• OBS! Ingen träning onsdag 4/6

    Det är ingen träning imorgon onsdag 4/6. F17 EFV 3 jun 2014 0kommentarer
  • Akropolis IF - GUSK 2-1

    Det blev en "tung" förlust i kväll. Akropolis hade mycket boll i första halvlek men skapade inte så många målchanser. I den 35 minuten gör man 1-0 på ett tungt distansskott som borrar sig in i mål utom räckhåll för Garre. Vi hade några lägen men 1-0 i halvtid var inte orättvist. I andra halvleks andra minut vinner Englund en förlupen boll och rullar in 1-1. Sen tycker jag att vi har full kontroll på matchen och är bättre än Akropolis. Med 5 minuter kvar att spela får Källa ett skott på händerna, som han håller mot kroppen. Det är klart att bollen studsar mot hans händer men det har också friats i liknande lägen. Den efterföljande frisparken resulterar i 2-1 och det känns inte riktigt rättvist. Nu är nollan i förlustkolumnen historia och det gäller att avsluta vårsäsongen på ett bra sätt. 4 matcher kvar innan sommaruppehållet och med bra resutat kan vi bättra på poängskörden inför hösten. Herrfotbollen Herr 2 jun 2014 0kommentarer
  • Matchrapport Gusk-Krokom/Dvärsätt IF

    Fantastisk fin matta på Gamlis IP, blå himmel och 20 grader var förutsättningarna inför matchen. Våra motståndare har flera utländska spelare och den senaste i raden blev spelklar förra helgen, en ung tjej som kommer göra succé resten av säsongen. Djursholm, Täby, Gustafs, Ope och Bele/Barkaby ska vara glada att dom bara behöver möta det nr 28 en gång den här säsongen. Matchen började lite trevande men så helt plötsligt kommer HON löpande med boll och sysselsätter flera av våra försvarare, HON dansar mellan våra spelare och enkelt placerade hon bollen i bortre burgaveln. Motståndarna hade flera spelare med hög kvalité och dom lyckades flera gånger hitta ytor centralt men vårat mittförsvar satte stopp på dom flesta situationer. Vi hade några bra möjligheter och det bästa läget fick vi genom att vi kommer fram på högerkanten och hittar en helt fristående spelare i straffområde med skottet går 5 m över när målvakten är helt överspelad. Jag vet inte vilka i ordningen men åter igen har vi 2 spelare som gör debut i "ettan", Amanda som utstrålar ett fantastiskt lugnt i mål trots att hon är 17 år och Frida i mittförsvaret som tillsammans med Natta gör en kanonmatch idag. Vi ändrar om i organisationen för att få bättre grepp centralt och våran defensiv ser tryggare ut men vi får inget riktigt tryck fråmåt, vi gör några byten under dom första 20 min i andra och vi skapar några heta situationer genom Hanna och Freddie som vid båda tillfällena hittade Anna på första ytan som sätter fram pannan men bollen stryker ribban båda gångerna. Nästan varje gång bollen kommer upp till deras utländska spelare blir det riktigt farligt men med mycket skicklighet och lite tur lyckas vi freda vårat mål. Efter en långboll kommer deras målvakt ut och Freddie stör så pass mycket att hon inte får en ren rensning utan bollen kommer studsande mot Anna som mycket behärskat med vänster från 35 m lyfter hon in den i tom bur. Båda lagen hade småchanser efter kvitteringen och när matchklockan visade 91.30 får dom en frispark 2 m utanför straffområdet, Amanda ställde upp muren och frisparken går precis över muren men hon hinner förflytta sig och rädda i "fel" hörn, högklassig räddning!! Vi visar åter upp en moral som kommer att vara guld värd när vi summerar säsongen. Startelvan som jobbar, sliter och hittar lösningar i defensiven och skapar några vassa lägen. Gör 3 byten i andra och det känns fantastiskt att avbyterna i denna match lyfter laget så pass mycket och ordnar en poäng tillsammans med Amanda i mål. 1-0 9 min 1-1 81 min AK (FL FK) Laget: Amanda Åsa Frida Natta Bea (ut 79) Lina N Annika (ut 68) Mia Hanna Freddie Lina L (ut 57) Avb: Sara S (in 57) Anna (in 68) Tova (in 79) Max Andersson, tränare Dam 1 jun 2014 0kommentarer
  • Frösunda-Gusk2

    Söndag bär det av till Frösunda för match i div 3 kallade spelare : Melle. Åberg. Johanna. Lisa. Jovana. Sara p. Maja. Antonia. Cecilia. Linn. Frasse. Maria. Emilia Dam 31 maj 2014 0kommentarer
  • Inför Gusk-Krokom/ Dvärsätt IF

    Efter den förra helgen när vi spelade uppe i Tierp i nästan 30 graders värme får vi denna helg hoppas att kvicksilvret orkar upp i 15 grader. Veckan ur träningssynpunkt har varit ok, bra genomgång av matchen samt kvalite med bollen. Vi är medvetna om att vi nu har spelat mot dom tre bästa lagen i serien med hedern i behåll, inga stor förlustsiffror och tjejerna har haft sina huvuden höga. Söndagens motståndare K/D har 1 vinst och 5 förluster, deras vinst kom i andra omgången mot Ope som ligger sist för tillfället. Deras målskillnad är 9-21 som innebär att dom gjort lika många mål som oss men är svaga i sitt egna straffområde. Det är lite poäng som skiljer nere i botten på serien och vi vill hålla det avståndet neråt, så vi måste bevisa för oss själva och våra kommande motståndare att vi inte tänker ge bort några onödiga poäng genom att jobba stenhårt och följa den matchplan vi väljer. Skador, sjukdomar, jobb och avstängningar får alla lag jobba med men det lag som hanterar dom situationer bäst lyckas också med den målsättning som truppen satt upp innan säsongen, för våran del att inte vara bland dom 3 sista som åker ut. Vi får hoppas att regnet håller sig borta på söndag och att vi får hurra efter matchen, väl mött kl 14.00 på Gamlis IP Max Andersson, tränare Dam 30 maj 2014 0kommentarer
  • GUSK - Konyaspor KIF 1 - 1

    Inget regn idag men en ihållande "styv kuling" med stormstyrka i byarna försvårade spelet. Vi hade greppet om första halvlek. Konyaspor hade några lägen som Garre klarade förtjänstfullt. Vi hade flera bra lägen men Konyaspor-keepern var omutlig. 0-0 i halvtid. Första 10 minuterna av andra halvlek var det spel mot ett mål, inte vårt! Vi tar ledningen med 1-0 efter frispark av Källa som Mellberg slår i mål efter en målvaktsretur. Det kändes ganska bra nu. Om det var vi som la av att spela eller om det var Konyaspor som la i en annan växel är svårt att säga? Konyaspor tog över spelet allt mer och kvitterade 10 miuter senare. Fortfarande skapade vi mest men vi kunde inte avgöra. Slutresultat 1-1. Nu väntar Akropolis borta måndag 2 juni, vi får se om nollan i förlustkolumnen är intakt efter matchen. Herrfotbollen Herr 28 maj 2014 0kommentarer
  • Gusk 2-Tierp2

    Onsdag kväll 19:00 Gamlis ip spelar Gusk 2 mot Tierps andra lag Kallade spelare : Amanda. Åberg. Emma. Pavan. Jovana. Bling. Maria. Elin. Erika. Frida. Hugo. Maja. Lisa. Johanna. Jenny. Molly. Dam 26 maj 2014 0kommentarer
  • Matchrapport Tierp-Gusk

    På årets varmaste dag med 29.5 grader åkte vi upp till Tierp för att möta serieledarna, gräsmattan såg grön och inbjudande ut på Vegavallen. Tierp styrde spelet och hade mycket boll men med vårt låga försvar var tanken att vi skulle ställa om snabbt och hitta ytorna bakom deras y backar och vid en sån omställning kommer Freddie runt på kanten och skjuter, målvakten får fingertopparna på den och styr bollen i underkant ribba och ut. Efter 16 min har vi inte tålamod i vårat försvarsspel utan går bort oss och blir tvungna att ta en straff som dom gör mål på. Tierp fortsatte att ha kontroll på spelet och skapade några vassa lägen medan vi fick inrikta oss på att ligga rätt och komma upp i pressläge. Tyvärr orkar vi inte hela halvleken för i den 42:a min trycker dom in 2-0. Gör två byten i paus, inte för dåliga insatser utan att vi ändrar lite i våran organisation för att komma åt deras centrala spelare bättre men den andra halvleken kunde inte startat sämre, hörna i min 48 och ett inlägg i min 51 så stod det 4-0 på resultattavlan, matchen kändes som den var avgjord redan då men spelarna höll sina huvuden höga och jobbade vidare. Efter flera bra prestationer kommer Freddie igenom och deras långkastande högerback river ner henne bakifrån och blir frilägesutvisad, på den efterföljande straffen lurar Hanna målvakten åt ena hållet medan bollen sitter i den andra burgaveln. Med en spelare mer får vi ha lite mer boll men vi hade svårt att förvalta situationen men det blir lite lugnare runt Klara i mål. När det är c:a 15 min kvar måste Bea byta pga krampkänningar i vaderna och ännu en spelare som fick chansen att visa upp sig, unga Jovana Marsenic kom in som forward spred oro omkring sig med sitt fräna och orädda inställning. Hon låg bakom målet Annika gjorde genom att hålla 2 backar sysselsatta och skjuta insida stolpen och på returen hugger Annika på. Tierp är absolut det bästa laget i serien och har dom så här bra inställning och kvalité i varje match bör dom vinna serien. Amerikanskorna, tvillingarna Bruksås, Ida A och Lisa H håller väldigt hög klass och det är svårt att hålla koll på alla samtidigt. Det vi tar med oss är att vi är det ända laget som gjort 2 mål på serieledarna. 1-0 16 min 2-0 42 min 3-0 48 min 4-0 51 min 4-1 55 min HN 4-2 81 min AH (JM) Laget: Klara Tova Natta Bea (ut 76) Lina N Sofia (ut 46) Mia Hanna Freddie Lina L (ut46) Avb: Annika (in 46) Frida (in 46) Sofia Å Jovana (in 76) Amanda Max Andersson, tränare Dam 25 maj 2014 0kommentarer
  • Visa fler nyheter