• Enskede IK - GUSK 0 - 0

    Vi hade planerat ankomst till Enskede IP till 17.45. Vid Järva krog blev det tvärstopp och vi rullade in på Enskede IP 18.20-25. Domarna och Enskede gick sportsligt med på att flytta matchstart till 19.10. Matchen startade med stor dominans för Enskede som rullade boll och kom till många avslut. Efter några minuter räddar stolpen Garre från påhälsning. Enskede fortsatte att pressa på och hade flera öppna chanser men Garre tog allt som inte försvaret klarade av. I mitten av första halvlek mattades Enskedepressen och vi jämnade ut spelet något. Chanser i första halvlek var 85-15 i Enskedes favör. Vi var nöjda med 0-0 i halvtid. Andra halvlek var tre minuter gammal när Enskede får bollen i mål efter retur från Garre, dessbättre avblåst för offside. Vi försökte försvara oss i första hand, och Enskede kom i anfallsvåg efter anfallsvåg. Det var nära flera gånger men vi fick bort bollen från det farliga området. Så närmade sig slutet och vi hade fortfarande 0-0 på resultattavlan. Det blev en dramatisk avslutning. På övertid får Enskede en straff och det kändes som matchen var förlorad, men Garre gör en avgörande räddning. Englund var också nära att ge oss ett segermål, om det var före eller efter straffen kommer jag inte ihåg. Alltnog vi tar en poäng på bortaplan mot serieledarna, inte dumt, vi hoppas på fler poäng framöver. Enskede IK - Garre 0 - 0. Herrfotbollen Herr 17 jun 2015 0kommentarer
  • Inför GUSK - Tierp

    Efter den sju-ka resultaten 7-3 mot topplagen Djursholm i lördags där vi synade deras sätt att spela på ett makalöst bra sätt, snygga mål med känsliga passningsfötter nästan till alla målen. Fannys snygga frisparksmål öppnade godispåsen, Annikas projektiler i samma kryss och Freddies förmåga att nästa alltid vara på rätt plats när det luktar en målchans. Tierp har 3 tunga förluster i dom senaste matcherna men har då spelat mot lag från den övre halvan där lagen håller hög klass och misstag kan kosta mycket, dom startade serien på ett övertygande sätt där bl.a. Täby besegrades på bortaplan med 1-3. Vi spelade en träningsmatch tidigt i våras på Österängen mot varandra, vi lyckades vinna med 1-0 men dom hade bara gjort 2 fotbollspass på stor yta innan och deras amerikanskor hade inte kommit till laget då, 3-4 av deras ordinarie spelare var inte heller med av olika anledningar. Vi har kanske ett litet övertag på Tierp med tanke på vinsten i finalen i Upp cupen, höstmatchen i serien samt träningsmatchen men det är nya 90 minuter och det är derby. Vi kommer att kalla många spelare till matchen så vi har flera möjlighet att ändra matchbilden om vi vill, gruppen är stor och stark och alla vill spela. Truppen torsdag 18/6 19.00 IP: Amanda (mv) Kaisa (mv) Tova Josefine Elin M Natta Lina Anna K Sofia Fanny Sara Mia Freddie Johanna Annika Maria GH Anna L Sanna Max Andersson, tränare Dam 17 jun 2015 0kommentarer
  • Referat: Gamla Upsala SK F04 gul - Fjärdhundra SK F10

    Hemma match i fint väder. Vi ställer upp med 10 spelare vilket är lagom till en seriematch, en avbytare per lagdel. Vi är lite sega och har svårt att tända till, förståeligt efter en cup-helg. Fjärdhundra är väldigt defensiva och klumpar ihop sig framför eget mål vilket gör att vi får svårt att få in bollen. Spelet gör att vi glömmer bort att vi ska skjuta och hitta ett tidigt skottläge utan vi försöker fippla bollen ända in i mål. Vi går till första paus vila med 2-0. I andra period fortsätter vi att passa varandra fint men det går lite långsamt i spelet. Fjärdhundra får in ett mål och vi får in 3-1. Paus igen och vi repeterar att vi måste bredda spelet och försöka splittra deras klump mitt i. De får in 3-2, vi gör 4-2 och 5-2. De stoppar in en spelare till, vilket de får göra vid 3 måls skillnad. Vi får in 6-2 och de gör 6-3 precis innan domaren blåser av matchen. Schysst match och bra domare. Tack tjejer! Ledarna F17 EFV 16 jun 2015 0kommentarer
  • Ingen träning imorgon tisdag

    Träningen imorgon 16/6 är inställd pga att det är match hemma på Yrsa klockan 19.00 för dem som är kallade. Ni andra är välkomna att heja. Ledarna F17 EFV 15 jun 2015 0kommentarer
  • Sammanfattning av Roslagscupen och söndagens B-slutsspel

    Dagens första match var mot Gimo och den hade kunnat vara den sista om vi inte vunnit, vilket vi gör. Spelar fint och matchen slutar 4-1 till oss vilket innebär att vi spelar semifinal mot Boo FF klockan 11.00. Det märks att vi är trötta och har många matcher och lite för lite sömn i kroppen. Vi förlorar med 0-1 och har lite otur, hade absolut kunnat vinna om bollen och spelet gått vår väg. Vi spelar istället match om tredje/fjärde pris mot det andra Spånga-laget som är ganska flaxiga med armarna och återigen får vi domaren med händerna i fickorna, han får inte pris som Roslagscupens bästa domare. Vi får däremot ta emot medaljer som fyra i gruppen efter förlust med 1-5. Många trötta och ledsna tjejer efter matchen, men det går snabbt över när vi får gå upp på scenen och ta emot medaljer. Bra kämpat tjejer! Och tack för i helgen. /Ledarna F17 EFV 14 jun 2015 0kommentarer
  • Västerås IK - GUSK 1 - 1

    Vi åkte till Västerås för att ta hem några fler poäng. Första halvleks inledning dominerade VIK med ett antal farliga hörnor och inlägg. Det mesta gick utanför vår målram. Så småningom tog vi oss in i matchen och spelade till oss några giftiga lägen, men vi fick inte in bollen i mål. 5 minuter före halvtidsvilan kunde inte domaren undvika att blåsa straff för oss, eftersom alla på arenan såg en uppsträckt VIK-arm som stoppade bollen innanför straffområdet. Källa missade inte straffen och vi leder med 1-0 i halvtid. Säg den glädje som varar, ett par minuter in i andra halvlek låter vi VIK rulla in 1-1 efter lite yrvaket agerande. Resten av halvleken präglades av passivt spel och de få chanser som skapades klarades ut av försvaren tillsammans med keeprarna. Båda lagen var nog lika missnöjda med slutresultatet så det var nog rättvist. Herrfotbollen Herr 13 jun 2015 0kommentarer
  • Matchrapport GUSK - Djursholm

    En gräsmatta som var nyklippt och luftad, solen stod högt på himlen, toppmatch mot bra motståndare men framför allt motiverade GUSK spelare. Där var förutsättningarna inför matchen, mycket stod på spel och det var viktigt att bibehålla den tro på vår egna kunskap och att våga lita på vår organisation i alla lägen. Det skiljde en poäng mellan dagens lag så varje kvadrat meter kommer det att krigas om. Lagen känner på varandra inledningsvis men den första känslan är att Freddie har mycket yta att jobba med och hennes försvarare kom på efterkälken tidigt. Sanna blir nersparkad bakifrån någon meter utanför straffområdet, Fanny tar frisparken och trots att dom ställer 5 i muren hittar hon det första krysset, målvakten är otroligt nog där men bollen är för hårt slagen och hon orkar inte styra den ovanför ribban. 2-0 gör Freddie efter att deras spelare slagit en för lös boll hem till målvakten så hinner hon i mellan och rullar in den i tom bur. Några minuter senare spelar Fanny fram Freddie som från dom lägerna missar hon sällan. Djursholm får lite energi när dom på frispark från mittlinjen och "ryggar" in reduceringen. Varma, svettiga och törstiga tar vi paus och fokuserar på att fortsätta lita på att alla gör sitt i det defensiva och att ha högt bolltempo och lite fler alternativ när våra bollförare vill leverera. Förmodligen skulle Djursholm sätta upp lite mer spelare högre upp och sätta en tydligare press på oss för att få till en reducering till. Matchen dödades tidigt i andra, mellan matchminuterna 50-59 gör vi 3 mål och deras väntade offensiv kom aldrig. På en hörna från Fanny sätter Freddie fram pannan på den yta hon ska vara och 4-1 var ett faktum. 5-1 gör Freddie igen efter att Sanna mycket smart tar in och friställer henne och hon rundar enkelt målvakten. Annika utökar ledningen när trycker otagbart in bollen i första krysset efter att Anna L passat henne, målvakten var chanslös. Matchen rullar vidare utan att något stort hände, båda lagen kände att den var klar, Kaisa gör några riktigt bra ingripande när vi blir allt för stillastående. När c:a 15 min är kvar reducerar dom lite för enkelt när vi sätter varandra i obekväma situationer och tar inte eget ansvar. Dom får en straff på övertid som sitter högt sen hittar Annika samma kryss som vid hennes första mål när hon vänder bort sin motståndare extremt enkelt, slutresultatet blev 7-3. Att vi gör sju mål mot ett topplag är starkt, kanske inte överraskande med tanke på vilket flyt vi är inne i just nu. Vi visade våra motståndare och övriga serien att vi är ett lag att räkna med, idag visade vi attityd på alla positioner och som lag var vi mer än en poäng bättre än Djursholm och någon kamp om varje kvadrat meter blev det aldrig. 7-3 (3-1) 1-0 14 min FHR 2-0 36 min FK 3-0 39 min FK (FHR) 3-1 41 min 4-1 50 min FK (FHR) 5-1 53 min FK (SÖ) 6-1 54 min AH (ALA) 6-2 76 min 6-3 90+1 (straff) 7-3 90+2 AH (FHR) Laget: Kaisa Elva Elin M Natta (k) (ut 58) Agnes Freddie Lina (ut 78) Fanny Anna L (ut 71) Sanna Annika Avbytare: Amanda (mv) Tova (in 58) Anna K (in 71) Maria GH (in 78) Josefine Sara Max Andersson, tränare Dam 13 jun 2015 0kommentarer
  • B-slutspel i Alunda imorgon

    Förtydligande och kompletterande om morgondagens B-slutspel. Vi hamnade i B-slutspel och spelar även imorgon i Alunda på samma planer fast på kiosk sidan. Första matchen enligt tidigare utskick spelas 09.00 mot Gimo med samling 08.15. Förlorar vi den har vi spelat klart, vinner vi spelar vi 11.00 igen och vinner vi den spelar vi B-final 14.15. Förlorar vi 11.00-matchen spelar match om 3:e, 4:e pris samma tid. Nu kämpar vi på imorgon också Ledarna F17 EFV 13 jun 2015 0kommentarer
  • Visa fler nyheter