Matchrapport Gusk 2-Uif
GUSK 2 - Upsala IF, 3-0 (1-0) Så var det äntligen dags även för GUSK 2s hemmapremiär. Motståndet för dagen var Upsala IF, vilka vi hade en revansch att utkräva sedan förlusten i Upplandscupen tidigare i vår. Dessutom var samtliga spelare sugna på att ta revansch på sig själva efter matchen mot Mariehamn. Vi tar taktpinnen från första minuten. UIF tillåts endast med några få uppstickare under första halvlek, vilka aldrig resulterar i några direkta farligheter. 1-0 kommer i 11:e minuten genom Erica som löper sig loss på högerkanten och snyggt placerar in bollen i mål. Vi har därefter bud på att utöka vår ledning, men resultatet står sig halvleken ut, mycket på grund av en väldigt duktigt UIF-målvakt. I halvlek talar vi om att inte stressa med den avgörande passningen direkt, utan istället vårda bollen för att hitta rätt lägen. Snacket ger resultat direkt och i 48: onde minuten är det Linas tur att ta sig runt på sin kant och sätta dit 2-0 i bortre hörnet. Sju minuter senare utökar vi ledningen till 3-0 genom en halvvolley från Sofia, efter inlägg av Elin från högerkanten. Vi fortsätter spela bra och kommer i läge på läge. Närmast UIF kommer en reducering är efter ett halvläge där bollen ligger fri på mållinjen, men som Jenny uppoffrande rensar. Olyckligtvis skadar Empa foten i samma situation och någon minut senare skadar sig även Granat på mittplan, båda tvingas utgå. In i mål kommer istället Frazze som löser uppgiften på ett föredömligt sätt. Fin match från vår sida, där vi särskilt i andra halvlek går in och spelar det spel som vi har övat på. Vidare är det även positivt att vi klarar av att hålla ihop det och behålla trycket matchen igenom, trots två skador och efterföljande ommöblering. 11 min: 1-0 Erica 48 min: 2-0 Lina 55 min: 3-0 Sofia (Elin L)
Dam
14 maj 2014
0kommentarer
Lagofoto måndagen den 19/5 kl 18.00
På måndagen den 19/5 kl 18.00 så fotograferas hela laget. Klä er som till match: Svart shorts, gula strumpor, fotbollsskor, benskydd.
F17 EFV
12 maj 2014
0kommentarer
Matchrapport Gusk-Östersunds DFF
Regnet hängde i luften under hela matchen men dom mörka molnen behöll dropparna ovanför IP. Herrarna spelade match innan men planen höll riktigt bra. Dagens motståndare har långsiktigt satsat på att nå eliten och gör det genom att plocka in utländska spelare vilket var den stora skillnaden idag, målvakten håller för Allsvenskan och minst en i varje lagdel som gör att kvalitén är stundtals riktigt hög. I dagens match hade dom 5 utländska spelare på laguppställningen. Inledningen av matchen startade otroligt olyckligt för oss, redan efter 2 min kom deras starka forward igenom men Mille glider ut och nyper bollen och samtidigt blir hon sparkad och blir liggande med stora smärtor, domaren blåser och...... pekar på straffpunkten??? Mille klarar inte av att fortsätta spela, så med tårarna rinnande utför kinderna hjälps hon av plan. Klara gör debut men är chanslös på straffen som sitter högt och hårt. Vi har svårt att lösa dom snabba omställningar dom har genom sin forward som kan ta in bollen och droppa den till mittfältet men var lika farlig i djupet där hon sårade oss flera gånger. Vårat spel var under långa stunder det bästa jag sett oss prestera där vi vågade rulla, börja om, sätta in centralt, vända spelat och hålla i. Det som vi inte gjorde var att skapa dom riktigt vassa chanserna och när vi fick något halvläge så plockade målvakten resolut bollen, vi hade några bra hörnor och mot en mindre dominant målvakt hade vi nog gjort mål, vid ett tilfälle boxade hon ut bollen 28 meter. Pondus var ordet. När klockan började närma sig paus sprang deras forward igenom två gånger och rundar Klara och helt plötsligt står det 0-3, målen var identiska och vi spelade för naivt varje gång. Känslan i paus var konstig, här har vi spelat den bästa fotbollen i år och ligger under med 3 bollar. Snackade om hur vi skulle lösa situationerna med deras starka forward och samtidigt flyttade vi ut Anna på kanten och upp med Freddie på topp. Vi fortsatte att rulla boll i andra halvlek, våra motståndare kanske slog av på takten omedvetet och bevakade sin ledning. Vi skapade flera riktigt vassa lägen men dom hade målvakten och stolparna på sin sida idag, även dom hade en stolpträff efter att Klara gjort en jätteräddning. Efter en hörna kommer bollen ut mot Mia som tar in den igen i straffområdet och blir fälld, Freddie sätter den lika säker som deras straff satt, det var nästa inget kvar av matchen men efter dom 86 minuterna var vi värda det målet. Minuterna efter nickar Tova ihop med en spelare som blir liggande och båren kommer ut, hoppas att det gick bra på sjukhuset. Mille åkte också till sjukhuset och kom tillbaka 5 minuter efter att matchen var slut, beskedet var en spricka i nyckelbenet. Hon var vid gott mod och försökte se positivt på sin situation. Lyckas vi komma upp i den här nivån när vi har boll och fortsätter våga tro på oss själva kommer poängen komma in med jämna mellanrum. 0-1 4 min 0-2 36 min 0-3 44 min 1-3 86 min FK Laget: Mille (ut 4 min) Åsa Tova Natta Bea Lina N Mia Hanna Freddie Anna Annika Avb: Klara(in 4 min) Sofia Maria GH Frida Erika
Dam
11 maj 2014
0kommentarer
Inför hemma premiär för grupp 2
Nu är det revansch som gäller i morgon Gamlis ip 15:00 samling ladan 13:30 kallade spelare Empa. Melle. Pavan. Åberg. Frida L. Granat. Bling. Lina B. Erika. Elin L. Sofia. Emma. Jenny. Cornelia. Frasse. Jovana.
Dam
10 maj 2014
0kommentarer
GUSK - Kvarnsvedens IK 2-0
Så var det då premiär på IP:s nyklippta och nykritade gräsmatta. Bosse och Börje hade gjort en stor insats på morgonen! I matchen tog vi kommandot direkt och efter 5 min försökte Andreas träffa bollen i ett fritt läge men backen i Kvarnsveden gjorde något så det blev en totalmiss. Domaren som var bra placerad blåste straff vilken Patrik säkert satte i mål. Under mitten av halvleken hade Kvarnsveden ett spelövertag men vi tog över igen under sista kvarten. Vår press skapade målchanser men inga mål. Dock ådrog sig en spelare i Kvarnsveden sitt andra gula kort och blev utvisad i 45:e min. Med en man mer dominerade vi den andra halvleken. I 55:e min kunde Mikael göra 2-0 ensam med målet efter en strålande pass från vänster av Andreas. Vi hade flera skott på mål efter bra spel men målvakten stod hela tiden i vägen. En stabil seger! Herrfotbollen
Herr
10 maj 2014
0kommentarer
Inför hemmapremiären på IP
Efter 3 bra träningar på gräs i veckan står vi äntligen framme vid den riktiga hemmapremiären på Gamlis IP när Östersund kommer på besök. Våra gäster har börjat seriespelet med lite kräftgång, dom har ett streck i varje kolumn och står på 4 p efter tre omgångar vilket nog är en missräkning så här långt. För våran del är vi införstådda med att om vi ska ta poäng måste vi i alla matcher jobba som ett lag och vara väldigt fokuserade på vad vi kan påverka. Senaste matchen mot Bele Barkarby var vi på tårna hela matchen och bjöd inte på några större misstag i defensiven om vi gjorde några misstag så var det i offensiven, med dom lägerna vi skapade borde vi gjort 4 mål till. Lördagens match kommer at bli jobbig, blött gräs, stor plan och svåra motståndare. Östersund måste kliva på tåget om inte Tierp ska få för stort avstånd neråt men vi ska göra allt för att dom blir kvar på perrongen. Matchen startar 14.30, kom ner på IP och stötta Uppsalas 2:a lag efter Sirius. Max Andersson, tränare
Dam
9 maj 2014
0kommentarer
Matchrapport Mariehamn-gusk2
Mariehamn - GUSK 2, 4-1 (3-1) Seriepremiär och tidig samling vid Ladan för gemensam avfärd mot Åland. På ditresan är stämningen hög och det känns bra. Känslan fortsätter under uppvärmningen, med fokus och positivitet. Vi går igenom förutsättningarna för matchen, hur Mariehamn vill spela och det känns som att alla är med på noterna. Sen börjar matchen, och allt är som bortblåst. Matchen är inte många minuter gammal innan Mariehamn gör mål, just på det sätt vi ska vara förberedda på - ett inlägg snett-inåt-bakåt. Vi spelar ängsligt och, ärligt talat, inget vidare alls med dåliga beslut och tveksamma genomföranden. Både offensivt och defensivt jobbar vi en och en, istället för att göra det tillsammans och ordentligt. Efter en sekvens med riktigt fint spel kvitterar vi ändå genom Granat, och på sidan tänker vi att "nu vänder det". En kort stund rycker vi upp oss och försöker sätta tryck. Men, nej. Innan halvleken är slut står det 3-1. Samtliga mål efter alldeles för enkla misstag från vår sida. Vi talar i halvlek att bestämma oss, att hitta till det spel som är vårt. Tyvärr omvandlas inte detta till praktik, utan vi åker på 4-1 en bit in i halvleken. Närmast reducering är en frispark, precis utanför straffområdet, som Sofia lägger klockrent i ribban. Mariehamn är ett bra lag med en tydlig spelidé som effektivt förvaltar sina målchanser, men denna match underpresterar vi och gör vi dem ännu bättre. Det är bara för alla att rannsaka sig själva för att komma igen mot UIF nästa helg. Mål: Granat
Dam
5 maj 2014
0kommentarer
Skiljebo SK - GUSK 1-2
Matchen spelades på Hamre IP:s konstgräs i flödande solsken under första halvlek. En halvlek som vi inledde med bra passningsspel och skapade ett flertal bra chanser. Innan Skiljebo hann vakna till satte vi 2 snygga mål. I 10:e minuten kunde Kango dunka in 1-0 efter ett inlägg från Alan som seglade över hela Skiljeboförsvaret. 2 minuter senare sprang sig Martin loss och rullade enkelt in 2-0 i bortre burgaveln. Skiljebo reducerar till 1-2 efter en halvtimmes spel. Nu höjer Skiljebo tempot och det "osar katt" flera gånger men Garre med hjälp av försvaret kan se till att leder med 2-1 i halvtid. Vi stressade inte så mycket i andra halvlek och hade bra kontroll på händelserna. Skiljebo hade några målchanser, men vi skapade ett halvdussin lägen men kunde inte få dit bollen. Alltnog en rättvis seger och ikväll kan man somna som serieledare. Det är förvisso 21 omgångar kvar att spela så mycket hinner hända innan serien är slutspelad. Herrfotbollen
Herr
4 maj 2014
0kommentarer
Visa fler nyheter