• Klart med tränarna inför nästa säsong

    Nu har damfotbollsstyrelsen gjort klart med tränarna inför säsongen 2015 och i vårt Div 1 lag så fortsätter årets tränarduo Max Andersson och Björn Andersson. I vårt Div 3 lag så fortsätter Björn Lindmark som tränare samt att Josefine Franzén kommer att ansvara för ett nystartat Div 5 lag. Tobbe W Dam 20 okt 2014 0kommentarer
  • Matchrapport Vaksala-Gusk

    Vaksala mönstrade sitt div 3 lag men med 4-5 spelare från deras gr 1, vi får en bra start och trycker ner alla deras försök att ta sig framåt men när det värsta respekten lagt sig hos deras unga spelare visade dom att deras passningsspel höll hög klass och att dom litade på sin organisation. Vi borde ha utnyttjat dom tillfällen vi fick bättre att göra mål men den sista touchen höll inte samma kvalité som den tidigare insatsen. Efter lite flipper framför deras mål får Annika en fot på bollen och vi leder med 1-0, 4 min senare utnyttjar dom sin bonusstraff och ställningen är 1-1 i paus. I inledningenav av andra gör Freddie mål direkt på hörna och 15 min senare gör hon ett till efter fin framspelning av Elin. Natta gör också två mål, båda efter hörnor. Man märker att vi har bättre fysik i andra halvlek och vi var tryggare i allt vi gjorde men fortfarande försökte Vaksala bjuda upp och gjorde det riktigt bra. Johanna, Sara P och Jovana gjorde bra inhopp och stärkte sina chanser för ytterligare spel. Final mot Tierp nästa helg som i sin semi slog Rimbo med 1-2, Tierp som kom trea i våran serie får gälla som klar favorit i den finalen. 0-1 38 min AH (?) 1-1 42 min (bonusstraff) 2-1 48 min FK 1-3 63 min FK (EM) 1-4 79 min NL (FK) 1-5 85 min NL (FK TR) Laget: Maja (målv) Mia (ut 78) Tova Natta Frida Elin Hanna Sara E (ut 57) Freddie Anna (ut 40) Annika Avb: Johanna (in 40) Sara P (in 57) Jovana (in 78) Max Andersson, tränare Dam 19 okt 2014 0kommentarer
  • Inför semifinalen Vaksala-Gusk

    Efter den relativt enkla segern mot Bälinge förra helgen har vi igen drabbats av skador men dom här gångerna är det den dåliga mattan inne i Diös som är boven, stora hål lite över allt och det är fruktansvärt lätt att fastna med dobbarna och få en vridning i fot/knäled. Under veckan har vi fått en påskrift från en lokal spelare inför nästa säsong, mer information kommer när allt är klart men helt säkert är att hon passar mycket bra in i den profilbild vi söker. Vi möter på söndag Vaksala som kommer att spela i samma serie som oss nästa år efter att i dubbelmötet med Gideonsberg i kvalet vunnit med klara 5-0. Dom har låtit sitt div 3 lag spela cupmatcherna med lite spetsning från deras första lag, kanske tar dom in fler till den här matchen. Matchen spelas på Årsta IP kl 17.00. Max Andersson, tränare Dam 18 okt 2014 0kommentarer
  • Ny tränare.

    Vi har nu hittat en ersättare för Zaine. Ny huvudtränare blir Stefan Nilsson som jobbat med spelarutveckling både inom Upplands Fotbollförbund och på Gränbyskolan. Stefan har god kännedom om ungdomsspelare i Uppsala, spelare som vi gärna vill utveckla inom vår verksamhet. Vi har också förlängt avtalet med Roger Bergman som assisterande tränare. Herrfotbollen Herr 17 okt 2014 0kommentarer
  • Gusk 2 träningar i veckan

    Vi i grupp 2 tränar Måndag löten 19:00-20:30 och Onsdag Årsta konstgräs 19:00-20:30 Dam 13 okt 2014 0kommentarer
  • Matchrapport Bälinge-Gusk

    Matchen spelades i hällregn och 4-5 grader på Löten, 3 återbud på förmiddagen gjorde att startelvan såg inte ut som det var tänkt. Ett sent strumpbyte på alla spelarna strax innan matchstart när det visar sig att vi har samma färger som våra motståndare gjorde att vi fick korta av uppvärmningen. Bälinge försökte störa oss högt upp i banan och lyckades flera gånger men när vi allt oftare kom ur den första pressen fanns det en ocean av ytor bakom deras högt stående backlinje, dom ytorna finns inte vanligtvis i div 1 så det tog ett tag innan vi kom åt dom, mellan den 30-39 minuten gör vi 3 mål nästan på samma sätt men alla gånger kom vi fram på vänsterkanten. Våra motståndare gjorde tidigt i andra halvlek 1-3 när vi är nonchalanta och deras anfallare kommer helt fri med Amanda. Vi trummar på men får inte samma lägen som vi fick i slutet av första, dels för att deras backlinje jobbade på ett annat sätt men också för att vårat bolltempo hade blivit sämre. Vi gör ändå 1-4 en bit in i halvleken, Bälinge tar sina 2 bonusstraffar inom 4 minuter och har då 3-4 när det gått 73 minuter. Deras energi försvann snabbt när vi nickar in en hörna och innan domaren blåser av matchen gör vi 3-6. Nu ställs vi mot Vaksala nästa helg och i den andra semifinalen möts Rimbo-Tierp, alla lagen spelar div 1 nästa säsong men både Rimbo och Vaksala har en bonusstraff var. 0-1 30 min FK (AH) 0-2 35 min AH (FK) 0-3 39 min FK (NL) 1-3 46 min 1-4 59 min SAS (?) 2-4 68 min (bonusstraff) 3-4 72 min (bonusstraff) 3-5 75 min NL (SAS) 3-6 85 min FK (JH) Laget: Amanda Åsa Frida Natta Maria GH (ut 65) Sara S (ut 86) Anna Elin Freddie Lina L (ut 75) Annika Avb: Maja (målv) Sara E (in 65) Johanna (in 75) Jovana (in 86) Max Andersson, tränare Dam 13 okt 2014 0kommentarer
  • Karlbergs BK - GUSK 0-2

    Återigen en match i flödande sol och brittsommarvärme. Redan efter 8 minuter kan vi ta ledningen, skarvning av Mellberg och Englund kan placera bollen utom räckhåll för KB-keepern. Vi dominerade spelet och hade några chanser att öka men vi fick inte dit nåt mer. KB hade ett gyllene läga att nicka in ett inlägg men Ferlin reflexräddade och lyckades tippa bollen till hörna. 1-0 till oss i halvtid kunde ha varit nåt mål till. Andra halvlek var 7 minuter gammal när Martin får skottläge, KB-keepern kan bara mota bollen och Mellberg är framme och slår enkelt in returen, 2-0 till oss. KB fortsatte att anfalla men efterhand mojnade deras ork och det blev en säker "victoria". Vi blev tvåa i serien, GUSK:s bästa resultat i modern tid. Vi blev fjärde bästa tvåa i div.2. Om fyra lag i dom högre divisionerna försvinner av någon anledning, står vi på tur att gå upp i div.1. Om vi hade vunnit 3 av dom 10 oavgjorda matcherna hade vi varit bästa tvåa. Detta är bara spekulationer men det visar hur nära vi är div.1. Nu får vi ta nya tag och försöka skapa förutsättningar för att ta steget 2015. Herrfotbollen Herr 10 okt 2014 0kommentarer
  • Inför kvartsfinalen i Upplandscupen

    Tävlingsmatchandet fortsätter med match mot Bälinge i Upp cupens kvartsfinal på Lötens konstgräs på sö den 12/10 kl 18.30. Vi har fortsatt träna inne i Diös efter att serien slutade förra helgen, dels för att hålla igång inför cupen men även för att bjuda in ev nya spelare för träning. Alla har fortsatt träna förutom dom som sjuka, skadade eller har jobbat och inställningen/kvaliten har varit bra hos dom flesta men man märker att säsongen har varit lång. Vi kommer mönstra dom som hållt i träningen efter serie epilogen så några nya/gamla namn dyker med säkerhet upp. Klarar vi av det här hindret möter vi nästa års seriekolleger Vaksala (för inte tappar dom den 2-0 ledning dom har efter första matchen) i semifinal. Max Andersson, tränare Dam 9 okt 2014 0kommentarer
  • Visa fler nyheter