Gusk 2-Norrskedika
Söndag 24/8 15:00 spelar vi match mot Norrskedika samling 13:30 ladan kallade är: Empa. Maja. Maria. Jovana. Lina. Melle. Sara. Molly. Jenny. Åberg. Victoria. Andrea. Clara. Johanna. Joanna.
Dam
23 aug 2014
0kommentarer
Gusk 2 - Norrskedika flyttad till Yrsa
Matchen i morgon söndag är flyttad i från Gamlis ip till Yrsa pga ospelbar plan matchen börjar 15:00 välkomna
Dam
23 aug 2014
0kommentarer
Inför Korsnäs-Gusk
Lördagens motståndare har börjat hösten riktigt bra med 2 vinster 1 oavgjord och 1 förlust, målskillnaden är 10-6. Vårens match var ett ställningskrig i 90 min där ingen av lagen hade kontroll på bollen under längre perioder men inställningen var det inget fel på. Med lite flyt vann vi matchen med 1-0, dom missade en straff när det återstod 25 min. Trots förlusten mot Östersund förra helgen gav det ett kvitto på att vi har gjort stora framgångar med det defensiva jobbet, vi gör det trångt och ligger nästan alltid rätt i våra positioner sen är vi livsfarliga när vi får en möjlighet att gå framåt. Tätt mellan lagen från plats 5 till 8, en förlust el vinst kan betyda säkrare mark eller indragna i nedflyttningsträsket. Max Andersson, tränare
Dam
22 aug 2014
0kommentarer
Ingen träning på IP
Vi tränar på löten i morgon Torsdag 19:00-20:30 Gäller båda grupperna
Dam
20 aug 2014
0kommentarer
Ospelbar plan
Gamlis ip är ospelbar i morgon.så grupp 2 tränar på löten konstgräs 19:00 vi får låna lite yta av Kenneth
Dam
18 aug 2014
0kommentarer
Matchrapport Östersund-Gusk
Bussen gick 07.00 med siktet inställt på Jämtland, alla spelarna och ledarna hade vaknat och var i tid och med 2 stopp på vägen upp var vi framme i god tid vid Jämtkrafts arena. Det visade sig att dom fått tillbaka sin ordinarie mittback och flyttat upp deras bästa spelare centralt på mittfältet vilket gjorde det fantastiskt svår att komma åt bollen. Vi låg gudomligt bra i våra positioner men ändå kom dom fram och hotade flera gånger under första halvleken, dom första 12 min satte dom högsta fart och vi var illa ute några gånger. När den värsta anstormningen lagt sig lite kunde vi vila lite på bollen och skapade någon halvchans men det var fortfarande Östersund som styrde det mesta på plan. Våran målvakt Klara sattes på svåra prov några gånger men hon var som en levande vägg och blev ett orange spöke. Vi hade ett oavgjort resultat i paus och flera av spelarna var rejält trötta efter att pressa, täcka nästan i 45 min. Vi orkar hålla emot till den 62:a min när dom får sin 7:e hörna, den nickas in efter att Ingalls hängt kvar i luften medan våra spelare hade hoppat och sedan var nere på marken igen. Vi får jobba enormt i defensiven under hela matchen och gör det riktigt bra men våra motståndare kommer närmare och närmare 2-0 än vi ska kvittera, Anna och Freddie springer igenom och oroar i deras straffområde men riktigt nära är det inte. Efter några läckra kombinationer ramlar deras anfallare i straffområdet efter lite kontakt och den för dagen lite veliga domaren pekar på punkten. Straffen är hård och placerad vid ena stopen men Klara ligger som ett "utropstecken" och räddar den. Vi har 4-5 minuter att få till en kvittering men Östersund är för säkra med boll samtidigt som våran energidepåer är helt tomma. Tycker det är beklämmande att Jämtlands fotbollsförbund sätter en sån orutinerad och klen domartrio på sån här nivå, jag förstår att dom tror mycket på dom men det fanns tillfällen där det var nästan skrattretande när linjemännen vinkade för offside eller påkallade uppmärksamhet för frispark till något av lagen. Huvuddomare såg nästan rädd ut när hon blåste i pipan och försökte förklara för spelare och ledare åt vilket håll frisparken skulle gå åt. Tränarna i båda lagen log till varandra. Östersund var idag absolut det bästa laget vi mött i år, stora skillnaden från vårmatchen var att Ingalls var på mitten men fler av deras spelare var mer delaktiga i deras anfall som gjorde att vi hade svårt att freda oss. Robban Omarsson kan sträcka på sig för Klara var bäst på plan idag och räddade oss kvar i matchen flera gånger. Förlusten idag känns bättre än när Ope fick oavgjort i 93:e min. 1-0 62 min Laget: Klara Åsa Tova Natta (k) Bea Lina N (ut 75) Elin Annika Mia Freddie Anna Avb: Frasse (in 75) Cornelia Jovana Max Andersson, tränare
Dam
17 aug 2014
0kommentarer
GUSK - Skiljebo SK 3-2
Återigen en soldränkt plan, nu med behaglig värme. Matchen började med lite böljande spel, kanske Skiljebo hade mer boll. Mitt i första halvlek får Mellberg en boll i djupet och hinner före Skiljebokeepern som tvingas fälla densamme. Källa stegar fram och sätter straffen sin vana trogen. I 34:e minuten bjuder Skiljebo på ett självmål, efter missförstånd i försvaret. Sen bjuder vi Skiljebo på 2-1 i den 40:e minuten, vi tappar boll på mittplan och Skiljebo kontrar in ett mål. Halvtidsvila och 2-1. I andra halvleks inledning kvitterar Skiljebo och nu är det match igen. Skiljebo pressar på och hade kunnat ta ledningen om inte Garre storspelat och gjort flera reflexräddningar. Englund springer sig loss i 70:e minuten och väggspelar med Martin och kan lägga in bollen i Skiljeboburen. 3-2 men det var lång tid kvar, Skiljebo fortsatte att pressa på framåt, men vårat försvar var omutbart och dom målchanser som skapades tog Garre hand om. Nu väntar Kvarnsveden borta nästa söndag 24 augusti. Herrfotbollen
Herr
15 aug 2014
0kommentarer
Inför Östersund-Gusk
Dax igen att spela mot serieledarna, för 2 v sen var det Täby som då var i toppen av tabellen nu Östersund. Det skiljer bara 3p mellan dom 3 topplagen. Vi har fått lite avstånd poängmässigt till lagen under strecket men vi behöver alla bonuspoäng vi kan roffa åt oss mot dom på pappret bättre lagen. Våra motståndare har värvat halva startelvan från utlandet och det har visat sig vara riktigt bra kvalité på alla, bl.a. målvakten som håller allsvensk klass, en centrallinje som är skickliga både off/def. Dom svenska spelarna blir naturligtvis bättre också så det råder ingen frågan om att det är ett bra lag vi ska möta dessutom spelas matchen på konstgräs vilket vi är lite ovana med. Vi åker tidigt och kommer hem sent, det är inte ofta man är borta 16 h för en seriematch när man spelar bara i den 3:e högsta ligan. Våran grupp är inställd på att lägga ner all vår kraft i kampen om poängen och våra motståndare ska vara bättre än oss om dom ska vinna, ska vi ha någon chans får vi inte bjuda på dom ytor som fanns i våras i den 1:a halvleken. Hoppas och tror att vi kan lura till oss någon poäng, gör vi vårat bästa kan vi i alla fall åka hem med våra huvuden höga den 6 h långa resan hem. Max Andersson, tränare
Dam
15 aug 2014
0kommentarer
Visa fler nyheter