GUSK-Syrianska IF Kerburan 0-1
Gårdagens match spelades i försommarvärme. I första halvlek spelade vi bra men kom inte några riktiga farligheter. Det kändes bra inför andra halvlek. Tyvärr tappade vi glöden och åkte på ett baklängesmål en halvtimme från slutsignalen. Vi försökte men kunde inte kvittera. 5 matcher och 2 poäng, det återstår 21 matcher och 63 poäng att spela om. Vi ska inte ge upp, det är passningsspelet och farten som vi skall få igång. Herrfotbollen
Herr
8 maj 2015
0kommentarer
Inför Gustafs - GUSK
Den tunga förlusten mot Sundsvall förra helgen där vi kände att vi var minst värda en poäng, inställningen var fantastisk hos alla och det visade Anna K inte minst när hon efter att ha krockat med deras målvakt och blev liggande i några minuter men sen fortsatte att spela utan att veta om att två revben var brutna, verkligen hög smärttröskel. Gustafs har inlett med två vinster och senast oavgjort mot Djursholm, laget är nästan intakt från förra säsongen men har kryddat truppen med några kvalitéspelare från närområdet. Förra säsongen vann lagen båda sina hemmamatcher med uddamålet så det kommer bli en tuff duell om poängen. För vår egen del tillkommer det några spelare i truppen sen den senaste matchen, Anna K måste vila några veckor för sin revbensskada och Lina ska tillföra rutin och kvalité till div 2 laget som spelar mot Norrby samma dag. Vi skapade många helchanser mot Sundsvall men var inte tillräckligt kalla när tillfällena dök upp så mycket av fokuseringen under veckan har varit den sista 1/3 delen och vi hoppas att det har gett självförtroende när vi kommer i samma lägen igen, för det gör vi. Truppen: Elin (målv) Kaisa (målv) Josefin Anna L Natta Mia Frida Agnes Sofia Tova Elva Fanny Sanna Annika Freddie Max Andersson, tränare
Dam
8 maj 2015
0kommentarer
Matchen på söndag 16.00
Förtydligande till dem som är kallade till söndagsmatchen mot Fanna på söndag. Samling 15.15 vid omklädningsrummen, matchstart 16.00 Ledarna F04
F17 EFV
8 maj 2015
0kommentarer
Lagfotografering tisdag 12/5, 19.30-20.00
På tisdag på vår träning på Yrsa blir det lagfotografering till fotbollsbilagan som UNT skickar ut innan sommaren. Man får också tillfälle att köpa lagbild och personliga bilder, fylls i på fotolappen. Vår tid är 19.30-20.00, vi avslutar träningen med fotografering. Personliga foto-lappar kommer att delas ut under torsdagens träning och helgens matcher. De skall fyllas i av målsman och tas med till fototillfället. Ledarna F04
F17 EFV
6 maj 2015
0kommentarer
Tidigare träning på tisdagar
Fr.o.m. imorgon kommer vi träna mellan 18.30-20.00 på tisdagar. Vi försöker hitta en plätt för lämpliga övningar mellan 18.30-19.00 då vi får tillgång till planen. Ledarna F04
F17 EFV
4 maj 2015
0kommentarer
Matchrapport Gusk 2-Bälinge
Derby hemma på IP , Det va ett perfekt fotbolls väder och vi börjar första halvlek med att ha mycket boll vilket leder till 1-0 i 24 min genom Erika Forsberg (ass Nathalie ) . Det som va mindre bra va att vi sprang väldigt mycket offside och att kvalitén i passning /mottagning va inte bra . 1-1 gör Bälinge i den 31 min på fast situation ,i halvtid pratade vi om att vi måste våga och vara mer noggranna i offsidelinjen och vi börjar andra halvlek med en massiv press på Bälinges mål vi kommer runt på kanterna och kan hota centralt tror vi har 6 st klara målchanser men där återigen är vi inte tillräckligt noggranna . Målet kommer tillslut och återigen kom vi komma runt på kanten och Clara Wiik kan slå in bollen där Erika kommer och gör inget misstag 2-1 är ett faktum i den 73 min (ass Clara ) .tyvärr blir vi ängsliga i vårat spel defensivt och offensivt och Bälinge gör 2-2 i den 86 min . Det vi ska ta med oss ifrån matchen är att vi skapar mycket chanser och i ibland spelar vi riktigt bra fotboll ända in i sista tredjedelen tabell mässigt ser det inte så mörkt ut heller ???? det blir nya tag nästa helg då vi gästar Norrby på lördagen
Dam
4 maj 2015
0kommentarer
Matchrapport GUSK - Sundsvall
Årets första hemmamatch på Gamlis IP och motståndarna från Sundsvall hade precis som vi två segrar med sig i bagaget så denna match var viktig för båda lagen för att hänga med i toppen. Vi har under första halvlek 8 avslut mot 2 för våra motståndare och med tanke på chanserna så borde vi kanske ha avgjort matchen redan där men halvleken slutade 0-0 och i andra var det mycke kämpa och kriga Och kanske inte något skönspel.Vår backlinje höll i hop bra när Sundsvall försökte droppa bollar på snabba Forwards men tyvärr i 67 min så skjuter en av dom ett skott som styrde på en fot och friställer en av deras spelare som gör 0-1 vilket sedan blev slutresultat.Vi gör byten för att få fart på spelet och har ett par chanser att utjämna även under andra halvlek och oavgjort hade nog varit ett mer rättvist slutresultat. Vi får ta nya tag i nästa vecka när vi har bortamatch mot Gustafs. Startade gjorde Kaisa Anna ,Natta , Tova ,Agnes Mia ( Byte Anna i 65:e) ,Sofia ,Elva , Freddie Sanna(Byte Elin L i 76:e) och Annika ( Byte Lina i 83:e ) /Tobbe
Dam
3 maj 2015
0kommentarer
Träningar v.19 gör grupp 2
Så här tränar grupp 2 nästa vecka v19 Måndag Gamlis IP 17:30-19:00 Tisdag yrsa 17:30-19:00 fys och fotboll Torsdag yrsa 19:00-20:30 inför helgens matcher
Dam
3 maj 2015
0kommentarer
Visa fler nyheter