Gusk 2-Mariehamn Söndag 11:30 Gamlis IP
Söndag vänder serien då vi möter Mariehamn hemma på ip Kallade spelare :Frasse,Åberg. Emma. Cornelia. Emilia. Madde.Maria.Arvid.Elin L.Sara E.Tova.Melle.Clara W.Maja.Sara P
Dam
2 aug 2014
0kommentarer
Angående spelarlistan till hemmamatcher
Hej alla spelare och andra runt laget! Nu sätter serierna igång igen och med den Funktionärssysslor-listan, där ni spelare står med på våra hemma matcher. De som inte spelar just den matchen ju hjälpa till med de sysslor som behövs göras före, under och efter match. Denna lista GÄLLER så det räcker INTE att bara skriva på er spelares egna Facebooksida att ni inte kan just den matchen som ni står uppsatta på. (Ni som gjort detta har säkert också märkt att detta sätt inte fungerar) Så länge ni inte fått någon spelare att säga ja till att ersätta er (helst per mail / sms till er) så är det fortfarande ni som står på listan som är ansvarig och ska komma till just den matchen. Vi har sagt från början och ett antal gånger senare att man MÅSTE hitta en ersättare innan man kan frångå ansvarslistan. Det ända sättet att hitta en ersättare på, är troligen att ringa runt och få någon att ta er dag eller byta dag med er. Inte att bara skriva på er Fb –sida att ni inte kan, på det viset får man ingen ersättare. Detta sätt gäller alla sådana här listor vi kommer att använda oss av som senast nu t.ex Kundvagnsdragingen som var i juli och senare framöver när kommer andra ”jobb” behöver göras. Funktionärssysslorna finns att läsa under dokument på hemsidan. Fortsatt trevlig sommar! Mats
Dam
1 aug 2014
0kommentarer
Träningsuppstart och match på Åland
Efter några veckors uppehåll satte vi kurs mot Åland för att få en bra uppstart på hösten med 3 träningspass och match mot Gimo. Vi låg på Östernäsgården som ligger inne i Mariehamn, nära till perfekta gräsplaner, bad och andra aktiviteter och med mycket tillmötesgående personal. Träningarna gick i teknikens tecken med mycket pass/mottag/vändningar och att snabbt få tillbaka känslan i fötterna. Värmen gjorde att vi måste hålla passen lågintensiva för att inte ta helt slut på en gång. På lö em spelade vi match mot Gimo som har gjort en bra vår med en andra placering i 2:an. Värmen var påtaglig och för att inte slita ut spelarna helt bestämde vi att spela 3x25 min. Gimo hade lite kort om spelare så vi lånade ut 3 tjejer som fick dra på sig dom blåvita tröjorna. Matchen slutar 4-1 till oss efter att Gimo tagit ledningen genom våran Tova som gjorde ett klockrent mål på en perfekt slagen hörna, självmål? Nej hon var ju utlånad till Gimo. Vi gjorde 3 mål i mellan halvleken genom Freddie 2 och Lina N. 3-1 efter 50 min och Gimo såg rejält trötta ut men vi var inte så fräscha heller. Anna fastställer slutresultatet i sista halvleken. Allt borde varit frid och fröjd efter en seger men känslan fanns aldrig där och i munnen fanns en besk smak eftersom vårat nyförvärv Sofia Nilsson efter 3 min in i matchen fastnar med dobbarna i gräset samtidigt som hon får en liten lätt tackling i axeln. Hon blir liggande i gräset, får hjälp att få tryck på sitt knä men smärtan är för stor att ens tänka på att fortsätta. Alla tummar på damsidan i GUSK hoppas att hon får ett snabbt svar och vad det innebär för hennes fotbollsspel i föreningen. Glädjande under helgen var att äntligen gjorde Angelica Gustavsson comeback efter just en knäskada och det var svårt att ta fel på hennes leende att det var kul att känna på bollen. Tillbaka var också Elin Mattsson som varit ute och rest hela våren, båda två kommer att bli en stor tillgång under hösten. Max Andersson, tränare
Dam
28 jul 2014
0kommentarer
GUSK - Strömsbergs IF 4-0
Dagens match spelades i tropisk värme, +32 grader och stekande sol. Det krävdes vätskepaus i båda halvlekarna. Matchen gick igång i relativt lungt tempo. Efter 5-6 minuter kommer Strömsberg loss på högerkanten och bollen slås i mål, men målet underkändes eftersom en Strömsbergspelare i offsideläge skymde Garre. Sen exploderade vi med tre mål på 4 minuter. I 8:e minuten nickar Mellberg 1-0 på hörna, i 10:e minuten gör samme Mellberg 2-0 efter stenhårt inlägg av Martin, i 12:e minuten hinner Josef före målisen på ett inlägg av Kango och kan promenera i mål med bollen. Vi hade grepp om händelserna resten av halvleken även om vi inte fick till fler mål. Strömsberg hade några farliga frisparkar som smet utanför. Andra halvlek var 10 minuter gammal när Alan kommer runt på vänsterkanten och slår ett inlägg "snett inåt bakåt" som Martin möter på volley, årets mål hittills på IP. Resten av halvleken blev en transportsträcka till slutsignalen. Nu väntar Spårvägens FF borta på måndag 4 augusti, ännu en svår bortamatch mot ett Spårvägen som jagar sin första seger i år. Herrfotbollen
Herr
26 jul 2014
0kommentarer
Inför hösten
Nu drar seriespelet igång igen. På lördag 26 juli 15.00 möter vi Strömsbergs IF på Gamlis IP. Förberedelserna har toppats med ett träningsläger i Köpenhamn med utmärkta förutsättningar. Vi kom ner till Danmark på torsdagen och genomförde ett lättare pass och gjorde oss hemmastadda i staden. På fredagen genomfördes två tuffa pass med valfri aktivitet på kvällen. Lördagen bjöd på en internmatch där ledarna lockade vinnarna med ett ärofyllt pris. Kvällen avslutades med gemensamt samkväm och diverse aktiviteter. Sammanfattningsvis ett lyckat läger där planerna, förläggningen, maten, vädret och framförallt den sociala gemenskapen var mycket bra. Bilder från lägret hittar ni till vänster under fliken "Bilder - Träningsläger Köpenhamn". På lördag vill vi att ni tar med en vän och kommer förbi Gamlis IP för att heja fram oss till seger. Vi ses där! Herrfotbollen
Herr
24 jul 2014
0kommentarer
GUSK - Strömsbergs IF
Nu drar seriespelet igång igen. På lördag 26 juli 15.00 möter vi Strömsbergs IF på Gamlis IP. Förberedelserna har toppats med ett träningsläger i Köpenhamn med utmärkta förutsättningar. Bra planer, bra förläggning, bra mat, bra väder och bra gemenskap. Välkomna till Gamlis IP önskar matchvärden Andersson & Tillman AB och Herrfotbollen
Herr
24 jul 2014
0kommentarer
Segrare Valloncupen 2014 F10
Bättre sent än aldrig, här kommer info från Valloncupen Tjejerna började med att kämpa till sig en seger mot Film och vann sedan de två efterföljande matcherna mot värdlaget Ullfors/Månkarbo och sedan Fjärdhundra i sista matchen. 29 jun 09.50 Plan 2 Gamla Upsala SK Gul - Films SK/ IFK D/Ö 1 - 0 29 jun 09.50 Plan 3 Ullfors IK / Månkarbo IF - Fjärdhundra SK 1 - 5 29 jun 12.20 Plan 2 Gamla Upsala SK Gul - Ullfors IK / Månkarbo IF 7 - 3 29 jun 12.20 Plan 3 Films SK/ IFK D/Ö - Fjärdhundra SK 4 - 0 29 jun 15.40 Plan 2 Fjärdhundra SK - Gamla Upsala SK Gul 1 - 8 29 jun 15.40 Plan 3 Films SK/ IFK D/Ö - Ullfors IK / Månkarbo IF 5 - 2 1. Gamla Upsala SK Gul 3 3 0 0 16-4 12 9 2. Films SK/ IFK D/Ö 3 2 0 1 9-3 6 6 3. Fjärdhundra SK 3 1 0 2 6-13 -7 3 4. Ullfors IK / Månkarbo IF 3 0 0 3 6-17 -11 0 Ett stort tack till alla kämpande tjejer och ledare på plats. Mycket bra jobbat. Vi ses i augusti.
F17 EFV
21 jul 2014
1kommentar
Nyförvärv inför hösten
Under sommaren har GUSK gjort klart med Sofia Nilsson som flyttar hem igen och är spelklar till första matchen på hösten. Damsektionen, ledare och spelare hälsar henne varmt välkommen tillbaka. Våran reporter fick en snabb pratstund med Sofia mellan alla flyttkartonger och resväskor. 1. Det var några säsonger sen sist du spelade i GUSK, vad har hänt under tiden och vart har du spelat? De senaste säsongerna har jag spelat i Sirius för att sen i vintras flytta till Malmö för spel i Limhamn/Bunkeflo i Elitettan. 2. Har du följt GUSK under tiden du varit borta och finns det några spelare kvar från den tiden du spelade? Eftersom jag har ett väldigt stort GUSK-hjärta så är det självklart att jag har följt laget under åren då jag inte har spelat där. Men då man själv har haft matcher så har det varit svårt att se så många matcher. Men någon då och då har det blivit. Några finns kvar, bland annat Natalie Larsson. Och många av de andra känner jag efter alla år inom fotbollen i Uppland. 3. Du har haft lite otur med skador från och till, hur mår du idag? Ja tyvärr! Idag har jag inga större bekymmer med skador vilket är väldigt kul, förutom att försöka komma tillbaka helt och hållet från proppen jag fick i vaden i våras. Men det är inget som sätter stopp från spel nu vilket är tur. 4. Vad är dom viktigaste sakerna du lärt dig när du tränat/spelat med lag högre upp i seriesystemet? Ju högre upp man har kommit har det alltid blivit proffsigare både utanför och på plan. Dels attityden från alla spelare att aldrig missa en träning och att hela tiden vilja göra det där lilla extra för att bli bättre. Men även utanför planen att ha många personer som backar upp en med mat, kläder och tvättning bland annat. 5. Vilken typ av person/spelare är du och vad tror du kan tillföra laget med? Jag har en oerhörd vilja som gjort att jag hela tiden vill utvecklas. Sen har jag en bra vänsterfot som tidigare gjort några mål på Gamlis IP. Så det är något jag tror och hoppas på att jag kan bidra med. 6. Vad var det som fick dig att flytta hem igen och spela för GUSK? Framförallt att inte våren blev som jag önskat nere i Malmö rent fotbollsmässigt efter en hälseneinflammation och en propp. Sen att jag fick erbjudande om fast tjänst i en sneakersbutik här i stan gjorde mycket för att jag skulle flytta hem. Men sen kan jag inte komma ifrån att GUSK är det stora laget i mitt hjärta. Jag har tidigare spelat här i 13 år och när jag nu fick chansen till spel här så var det ingen tvekan. 7. Vad tror du om GUSK's chanser i 1:an i höst? Jag tror GUSK har goda chanser under hösten. Under våren var mycket nytt med nytt motstånd i en ny serie. Under hösten tror jag alla har växt in i kläderna ännu mer och vi kommer kunna vara med och kriga om ännu fler 3-poängare. Vi ses! Sofia
Dam
21 jul 2014
1kommentar
Visa fler nyheter