Serieförslaget till Div 1
Detta är Serieförslaget till Div 1 damer inför säsongen 2015 för Norra Svealand bestående av 12 Lag samt distriktet lagen tillhör och dom som flyttar serie samt blivit uppflyttade.Detta kommer att fastställas av representantskapet 2014-11-28 -med distriktstillhörighet 1. Uppland Gamla Upsala SK 2. Dalarna Gustafs GOIF 3. Gästrikland IK Huge , Gävle 4. Dalarna Korsnäs IF FK ,Falun 5. Hälsingland Moheds SK Från Div 2 6. Uppland Rimbo IF Från Div 2 7. Medelpad Selångers FK , Sundsvall Från Norrlandsserien 8. Medelpad Sundsvalls DFF Från Norrlandsserien 9. Uppland Tierps IF 10.Uppland Vaksala SK ,Uppsala Från Div 2 11 och 12 Stockholm + 2 stockholmslag av: Boo FF,Saltsjö-Boo IF Brommapojkarna ,Bromma Eller FC Djursholm Enskede IK Sätra SK , Skärholmen (Från 2) Täby FK Älvsjö AIK FF
Dam
13 nov 2014
0kommentarer
Allianscupen 2014
Nu har spelprogrammet för Allianscupen äntligen kommit ut så att man har möjlighet att Kunna planera in denna cup i sin agenda Det är två grupper som spelar grundspel och dessa är som följer Grupp 1. Gusk 2 , Sunnersta , UIF , Sirius , Vaksala Grupp 2. Gusk 1 , Bälinge , Danmark , Vattholma , Procyon Grupp 1 spelar Tisdag 25/11 och våra matcher är 18.00 Gusk2 – Sunnersta 18.40 Vaksala – Gusk2 19.40 Gusk2 –UIF 20.20 Sirius – Gusk2 Grupp2 spelar Onsdag 26/11 och matcherna är 18.00 Bälinge - Gusk1 19.00 Gusk1 - Danmark 20.00 Procyon - Gusk1 21.00 Gusk1 – Vattholma Ett lag från varje grupp åker ut ur turneringen och sen spelas slutspelet i cupform på Lördag morgon med början Kl. 08.00 med kvartsfinaler. Finalen spelas Kl.11.30 Tobbe W
Dam
12 nov 2014
0kommentarer
OBS! Ingen träning imorgon söndag!
Observera att det inte är någon träning i Gamlishallen imorgon söndag, hallen är upptagen, detta framgår av kaledern. Nästa träning är på tisdag på Österängens konstgräs. Välkomna! Hälsar tränarna
F17 EFV
8 nov 2014
0kommentarer
Förnyad styrelse.
Vid halvårsmötet 29 okt valdes det in flera nya representanter till herrfotbollens styrelse. Mycket glädjande finns det fler som vill göra en insats. Efter en mycket bra säsong 2014 har GUSK herrfotboll blivit uppmärksammat. GUSK tar ny sats inför 2015. Styrelse: Janne Gidlöf Rolle Fredriksson Sinisa Damjanovic Alexander Garcia Martin Petrovic Patrik Schotte Herrfotbollen
Herr
7 nov 2014
0kommentarer
Vinterträningen kör igång!
Nu kör vi igång med vinterträning för de som kan och vill. Tisdagar utomhus på konstgräs på Österängens IP med start imorgon, 17.45-19.00. Söndagar inomhus i Gamlishallen, 10.45-12.00. Välkomna hälsar ledarna
F17 EFV
3 nov 2014
0kommentarer
Ändrad tränings dag
Grupp 2 tränar Tisdag och Torsdag f r o m nästa vecka diöshallen . Träningen börjar 19:15 -20:45
Dam
26 okt 2014
0kommentarer
Finalen i Upplandscupen Tierp-Gusk
Avfärd från Uppsala 8.30 med matchstart 10.30 på konstgräs uppe i Tierp, ombyte på Vegavallen och sen in i bussarna igen för den korta biten till plan. Det blev lite kort om tid till uppvärmning samtidigt som halva laget måste uppsöka en toa stax innan matchstart men gruppen var fokuserad på den kommande uppgiften. Regnet var på gång men höll sig uppe i dom mörka molnen till en början. Vi inledde matchen starkt och låg helt rätt i defensiven, alla försök som Tierp startade tog vi snabbt udden ur. Eftersom lagen redan spelat två gånger mot varandra under säsongen där båda lagen har varsin vinst var respekten relativt stor, det syntes bl.a. när lagen spelade med ett lågt försvar och lät sina motståndare ha mycket boll på egen planhalva. Efter att deras backlinje tryckt iväg en boll som överraskar våran backlinje kommer deras för dagen vassaste spelare Lisa Hägglund helt fri och då Maja i mål kommer på mellanhand rullar hon enkelt in 1-0 i den 10:e min. Tierp får lite energi efter målet i 10-15 min och jämnar ut spelet, vi skapar fler chanser men deras keeper gör några bra ingripande medan Maja nästan står sysslolös resten av halvleken. Mycket rättvist får vi 1-1 i slutet av halvleken där "Hugo" jobbar fram bollen och med ett perfekt inlägg med vänster hittar Freddie som med pannan hittar det första krysset när bollen går ribba in. Paus sittande ute på avbytarbänken i 7-8 graders värme (inga omklädningsrum på arenan) men spelarna var naturligtvis fulla av energi och självförtroende efter det sena målet men framför allt det fina spelet vi hade presterat så dom kände inte av kylan ute. Vi bestämde att "tugga" vidare och äta upp dom centralt vilket vi hade gjort i första, även dom stora ytorna bakom deras y backar diskuterades. Vi får en frispark 15 meter in på offensiv planhalva där vi jobbar mot den första ytan men varianten hittar "Hugo" som stänker in den med en sträckt vrist från den tredje ytan i straffområdet, det hade det gått någon minut av andra. Bara några minuter senare får vi en liknande frispark fast från andra sidan efter att domaren hade tolkat situationen på sitt sätt och våran fördel. Bollen hittar igen den tredje ytan där Freddie som en liten gumma i lådan dyker upp och läckert placerar in den förbi en stillastående målvakt. Vi är nu numret större än Tierp och spelarna tar sitt ansvar och jobbar tillsammans och samtidigt både offensivt och defensivt, visst dom sticker upp och oroar någon gång men det bränner aldrig till nere hos oss. Vi spelar taktiskt med vårat låga försvar hela matchen och centralt dominerar vi i 90 minuter. Alla spelarna tillförde något och gjorde dom här 90 minuterna till ett fantastiskt avslut på tävlingsmatcherna och en bra uppstart inför nästa säsong, tjejerna i föreningen har en grym inställning och attityd till att alltid göra sitt bästa och har insett att det är gruppen som ska göra det tillsammans i medgång och motgång. 1-0 10 min 1-1 44 min FK (AH) 1-2 47 min AH (FL) 1-3 53 min FK (TR) Laget: Maja Åsa Tova (ut 55) (in 72) Natta (k) Frida Elin Mia (ut 60) Annika Hanna Freddie Anna Avb: Sara E (in 55) Johanna (in 60) (ut 72) Jovana Sara P Max Andersson, stolt tränare i GUSK dam Från Tobbe.Har lagt in bilder från matchen under rubriken" Final Upplandscupen 2014".Om någon vill ha någon av bilderna skickade till sig så maila mig på tobbe.wallen@swipnet.se
Dam
25 okt 2014
0kommentarer
Inför finalen i Upplandscupen
Upplands fotbollsförbund har "lottat" vem som ska vara hemmalag i finalen och Tierp fick fördelen av den. Vi fick två alternativ, antingen 10.30 eller 16.30 på lördagen. Borde inte finalen spelas på neutral plan och Förbundet sätter speltid, underligt. Tjejerna fick bestämma vilken av tiderna som passade bäst så vi åker från Uppsala 8.30 med 15 spelare. Vi har fortsatt träna inne i Diös och kvalitén har varit helt ok, lite nya spelare har varit med och känt på den nya miljön. Vid 12 tiden vet vi vilka som är cupmästarinnor i Uppland. Max Andersson, tränare
Dam
24 okt 2014
0kommentarer
Visa fler nyheter