• Inför GUSK - Korsnäs

    Två lätta gemensamma träningar har vi hunnit med efter bottennappet mot Gustafs där vi inte hade något motdrag på deras sylvassa avslut. Torsdagens motståndare Korsnäs ligger bara någon poäng bakom oss, förra säsongen räddade Amanda alla poängen i hemma matchen, tokrädding på frispark i slutminuten. Höstmatchen var vi aldrig nära några poäng efter att dom avgjort i första. Vi måste komma upp på spåret igen efter två raka förluster, vi skapar en hel del men är rätt uddlösa, när vi ska sätta den avgörande passningen eller ta avslut tror vi inte riktigt på det vi ska göra och chanserna försvinner väldigt fort. Truppen: Klara (målv) Kaisa (målv) Frida Tova Agnes Anna L Natta Elin L Sara E Johanna Sofia Sanna Annika Elva Mia Fanny Freddie Max Andersson, tränare Dam 13 maj 2015 0kommentarer
  • Ny spelare i truppen

    Vi hälsar Anne Eriksson välkommen till oss i Gusk och här kommer en kort presentation Födelseår. –82 Gör till vardags. Jobbar som säljare på XXL sport och vildmark. Kommer närmast ifrån. Tierps IF Tidigare klubbar. IK Rex ,Film , Bälinge ,Danmark ,Vaksala ,Gimo och Tierp. Bästa egenskap. Speluppfattning och Skott Position. Forward. Om nya laget. Det verkar vara ett ambitiöst gäng /Tobbe Dam 12 maj 2015 0kommentarer
  • Tre matcher i helgen

    Kristi himmelsfärds helgen har vi tre matcher, torsdag, lördag och söndag. Kallelse till torsdagsmatchen har redan gått ut, kallelse till lördag och söndag går ut efter träningen imorgon. Ingen träning torsdag. Fotografering imorgon 19.30 i anslutning till träningen. Kom ihåg foto lappen! Ledarna F17 EFV 11 maj 2015 0kommentarer
  • Sollentuna FF - GUSK 1 - 0

    Det blev återigen en uddamålsförlust. Men det var ett fall framåt. Vi skapade massor av chanser. Vi hade tre målchanser de första 6 minuterna. Efter en halvtimme gör Sollentuna 1-0 som står sig till halvtidsvilan. I andra halvlek tar vi över och kommer till flera avslut, men vi kan inte överlista Sollentunaförsvaret. Vi var verkligen värda en poäng eller fler. Nu kommer Kvarnsveden på måndag och då gäller det att sätta chanserna. Herrfotbollen Herr 11 maj 2015 0kommentarer
  • Ny spelare i truppen

    Vi hälsar Anette Stenstadvold välkommen till oss i Gusk och här kommer en kort presentation Födelseår. –93 Gör till vardags. Läser svenska samt pluggar till sjuksköterska Kommer närmast från. Gimo IF Tidigare klubbar. Glenwood Springs Soccer club i Colorado ,Gimo IF Bästa egenskap. Uthållighet Position. Yttermittfältare Om nya laget. Alla är jättetrevliga Speciellt fotbollsminne. Avgjorde på övertid en match mot Aspen Colorado Anette gjorde sitt första mål för oss igår i Div 5 matchen mot Procyon som slutade 11-0 till oss. /Tobbe Dam 11 maj 2015 0kommentarer
  • Matchrapport Gustafs - GUSK

    Med 15 spelare tog vi våra mini bussar och satte kurs mot Gustafs som ligger någon mil från Borlänge, vädret var strålande hela vägen upp och på plats så var det varmt och skönt, en liten vind men den påverkade i spelarna alls. Gräsplan var helt ok men man borde nog ha klippt den några centimeter. Vi hade bra koll på deras sätt att spela innan match och dom har några nyckelspelare vi verkligen måste vara uppmärksamma på samt att deras omställningsspel är förmodligen den bästa i serien. I vår senaste match mot Sundsvall skapade vi enormt mycket första 45 utan att kunna sätta pricken över i:t så vi måste hålla i fokus hela vägen in i mål. Matchinledningen var lite trevande från båda lagen, vi skapade några halvassa lägen men deras målvakt var stabil matchen igenom. Flera misstag gjordes i våra uppspel men vi reder upp det utan att det blir några direkta farligheter men Gustafs får mer att säga till om pga att vi ger dom bollen med öppen hand. Deras omställningar hade vi problem med hela matchen och i den 28 och 38 minuten hade dom sprungit sönder oss och vi gör räknefel i straffområdet och dom leder med 2-0. Vi får luft under vingarna när Sofia hittar Freddie med en perfekt slagen frispark där Freddie möter på helvolly och bollen hittar den bortre burgaveln. Vi hade inte gjort någon bra halvlek och det kände spelarna, vi måste få koll på deras snabba anfall lite tidigare eller falla snabbare men även komma till kvickare avslut och inte alltid gå på kraft. Det tar 4 minuter i andra så har vi värderat fel i deras offensiva omställning, vi går bort oss rejält och det resulterar i att dom har en två målsledning igen. Vi sättet på oss krigarinställningen och försöker hitta lite rakare bollar, vi visar en hög moral och vaskar fram några bra möjligheter till reducering men istället för ett mål till oss springer dom igenom igen och sättet slutresultatet 4-1. Medan Gustafs är sylvassa i sina avslut känns det som vi är en trubbig träpåk i våra försök till att göra mål, vi har 9 avslut på mål medan dom har 5, fler avslut var det utan att målvakterna behövde ingripa. Hörnstatistiken var 12-6 till oss men vi är aldrig riktigt nära att göra något mål. Jag måste säga något om domaren idag, tycker uppriktigt synd om henne. Hon var lika dålig åt båda hållen och hade defenitivt ingen hjälp av sina kollegor, hon blåste sammanlagt 9 frisparkar under matchen och 3-4 var det fel att blåsa. Däremot missade hon 10-15 frisparkar, en solklar straff och en otroligt konstig avblåsning efter att deras målvakt tappat bollen vid ett ingripande och gjorde illa höften vi landningen och vi har bollen i deras straffområde, ingen huvudskada och ingen frispark till dom utan bara för att kolla hur hon mår!!!!!!!! Nedsläpp 3 meter från mållinjen och kaoset var i full gång, domare som grinar och ledare som springer runt och hotar varandra. 1-0 28 min 2-0 38 min 2-1 42 min FK (SF) 3-1 49 min 4-1 90+4 Laget: Kaisa (mv) Anna L Frida (ut 56) Natta Agnes Elva Fanny Sofia Freddie Sanna (ut 65) Annika Avbytare: Elin A (målv) Tova (in 56) Mia (in 65) Josefine Max Andersson, tränare Dam 10 maj 2015 0kommentarer
  • Referat: Gamla Upsala SK F04 gul - Fanna BK F04 Svart

    Perfekt fotbollsväder, lite kallt kanske, men vårt fina spel värmde iaf stundtals. Idag lånade vi en 05-tjej som hjälpte oss då vi var något kort om folk, hon flöt in i gänget och spelet mycket fint. Vi började riktigt starkt och överrumplade våra motståndare med tre snabba mål på lika många minuter, sen vaknade Fanna och bjöd upp till motstånd. Vi rullar fin boll mellan varandra och skjuter mer en bit ifrån, precis som vi pratat om innan matchen. I första period står det 5-0 till oss. Vi rullar vidare men blir lite störda av att Fanna stoppat in en till spelare, deras sista, vilket de får när de har 3 måls underläge. De byter mycket positioner vilket gör oss lite förvirrade och de anfaller i grupp mitt i planen utan att riktigt positionera sig. Vi faller in lite i deras grötspel och spelar lite för mycket i mitten och glömmer att använda kanterna stundtals. Vi får in ett mål i andra period och tredje period slutar 2-1 till oss då de lyckas få in ett hård tåpajsare i början av perioden. Tack Fanna för en fin och schysst match som blev lite tuff för dem då de saknade avbytare. Mycket fint spel av positiva tjejer /Ledarna F17 EFV 10 maj 2015 0kommentarer
  • Referat: Gamla Upsala SK F04 svart - Vaksala SK Svart

    Första seriematchen hemma på Yrsa där vi möter ett mycket starkt Vaksala. 3x20 minuter där vi börjar bra och passar oss upp i planen men passar och dribblar lite för mycket när vi närmar oss mål. Vi behöver öva mer på snabbare avslut och mer skott en bit ifrån. Trots att vi övat MYCKET på skottövningar på träningarna så använder vi inte det på match. Ett otroligt stark försvarsspel av Vaksala gör att de ideligen bryter våra anfall snyggt och högt upp eftersom vi försöker springa med bollen ända in i mål. Schysst spel och rättvist resultat, vi var dock värda några fler bollar i deras mål. Tack för idag Ledarna F04 F17 EFV 9 maj 2015 0kommentarer
  • Visa fler nyheter