Inför Huge-Gusk
Hösten har gjort att vi inte kan träna längre på Gamlis IP eftersom kommun inte har satt upp några lampor runt arenan och mörkret kommer snabbt. Styrketräning och simning på Actic plus 2 konstgrästider på Österängen har det blivit istället, vilket har varit jättebra. Efter att vi förmodligen förpassat Ljusdal till div 2 nästa säsong med den bergsäkra segern förra helgen har vi en måstematch igen upp i Gävle på lördag. Ope är redan borta ur leken så det är 5 lag som är indragna i bottenstriden med 3 matcher kvar. Ljusdal 13 p -38, Bele/Barkarby 19 p -26, Djursholm 19 p -20, Huge 20 p -13, GUSK 27 p +0. Vårens match mot Huge vann vi siffermässigt enkelt med 2-0 men spelet var mycket jämnare, många unga spelare förfogar dom över och dom har visat under hösten att deras fina spel och inställning har skördat bra resultat bl.a. segern hemma mot Täby. Max Andersson, tränare
Dam
19 sep 2014
0kommentarer
Seriefinal i div. 2 herr GUSK - Akropolis
Välkomna till Gamlis IP på lördag den 20/9 kl: 15.00 för att se seriefinalen i div. 2 herr ”GUSK – Akropolis” Våra sponsorer bjuder på fri entré och betalar 5:-/åskådare så ta gärna med er så mycket publik ni kanJ Vi kommer att ”lotta ut” två presentkort a´300:- på Intersport till ett flicklag och ett pojklag som anmäler sig hit till kansliet senast torsdag kväll samt ”dyker upp” på Gamlis IP på lördag. Kom gärna i Gusk-kläder. Välkomna
F17 EFV
18 sep 2014
0kommentarer
GUSK - Akropolis IF 1-2
Det blev den bästa möjliga inramning som vi hade kunnat hoppas på. Publikrekord på Gamlis IP med 810 åskådare. Strålande solsken i alla fall i första halvlek. Båda lagen inledde trevande och satsade på försvarsspel, inte många chanser i första halvlek så 0-0 var rättvisande vid halvtidsvilan. Redan 4 minuter in i andra halvlek kommer en Akropolisforward fri mot mål och kan passa bollen till en fristående kompis som rullar in 0-1. Nu började vi lyfta upp spelet på Akropolis planhalva och fick mer av spelet. Men 10 minuter senare kommer ytterligare ett Akropolismål, 0-2. Nu flyttar vi upp mer folk och Akropolis bevakar sin ledning. I 67 minuten blåser domaren för straff till oss och Källa går fram och det står 1-2. Vi trycker på och kommer fram till straffområdet men får inte till det. Det blev några situationer där man ropade på straff efter handboll men domaren hittade inga felaktigheter. Nu återstår 3 omgångar och Akropolis leder med 5 poäng. Teoretiskt finns möjligheten men realistiskt är väl Akropolis seriesegrare. Men vi skall göra vårt bästa för att ta 9 poäng. Det var vi som bjöd 810 åskådare på entrén: alina Andersson & Tillman AB Andréasons Plåtarbeten AB Bageri Brantingstorg Bildemo AB Bjerking AB Hallsjö Brädgård AB Handelsbanken Björkgatan ICA Kvantum Gränby ICA Supermarket Torgkassen Intersport Boländerna Klädlagret Kroksta Gård Lantligt boende och konferens AB Lagerqvist & Son Leffes Cykel Lundqvist El i Uppsala AB Miami Slice mlt NCC Norrmans Skor Nova Park Conference Odinsborg Restaurang & Café Petterslund Byggservice AB ROI Fastighetsmäkleri AB Sh Bygg sten & anläggning AB slapvagnsverkstan.se Star Städ AB Toyota Uppsala Upplands Boservice AB Uppsala Bilservice HB Uppsala Gummiverkstad AB Uppsala Taxi 100 000 AB XO Graf Tryckeri AB Ågerup Fastigheter AB
Herr
15 sep 2014
0kommentarer
Gusk 2 träningar i veckan
Gusk 2 tränar måndag Gamlis ip 18:30-19:30 Tisdag Löten konstgräs 19:30-2100 och Torsdag Löten konstgräs 19:30-2100
Dam
14 sep 2014
0kommentarer
Matchrapport Bälinge-Gusk 2
Bälinge IF - GUSK 2, 2-6 (0-1) Förmiddagsmatch på ett fint och välskött Bälinge IP. Glasklara förutsättningar inför matchen - 3p och vi skulle gå om Bälinge och återta tredjeplatsen. Matchen inleds med ett ställningskrig där vi får se 20 minuter fin fotboll från båda lagen. Bälinge har viss press på oss till en början, men vi har bra koll på defensiven och är sylvassa i våra omställningar. Elin är tidigt i matchen nära att löpa sig ren, men avslutet blir lite tamt. 1-0 ska istället komma efter att hon kommit loss på högerkanten och spelat in bollen till Lina L, som enkelt kan lägga in bollen i öppet mål i 13'. Vi har ytterligare chanser att utöka vår ledning, men resultatet står sig halvleken ut. Efter halvtidsvilan möts vi av ett aggressivt pressande Bälinge som jobbar hårt för en tidig kvittering, samtidigt som vi inleder lite bekvämt. De skapar ett litet tryck på oss och efter en hel del flipper, där vi inte lyckas få undan bollen ordentligt, får en Bälingespelare på en kanonträff utanför straffområdet och vi får se bollen smeka in i Amandas bortre kryss. Kvitteringen blir en väckarklocka för laget, vi samlar ihop oss och tar över initiativet. Vi jobbar hårt tillsammans och varierar våra uppspel, samt att vi går hårdare in i defensiven. Bälinge ser allt tröttare ut och bara 4 min efter kvitteringen återtar vi ledningen genom Sara P som lägger in bollen i samband en hörna. I 74' och 77' gör Lina L sedan 3- och 4-1, varav det senare är ett väl avvägt skott från mitten av planhalvan efter att hon sett att målvakten stod långt ute. I 84' utökar hemvändande Erica till 5-1 och 6-1 sätter Cornelia i 85'. Sedan blir vi lite väl heta, där alla är sugna på att stå med i målprotokollet, vilket ger ytor för Bälinge som i 87' reducerar till 6-2. Vi tog med oss de positiva delarna från förra matchen och slipade i denna match till dem än mer. Eloge till samtliga spelare för positivitet, inställning och utförande. Bälinge var långt ifrån så ofarliga som resultatet skulle kunna antyda. Idag lyckades vi att neutralisera dem på ett mycket bra sätt, samtidigt som de inte riktigt hade skärpan de lägen som de fick. Däremot var vi ruggigt effektiva; det ber vi inte om ursäkt för. Mål: Lina L 3, Sara P, Erica, Cornelia
Dam
14 sep 2014
0kommentarer
Matchrapport Gusk-Ljusdal
Med rätt resultat mellan Bele/Barkarby-Djursholm och att vi tar alla poängen mot Ljusdal så hade vi uppnått våran målsättning, ett nytt kontrakt och fortsatt spel i div 1. Inför dagens match hade vi ändrat i vår organisation vilket innebar att vi spelade med två utpräglade forwards och ett mittfält som skulle jobba mera kompakt. Mille var tillbaka mellan stolparna efter att ha brutit nyckelbenet mot Östersund i våras. Båda lagen började med relativt låga försvar vilket överraskade båda coacherna, i alla fall förvånade det oss enormt eftersom Ljusdal måste ta alla poängen i den här matchen för att ha en realistisk chans att hålla sig kvar i serien. Vi fick mycket tid att bygga upp våra anfall och vi varierade våra uppspel ganska bra, deras backlinje som var lite trög på några positioner hade väldigt svårt när vi satte djupa bollar på våra forwards som jobbade genomgående bra hela matchen tillsammans men när vi kom runt deras backar hade vi dålig kvalité när avsluten skulle tas eller när inspelet skulle göras. Deras styrspel gick ut på att få in bollen centralt där dom hade sina bäste spelare så ytorna var små för att ta sig igenom där, det gjorde att våra kantspelare fick mycket gräs att jobba med och deras inspel/inlägg höll på att ge utdelning flera gånger. Skillnaden i båda lagens defensiv var att vi tog tillbaka bollen med en agresiv press när dom hade brutit en passning men deras press efter tappad boll var obefintlig, samtidigt som vi var mer delaktiga och gav bollhållaren bra alternativ och vi kunde väldigt lätt spela oss ur dom trånga situationerna. Att det stod 0-0 i paus måste Ljusdal vara mest nöjda med. Inledningen av andra kunde förmodligen inte börjat bättre, Ljusdal hade spelat hårt och tufft hela första halvlek men inte fult, och redan efter 6 min in i halvleken sparkas Freddie ner någon meter utanför straffområdet rakt mot mål, Hanna stegar fram och målvakten gör en bra räddning men returen blir hög, Anna är först fram och mycket behärskat nickar den hårt in i mål. Våra motståndare ändrar då sin defensiv med en hög press i deras strävan att vinna boll högt upp, den nya taktiken är inte lika genomtänkt som den dom tränat på hela säsongen. När vi spelat oss igenom den första pressen var det stora hål för våra mittfältare som hade gott om tid att avancera med boll själv eller slå en avgörande passning. Efter att rullat bort Ljusdal hade vi kommit fram på vänsterkanten genom Anna som med höger utsida hitta Annika någon meter in i straffområdet och mot en utrusande målvakt sätter hon den lågt i fel hörn. Det återstår 25 min av matchen och vi kanske slappnar av lite men dom börjar vinna mer kamper och andrabollar centralt och deras spel blir mer desperat vilket kan vara det svåraste att försvara sig mot. Vi gör några byten för att få tillbaka intitivet och det blir lite bättre men fortfarande är vi lite tvåa på bollen över hela plan. Våran backlinje ser till att Mille får hålla nollan i comebacken. Nu vann Bele/Barkarby sin match men det är bara 9 p kvar att spela om och vi har 8 p ner till nedflyttningsstrecket, dom lag som ligger runt strecket måste ta full poäng med deras spelprogam är riktigt tufft där dom möter alla topplagen och tar vi poäng i någon av matcherna är vi klara för nästa säsong i ettan. Det ser onekligen riktigt bra ut och den här gruppen viker aldrig ner sig i dom tre sista matcherna. 1-0 51 min AK (HN FK) 1-0 65 min AH (AK) Laget: Mille Åsa Tova (ut 63) Natta (k) Frida Maria K (ut 73) Mia Hanna (ut 79) Freddie Anna Annika Avb: Empa Bea (in 63) Lina N (in 73) Sara S (in 79)
Dam
14 sep 2014
0kommentarer
Inför Gusk-Ljusdal
Har jobbat med flera saker i veckan på träningarna men framför allt hur vi ska agera när motståndarna har en sån vass spelare som Krokoms Tabitha, alla lag vill ha en spelare av den klassen i sin trupp i våran serie. Hade inte Krokom tagit in henne så kanske dom fortfarande varit i botten av serien som dom inledde den och hade Ljusdal den kvalitet spelaren så hade nog deras situation inte varit så allvarlig som den är just nu. Vårens match förlorade vi med 1-0 efter att dom spelat en perfekt defensiv i 90 min och med snabba omställningar oroat våran defensiv. Vi måste vara mer desperata i deras straffområde om resultatet ska bli till våran fördel i lördagens match. Väl mött kl 15.00 på Gamlis IP Max Andersson, tränare
Dam
12 sep 2014
0kommentarer
BKV Norrtälje - GUSK 1-4
Dagens match gick som vanligt i strålande solsken. Inledningen av matchen blev lite trevande och båda lagen försökte hitta vägar att komma till farligheter. Efter en halvtimme kommer Martin fri på högerkanten och slår ett stenhårt inlägg som letar sig till BKV-målets bortre stolpe där Mellberg dyker upp och stöter in 0-1. Vi hade fler chanser att utöka ledningen, men BKV hade också några chanser. 0-1 i halvtid var väl rättvist. Det kändes som vi hade kontroll på händelserna. Därför kom 1-1 som en kalldusch direkt efter avspark i andra halvlek. Vi fick ladda om och försöka komma tillbaka i matchen. Vi trillade boll och dominerade resten av matchen. På frispark från högerkanten lyfter Källa en boll in i straffområdet där Kango kan nicka in 1-2. BKV lyfter upp laget har några farliga hörnor men det betydde också att vi fick kontringslägen. Mellberg fångar upp en boll och serverar Deniz Yaldir som enkelt lyfter bollen över BKV-keepern. 5 minuter före slutet spelar Mellberg bollen snett inåt bakåt till Marcus Lindström som dunkar in 1-4. Nu väntar seriefinal mot Akropolis IF nästa lördag 20 september 15.00 på Gamlis IP. Herrfotbollen
Herr
12 sep 2014
0kommentarer
Visa fler nyheter