• Rimbo-Gusk Matchrapport

    Med tunga ben och huvuden fick vi åka hem från Rimbo efter att våra motståndare visat oss hur man effektivt spelar sig ur våran höga press och sårade oss med varierat kortpassningsspel och kom fram centralt och på våra bägge kanter. Vårat så vanligtvis säkra passningsspel var inte att känna igen under långa stunder, mottagningar och vändningar var kvar hemma i Uppsala. Efter att ha vunnit boll högt upp skulle Rimbospelaren som det såg ut slå ett inlägg men får en perfekt felträff och bollen går stenhårt in vid första stolpen. Vi spelar lite bättre ju fler minuter det går i matchen men Rimbo verkar ha full kontroll på läget, vi har några bra hörnor men har inte rätta tuffheten för tillfället och deras målvakt gör ett säkert intryck hela matchen. Inställningen blev bättre i andra och det medförde att passningar, rörelse och mottagningar höll högre klass. Det var inte bra men bättre än första halvlek, vi började skapa lägen på eget spel men fortfarande inte den riktigt desperata inställningen när dom stora chanserna dyker upp. Dom lägen som vi jobbade fram kom ofta från kanterna där spelaren gjorde sin back men fick inte till den sista tuschen. Den stora chansen var efter bra centralt kortpassningsspel och en djupboll på Frida som gjorde allt rätt förutom att målvakten gör en jätteräddning och får ut bollen strax utanför stolpen, i samma moment får Frida en sträckning i låret och blir tvungen att utgå. Rimbo utökar sin ledning efter c:a 75 min, ett högt skott någon meter utanför straffområdet och då hade dom en stund tidigare skjutit en straff 3 meter över. När det återstår 5 min så får deras spelare 4 chanser i vårat straffområde att göra mål och till slut lyckas hon. Vi gör ett tröstmål genom Freddie som prickskjuter in den i burgaveln efter att Lisa jobbat fram den till Anna som hittar Freddie vid strafflinjen. Rimbo gör det svårt för oss under stora delar av matchen och vinner helt rättvist, vissa matcher får man inte spelet att fungera och då får man förlita sig på fasta situationer, med 8 hörnor med hög kvalité måste vi visa mer tuffhet och beslutsamhet när chansen kommer. 1-0 7 min 2-0 75 min 3-0 85 min 3-1 87 min FK (AK) Startelva: Mille Åsa Tova Frida L Bea (78 min) Hanna Lina L (ut 35min, in 63 min) Anna Freddie Frida H (63 min) Annika Avb: Maria GH (35 min) Lisa (78 min) Dam 24 mar 2014 0kommentarer
  • Match upplandscupen gusk -Ärentuna

    Söndag 23/3 18:00 samling 17:00 är det match mot Ärentuna på Valsätra konstgräs Kallade spelare: Empa. Melle. Erika. Elin L. Emilia. Antonia. Sara P. Jenny. Emma. Lisa. Åberg. Maja. Johanna. Frasse. Cecilia. Dam 21 mar 2014 0kommentarer
  • Enskede IK - GUSK 2 - 1

    Dagens träningsmatch blev en värdemätare mot ett spelskickligt Enskede. Vi är med bra från start och lagen känner på varandra. I 22:a minuten kommer Enskede runt på vår högerkant och inlägget kommer vi inte åt utan vi ligger under med 1-0. Resten av halvleken blir jämn rent spelmässigt. Vi har några giftiga lägen men utan resultat. I andra halvlek spelar båda lagen lite försiktigt för att inte blotta sig. På en hörna i 65:e minuten kan Enskede göra 2-0 på en boll som seglar över vårt försvar till en fristående Enskedespelare som behärskat nickar i mål. Spelet jämnar ut sig och det skapas chanser åt båda håll. Med 10 minuter kvar att spela kommer Ahmed runt på vänsterkanten och lägger bollen på läppen för Martin som kan dunka in 1-2. Vi hade fler bra målchanser men det hade Enskede också, så vi får nog vara nöjda med dagens resultat. Herrfotbollen Herr 20 mar 2014 0kommentarer
  • OBS! Ingen träning torsdag 20/3

    Mattias har varit och inspekterat Stenhagen. Det ligger 2dm snö på planen och det är den sista planen i ordningen som snöröjs (efter att vägar och trotoarer är klara). Vi har därför bestämt att vi ställer in dagen träning F17 EFV 20 mar 2014 0kommentarer
  • Inställd träning i kväll

    Pga att plan är ospelbar och snön bara vräker ner så ställer vi in kvällens träning Träning i morgon som vanligt Dam 19 mar 2014 0kommentarer
  • UIF - GUSK INSTÄLLT !!!

    Herrfotbollen Herr 18 mar 2014 0kommentarer
  • GUSK - Ekerö IK 5 - 2

    Dagens träningsmatch spelades i "halv storm" på Lötens konstgräs. Nordanvinden innebar motvind i första halvlek. Det tog en kvart innan vi fick ordning på grejerna. 1-0 kommer i 25:e minuten, Martin löper ner till kortlinjen och spelar Josef snett inåt bakåt och Josef rakar in bollen. 2-0 i den 33:e minuten, Henkan springer sig loss på högerkanten och lägger in bollen till Mellberg som trycker dit densamma. Efter hörna i den 44:e minuten dundrar Benker in trean. 3-0 i halvtid kändes riktigt bra. I andra halvlek får vi medvind. Efter några minuters spel tråcklar sig Ekerö igenom och kan reducera till 3-1. Vi maler på och rinner igenom Ekeröförsvaret "stup i ett". 4-1, inlägg från Kango som landar på Mellbergs skalle och i mål. 5-1, Martin frispelar Josef som rundar Ekerömålisen och lägger bollen i mål. Ekerö gör ytterligare ett reduceringsmål och slutresultatet skrivs till 5-2. Nästa lördag träningsmatchar vi borta mot Enskede IK. Herrfotbollen Herr 15 mar 2014 0kommentarer
  • Inställd träning

    Inställd träning för grupp 2 imorgon pga matchen som blev flyttad Dam 15 mar 2014 0kommentarer
  • Visa fler nyheter