• Ny spelare i truppen

    Vi hälsar Elin Annerberg välkommen till oss i Gusk och här följer en kort presentation. Gör till vardags. Studerar på juristlinjen. Kommer närmast från.IFK Lidingö Tidigare klubbar. Forssa BK , Brage , Bullermyrens IK ,IFK Lidingö Bästa egenskap. Behålla lugnet i stressade situationer. Position. Målvakt. Om nya laget. Verkar vara bra sammanhållning i truppen. Speciellt fotbollsminne. Vann SM silver i futsal med skollaget. Dam 22 maj 2015 0kommentarer
  • Inför Sv. cupen Lidingö - GUSK

    Det är nu tätt med matcher när vi ska klämma in en cupmatch mitt i veckan. Lite sjukdom och skador irriterar för tillfället men dom friska spelarna är pigga och glada efter vinsten mot Korsnäs. Lidingö spelar i div 2, samma serie som vårat andra lag. Dom har varierat sina resultat i inledningen av serien men deras försäsong tog dom någon fin skalp genom att besegra ett div 1 lag så det finns kvalité i laget. Truppen: Klara Kaisa Tova Anna L Frida Lina Agnes Natta Fanny Sofia Elva Sanna Annika Freddie Elin L Max Andersson, tränare Dam 21 maj 2015 0kommentarer
  • Träningen är inställd idag!

    Idag ställer vi in träningen på Yrsa. Planerna var avstängda igår pga mycket vatten och vi väljer att ställa in träningen idag och låter planerna återhämta sig. Ses på torsdag! /Ledarna F04 F17 EFV 19 maj 2015 0kommentarer
  • Referat: Lagunda AIK F 04 blå - Gamla Upsala SK F04 gul

    Märklig match med tanke på resultatet. Vi gör 9 mål och släpper in 4... Vi startar starkt i regn, kyla och rusk och får in 5 fina spelmål fast vi "duttar" lite för mycket när vi närmar oss avslut. Lagunda byter målvakt i andra period vilket gör det lite svårare för oss. Vi byter några positioner och har fruktansvärt många målchanser men har svårt att träffa mål. Andra perioden slutar 2-2. Tredje period byter vi ytterligare positioner och perioden slutar även den 2-2 då vi bjuder på några mål. Bra domare och schysst spelad match. Nu får vi match-vila oss till nästa helg vilket behövs då några har spelat tre matcher och många två, denna lång helg. Bra kämpat ! Ledarna F17 EFV 17 maj 2015 0kommentarer
  • GUSK - Kvarnsvedens IK 0 - 1

    Ursäkta att referatet har dröjt. Kan bero på att resultatet inte blev vad vi hade hoppats. Vår insats i första halvlek var under all kritik men resultatet var fortfarande 0-0 i halvtid. Man hoppades att andra halvlek skulle bli bättre. Efter 8 minuter får Kvarnsveden en hörna som man forcerar in och 0-1 var ett faktum. Nu vaknade vi till och började skapa chanser, men som det sett ut de senaste matcherna får vi inte in bollen i mål. Nu är vi sist i tabellen och det känns inte så bra. "På med blåställen" sa man förr. Herrfotbollen Herr 16 maj 2015 0kommentarer
  • Matchrapport GUSK - Korsnäs

    Det var den andra matchen den här säsongen vi kunde ha full bänk eftersom dom andra matcherna har legat samtidigt med vårat div 2 lag och då använder vi oss bara av 3 avbytare. Dagens motståndare Korsnäs inledde serien med en vinst och en oavgjord sen två raka förluster, vi kommer också från två förluster så båda lagen var i stort behov att komma tillbaka på rätt spår. Det känns i inledningen av matchen att vi är numret större, vi har bud på mål några gånger och borde ha gjort ett ledningsmål redan inom dom 5 första minuterna istället slarvar vi när vi har brutit ett anfall på våra backar och sätter igång en omställning ger vi bort bollen lite högre upp i plan och dom sätter in den i vårat straffområde och den studsar upp oturligt på en arm. Straffen sitter otagbart högt upp och vi hamnar i uppförsbacke redan efter 10 minuter. Den nästkommande perioden på några minuter är det nästan kaos i allt vi gör och Korsnäs är nära att utöka sin ledning, när vi börjar reda ut våra nerver och hittar varanndra igen några minuter senare blev spelet förlagt på motståndarens sida. Det syntes att axlarna blev mer avslappnade och den krampaktiga känslan försvann i magen. Vi kom fram med våra backar högre i plan vilket gav ett större tryck framåt och vid flera inlägg så hade vi 5-6 spelare inne i straffområdet. 1-1 kom efter att Freddie drev in från sin kant och hittade Elva med en diagonalpassning och efter att missat ett exakt samma läge i inledningen av matchen sätter hon den där den ska sitta, på första stolpen. Precis innan klockan visar 45 minuter trycker Annika sig förbi sin bevakare och hittar Sanna som stöter starkt in bollen från första ytan. Andra halvlek så är det aldrig någon fara för en kvittering, Korsnäs har en hörna som sin enda farlighet medan vi radar upp tillfällen för att punktera matchen och så länge det är ett mål som skiljer så känns det osäkert. Vi har sammanlagt 11 hörnor men vi får inte till dom ordentligt, antal avslut på mål är förkrossande 15-2 men deras målvakt har en bra dag men även fru Furtuna hjälpte henne vi några situationer. Idag var vi det bättre laget och siffrorna är lite missvisande, kanske 5-1 är ett resultat som visar matchbilden bättre men förra helgen förlorade vi med 4-1 vilket vi inte heller tyckte var ett rättvist resultat sett till spelet. Det är skönt att vi har ena hjulet uppe på rälsen efter två tunga förluster, det är flera pusselbitar som måste komma på plats om vi ska kunna bibehålla den målsättning som gruppen satt upp. 0-1 10 min (straff) 1-1 37 min EF (FK) 2-1 44 min SÖ (AH) Laget: Kaisa Anna L (ut 85) Tova Natta (k) Agnes Elva Fanny Sofia Freddie Annika (ut 82) Sanna Avbytare: Klara (målv) Mia (in 82) Frida (in 85) Elin L Sara E Johanna Max Andersson, tränare Dam 15 maj 2015 0kommentarer
  • Referat: Danmarks IF F04 - Gamla Upsala SK F04 svart

    Fantastiskt laginsats på Danelids IP mot ett duktigt Danmark med en jätteduktig målvakt som räddade många av våra fina skott. Första period slutar 0-1 och här duttar vi lite mycket framför mål som vi pratat om att vi inte ska göra. Andra period slutar också 0-1 och här får vi in en hörnvariant med hjälp av back, som vi pratat om innan match. Snyggt! Tredje period trycker Danmark på lite extra men vi lyckas hålla tillbaka med en stark laginsats och kämpaglad och får in tre snabba och snyggt placerade mål. Tack tjejer! Nu kämpar vi vidare med de två återstående matcherna denna helg. Ledarna F17 EFV 14 maj 2015 0kommentarer
  • Ny tränare ansluter till Grupp 2

    Vi välkommnar Peter Zetterling som ny assisterande tränare till vårt Div 2 lag .Peter är revisor i det civila och jobbar på Företagarnas revisionsbyrå. Han har själv spelat seniorfotboll i Rasbo och nu varit tränare i 12 –13 år i Sunnersta först på Ungdomssidan för F96 samt F99 och därefter huvudtränare för damlaget de sista 5 åren. Vi hoppas han ska trivas hos oss och önskar honom lycka till. /Tobbe Dam 13 maj 2015 0kommentarer
  • Visa fler nyheter