• Inför Matchen Gusk-Gustafs

    Lite överraskande tog Gustavs alla poängen hemma mot Östersund i premiären när dom vann med 1-0. Vi fick åka hem från Täby utan poäng alls, prestationen var helt ok under 90 min men ska vi ta poäng mot lag som har som målsättning att var topp 3 måste vi ta vara på dom målchanser vi producerar. Vi har tränat 3 pass den här veckan men småskador, sjukdom och jobb har påverkat gruppen, förhoppningsvis har vi piggat på oss till matchen. Nu premiären avklarad och där vi var rejält nervösa inledningsvis men jag tror att dom värsta nervknutar är borta till hemmapremiären. Väl mött på Lötens konstgräs kl 13.00 Max Andersson, tränare Dam 25 apr 2014 0kommentarer
  • Värmdö IF - GUSK 0 - 0

    Sommarvädret håller i sig. Vi spelade dagens match i flödande solsken som värmdö ordentligt. Det blev en match med säkert försvarspel från båda lagen, det var därmed tunnsått med farligheter. Värmdö öppnade bäst men vi tog över och hade bollen mest under sista halvtimmen av första halvlek. I andra halvlek böljade anfallen fram och tillbaka men vid straffområdet stoppades anfallen och det blev en mållös historia. Trots att ett oavgjort resultat innebär att man skänker bort 1 poäng till de andra lagen i serien. Efter 3 omgångar är det inget lag som vunnit 3 matcher och inget lag som förlorat 3 matcher. Under våra år i "tvåan" har vi upplevt att "alla slår alla" och det verkar bli så i år också. Nu väntar Spårvägens FF 1:a maj 12.30 på Lötens konstgräs. Herrfotbollen Herr 23 apr 2014 0kommentarer
  • VIP dag på INTERSPORT Boländerna måndag 28:e april

    Intersportoch Adidasblir GUSKs sportleverantör. Intersport bjuder in NU till den första VIP-dagen i år! "Vi vill premiera dig som är föreningsansluten till Intersport i Uppsala. Tillsammans med över 50 klubbar bjuder vi nu in dig till den första av årets tre VIP- dagar. Detta sker måndag 28 april. Fokus ligger under dessa VIP-dagar på HELA butikssortiment med rabatter på HELA sortimentet (ej rea) men även på kampanjpriser. Vi vill samtidigt passa på att förtydliga vikten av att föreningskoppla ditt Club INTERSPORT kort där du får ytterligare erbjudanden på din specifika idrott/sport. Förutom din personliga Club INTERSPORT bonus erhåller även din förening bonus på allt du handlar privat hos INTERSPORT Uppsala under hela året. Varmt välkommen till INTERSPORT - Boländerna.” F17 EFV 23 apr 2014 0kommentarer
  • Matchrapport Täby-Gusk

    Strålande sol hela påskhelgen med en temp på 17-18 grader, förutsättningar var perfekta för premiär på Tibblingevallen i Täby. Våra motståndare har en helt annan målsättning än vad vi har där dom vill vara med i toppen och kriga om en kvalplats upp till Elitettan medan vi spelar för nytt kontrakt. Skillnaden i bollinnehav var stor, kanske 60/40 för Täby men räknar vi kvalificerade målchanser hade vi nog minst lika många som dom. Under långa stunder av första låg vi fantastiskt bra defensivt där vi i 1:a läget försökte störa högt upp för att senare jobba i ett lägre försvar som gjorde det svårt att hitta stora ytor. Vi hade flera hel och halvlägen offensivt men hade inte kraften att trycka in ledningsmålet, efter att under några minuter fått jobba hårt defensivt kom vi inte riktigt upp i press strax utanför straffområdet fick deras spelare lyfta in den över Mille. Bara några minuter senare gör dom ett mål till efter ett bra inlägg mötte deras anfallare med en volly i mål men vi står upp bra och viker inte ner oss utan visar att det är långt kvar på matchen. Ändrar lite i defensiven vid pausvilan för att våra forwards ska vara lite rappare när vi har boll och det innebar att Täby fick lite lugnare i uppspelsfasen men när vi vann boll så hade vi lite mera tryck i benen och kom till 2-3 riktigt bra lägen som borde ha resulterar i något mål men i ärlighetens namn hade även Täby hade chanser att utöka ledningen. Prestationen och inställningen är jag helt nöjd med och ska Täby vara ett topplag i ettan så bör det finnas 7-8 lag som inte håller den kvalitén som vi mötte idag, kan vi hålla den här nivån under säsongen men även rulla in några bollar kommer poängerna komma med jämna mellanrum. 1-0 26 min 1-0 31 min Startelvan: Mille Åsa Tova Natta Bea Lina N Mia (ut 76 min) Hanna Anna (ut 61 min) Freddie Annika (ut 67 min) Avbytare: Sofia (in 61 min) Lina L (in 67 min) Maria GH (in 76 min) Dam 21 apr 2014 0kommentarer
  • Lite tankar inför seriestarten på måndag

    Så var det äntligen dags för seriestarten i div 1 norra Svealand när vi möter Täby borta annandag påsk, ett lag som slutade på övre halvan i ettan förra året. Den milda vintern har gjort så att nästan alla träningar har kunnas genomföras, 4 träningar i veckan och sen februari även en tränings eller cupmatchen nästan varje helg. Träningsmässigt har gruppen reagerat bra och tagit till sig instruktioner som gör att det är stimulerande varje pass. Matcherna har prestationsmässigt varit genomgående bra men resultaterna har inte alltid gått våran väg. Våran serie kommer att vara tuff och vi kommer att få bekänna färg i alla matcher, som nykomlingar blir det mycket försvarsspel men vi har stora GUSK hjärtan och inställningen är det inget fel på. Truppen har några som har div 1 rutin och dom är och bli naturligtvis viktiga men det är den stora gruppen som kommer att göra underverk denna säsong med hjälp av dom lite mer rutinerade, det gäller att alla tar ansvar. Lagets målsättning är att vara det näst bästa damlaget i stan efter Sirius och för att kunna uppfylla det krävs att vi sköter om oss och lyssnar på vad våra kroppar säger men också en organisation som gör att tjejerna känner en trygghet i ryggen från föreningen. Kom ner och ta en kopp kaffe/korv och samtidigt få era fotbollshjärtan varma när ni ser på våra stolta GUSK tjejer Max Andersson, tränare Dam 19 apr 2014 0kommentarer
  • GUSK - IFK Aspudden-Tellus 3-1

    Idag kan vi inte skylla på stark blåst, men vi hade förskräckligt svårt att få igång vårt passningsspel. Vi inledde matchen som ett gäng "yra höns". Aspudden-Tellus tar ledningen efter passivt försvarspel redan efter 2½ minut. Sedan skapade man flera målchanser som Garre kunde rädda med tur och skicklighet. Vi arbetade oss in i matchen och jämnade ut bollinnehavet men det dröjde till 29:e minuten innan vi kunde kvittera. Ahmed Kango kom runt på kanten och kunde "chippa" bollen över målisen, stolpe in. 1-1 blev också halvtidsresultat. Andra halvlek blev spelmässigt något bättre än första, men vi kom inte till några farliga lägen. Aspudden-Tellus nivå sjönk också efterhand. 20 minuter före full tid "rann" Marcus Lindström igenom och kunde placera bollen intill stolpen utom räckhåll för målisen. Det blev några nervösa minuter innan Martin frispelade Mellberg som kunde avgöra med mål nummer tre i 85 minuten. Herrfotbollen Herr 17 apr 2014 0kommentarer
  • Match rapport gusk2-Rosersberg p 98

    Rosersbergs IK P98/99 - GUSK 2, 13-0 (7-0) Ytterligare en match mot killar där slutresultatet landade på stora förlustsiffror. Den här gången blev resultatet lite i överkant, vi hade definitivt kunnat hålla ner de siffrorna med lite bättre inställning och fighting spirit. Killarna är betydligt mer taggade än oss och smäller in 2-0 redan efter 5 minuters spel, därefter rullar bollarna in med jämna mellanrum. Vid flera tillfällen agerar vi lamt och gör enkla misstag, så som att inte räkna in spelare ordentligt vid inspel eller falla i tid, varför det står 7-0 i halvlek. I halvlek talar vi om att ta för oss mer i närkamperna för att störa killarna mer, samtidigt som vi möblerar om lite i laget. Närkamperna blir lite bättre, men fortfarande saknas lite spets och aggressivitet i de heta defensiva situationerna. Detta resulterar i att vi även i andra halvlek släpper in lite enkla mål. Reflektioner i efterhand är att killarna naturligtvis var väldigt duktiga, men att vi borde kunnat stå upp lite bättre. Jämfört med matchen mot Vaksala P98 har vi fler mycket fina offensiva sekvenser, samt 3-4 klara målchanser. Som i matchen mot Vaksala tar vi med oss dessa sekvenser till serien, samt jobbar på att slipa till bristerna. Stort tack och eloge till Roserskillarna och -ledarna som matchen igenom uppträder positivt och ödmjukt. Även om det alltid är för jävligt att förlora med stora siffror kunde Malin, i egenskap av lärare för majoriteten av killarna, ändå inte låta bli att känna sig stolt över "sina" killar både beträffande deras fotbollskvaliteter och uppträdande. Dam 14 apr 2014 0kommentarer
  • Matchrapport Gusk-Danmarks IF Upplandscupen

    Sista gruppspelsmatchen i Upplands cupen och genrepet inför seriestarten annandag påsk mot Täby möter vi det forna storslaget Danmarks IF som nu spelar i div 4. Att det skiljde 3 div märktes på en gång och det var Annika "Hugo" Högberg som höll i taktpinnen matchen igenom, med sina 6 mål och det första redan efter 26 sekunder av matchen. Vi gjorde lite som vi ville och våra motståndare fick plocka ut bollen med jämna mellanrum ur deras nät. Det är alltid trevligt att få göra mål och idag gjorde vi 10 st. Förutom Hugos mål gjorde Anna, Bea, Erika och Sofia var sitt. Slutresultatet blev 10-3, Danmark gjorde ett spelmål och 2 bonusstraffar i mål, Mille räddade en. Laget: Mille Åsa Natta Tova Bea Lina N Sara S (ut 12) Anna Mia (ut 51) Lina L (ut 60, in 84) Annika Avb: Sofia (in 12, ut 84) Maria GH (in 51) Erika (in 60) Dam 13 apr 2014 0kommentarer
  • Visa fler nyheter