men idag gör vi det svårt för oss själva, Mohed ligger bra i defensiven och blir stärkta att kvittera 2 gånger. Vi förlitar oss på att andra ska göra jobbet istället för att göra det själv och när vi gör det själv så får vi ingen hjälp utan vi sliter väldigt isolerat. För många spelare tar för många felbeslut vilket gör att vi får många jobbiga defensiva hemjobb. Att vi får med oss 3 kolossalt viktiga poäng i slutminuten igen visar att vi ALDRIG slutar att jobba och tro på det vi gör fast det går tungt men ett rättvist resultat hade varit oavgjort, tyvärr för Mohed är fotboll sällan rättvist. När säsongen summeras kanske den här krampaktiga vinsten var det som avgjorde. 3-2 (2-1) 1-0 2 min AH (AK FHR) 1-1 15 min 2-1 45 min SÖ (?) 2-2 47 min 3-2 90 min FK (FHR) Laget: Kaisa Elin M Tova Natta (K) Lina Anna K Sofia Fanny Freddie Sanna (ut 59) Annika Avbytare: Klara (mv) Anna L (in 59) Josefine Sara Maria GH Max Andersson, tränare
Dam
24 jun 2015
0kommentarer
Referat: Håbro IF F03-04 - Gamla Upsala SK F04 svart
Bortamatch mot trevliga och i trevliga Håbro, som vi har spelat mot flera ggr tidigare på deras fina anläggning. Nu är vi halvvägs i de två serierna och idag spelade vi sista matchen innan sommaruppehåll och har precis gjort 100 mål!!! Och det roliga är att vi har så många olika målgörare. Första period slutar 9-0 till oss, andra slutar 4-0 och tredje 6-0. Vi använder tre olika målvakter och byter lite positioner under matchen. Många av målen är riktigt fina passnings mål. Vi passar fint matchen igenom och lagdelarna använder varandra på ett mycket bra sätt. Stundtals blir det lite för mycket spel på mitten av deras planhalva, vi glömmer att bredda och använda kanterna. Tack Håbro för ert fina humör och justa spel. Nu kör vi sista träningen på torsdag innan vi tar sommarvila, men glöm inte att hålla igång i sommar med lite boll och kondition. Tack för en fin vårsäsong /Ledarna
F17 EFV
23 jun 2015
0kommentarer
Inför GUSK-Mohed
Ett lätt gemensamt pass efter midsommarhelgen innan vi återigen möter Mohed, vi har flyttat höstmatchen till våren så vi får några dagar längre semester. Vi möttes i andra omgången där vi avväpnade dom relativt enkelt och slutresultatet skrevs till 0-7. Dom har tagit 9 poäng och ligger precis ovanför nedflyttningsstrecket. Det är flera i våran trupp som redan tagit semester och missar våravslutningen men vi har fortfarande en stor och vass trupp kvar att ta ut ett vinnarlag ur. Truppen: Klara (mv) Kaisa (mv) Anna L Elin M Maria GH Tova Natta Lina Anna K Sofia Sara Josefine Fanny Freddie Sanna Annika Max Andersson, tränare
Dam
22 jun 2015
0kommentarer
Kioskschema vecka 34 och GUSK-dagen 23/8
Kioskvecka F04 I år har vi kiosken på Yrsa vecka 34. Det innebär att vi ska bemanna kiosken under alla matcher som pågår på planerna. Det kan komma ändringar. Vi får hjälpas åt att kolla matchkalendern på laget.se. Tisdag 18/8, ca 17-20 Ester Onsdag 19/8, ca 18-21 Martina och Saga Lördag 22/8, ca 9-12 Alice och Elsa (hämta kassan Kristofferssons, Ester) 12-15 Maja och Emilia lämna kassa och nyckel till Kristofferssons Söndag 23/8, ca 8.30-10.30 Linnea och Daniella (hämta kassa). 11.30-14.30 Felicia och Andrea 14.30-17 Carin och Selma Utförligt schema ligger under dokument för utskrift, längst ner till vänster på sidan. Separat mail går också ut till alla med schemat. Om tiden inte passar försök byta med varandra och meddela oss. Glad sommar! Anna Kristoffersson mamma till Ester 070-6959670 anna.kristofferson@hem.utfors.se Holmgångsv 7 Johanna Gällstedt mamma till Carin 070-3040074 johanna.gallstedt@gmail.com Om ni vill så föreslår vi en gemensam kickoff med tjejer och föräldrar den 29/8. Förslagsvis kan vi grilla och spela brännboll tex på Yrsa. Använd gästboken för kommentarer!
F17 EFV
22 jun 2015
0kommentarer
Ingen träning tisdag 23/6 sista träning torsdag
Ingen träning på tisdag pga bortamatch mot Håbro för dem som blir kallade. Kallelse går ut ikväll, söndag. Sista träningen innan sommaruppehåll är på torsdag denna vecka, avslutningsfika. Vi kör igång igen tisdag vecka 32 och har kioskvecka 34, schema kommer inom kort. Tänk på att röra er under sommaren. Lek med lite boll, hoppa hopprep, hoppa studsmatta, jogga med pappa/mamma 1-2 km då och då, så du är beredd på höstsäsongen. Ledarna önskar trevlig och solig sommar
F17 EFV
21 jun 2015
0kommentarer
Matchrapport GUSK - Tierp
Regnet hängde i luften och dom mörka molnen hotade ordentligt men mer än lite dugg blev det inte. Tankarna inför matchen var många och matchbilden var svår att sia om, hur modiga skulle Tierp våga vara i sin defensiv med sin 4-3-3 organisation, skulle dom ligga högt och störa oss tidigt eller låta oss sätta igång och lita på sitt låga försvar. Vi måste utnyttja kanterna för att få deras centrala mittfält att jobba i sidled men inte alltid gå framåt utan fortsätta få deras lag i gungning. Hur dom agerade i sin defensiv gick det inte ta fel på, med tre forwards satte dom ordentlig press på våra spelare men när vi lyckades komma förbi så fanns det ordentligt med yta för våra mittfältare. Deras sätt att anfalla var långa bollar från målvakten sen kriga till sig bollen för att sen från mittplan hitta upp med bollar på sin starka centrala forward. Våra mittbackar jobbade fantastiskt bra tillsammans och tog bort allt som kunde ha blivit farligt. Vi skapade inga jättelägen och deras målvakt plockade ner allt som kom in i straffområdet. Flera bra kombinationer hade vi men chanserna till bra avslut infann sig inte riktigt. Efter ett inkast blir det ett inlägg in i vårat straffområdet, bra rörelse från Tierpsspelarna och vi tappade markering och bollen styrs in från nära håll med c:a 10 minuter kvar av halvleken. Vi får ett jätteläge i samma matchminut som målet men bollen stryker stolpen, hade den gått innanför hade inte målvakten klarat den. Kaisa tvingas till en fotparad av den högsta klassen när vi halkar och dom får ett friläge, 0-2 där och uppförsbacken hade varit väldigt brant. Vi tryckte på att fortsätta utnyttja kanterna för vi kunde se att dom inte hann med att flytta sitt mittfält och det fanns stora ytor för dom att täcka av. Vi hade centralt med Sofia och Natta i backlinjen samt på mittfältet med Fanny och Anna K ett litet övertag på deras spelare och det måste vi utnyttja mera. I andra hade Tierp dragit ner en forward till ett 4-4-2 system vilket gjorde att vi fick betydligt enklare att sätta igång spelet och bollinnehavet gled över till oss, våra ymf Anna L och Freddie kommer mer med i spelet och efter ett inlägg från höger kanten boxar målvakten bort bollen men inte bättre än att Annika nickar in den över en back som tagit plats på mållinjen i den 56:e minuten. Den där obehagliga känslan börjar visa sig i Tierpspelarnas ansikten när vi fortsatte pumpa på med en dominerande Fanny och två forwards i Sanna och Annika som jobbade fantastiskt i offensiven men kanske ännu bättre i defensiven där dom jagade livet ur deras backlinje. Vi spelade med lite högre utgångsläge med y backarna Lina och Elin och deras uppspel blev betydligt farligare från den positionen. Vi skrapar ihop 3 hörnor och alla höll fantastisk kvalité samt att rörelsen var vass, när den var 7 minuter kvar gör Freddie 2-1 på just en hörna. Hon går in framför deras målvakt som har dominerat luftrummet hela matchen och skjuter in bollen med pannan, snyggt och modigt gjort. Vi spelar av matchen utan att något farligt händer nere hos oss. Vi har återigen visat att våra GUSK hjärtan kan ta oss långt samtidigt som vi har höjt kunskapsnivån med flera trappsteg. Anna K som öppnar upp och jobbar i det tysta centralt tillsammans med Fanny som långa stunder vänder ut och in på deras mittfält och dom hänger i hennes matchställ flera gånger. Anna L som möter sina gamla lagkamrater och får spela på hö mittfält och låser deras vänster kant perfekt och med ett inlägg som det blir mål på. Freddie som ibland har tre motståndare i ryggen men ändå gör sig fri, inget försvar kan vara lugn när bollen är runt omkring henne. Annika och Sanna jobbar närmre varandra och sysselsätter deras försvar med sina mottagningar och djuplöpningar, i defensiven slutar dom aldrig jobba. Elin och Lina växte in i matchen och andra halvlek gör dom inte ett misstag. Våra två mittbackar Natta och Sofia var bäst på plan med ett samspel som man kan tro att dom spelat tillsammans i flera säsonger. Kaisa räddar oss förmodligen idag med sin fotparad men även hennes sätt att dirigera sina spelare sprider harmoni i hela laget. 2-1 (0-1) 0-1 34 min 1-1 56 min AH (ALA) 2-1 83 min FK (FHR) Laget: Kaisa Elin M Sofia Natta (k) Lina Anna L (ut 75) Fanny Anna K (ut 68) Freddie Annika Sanna Avbytare: Amanda (mv) Mia (in 68) Johanna (in 75) Tova Sara Maria GH Josefine Max Andersson, tränare
Dam
19 jun 2015
0kommentarer
Visa fler nyheter