Inställd match
Matchen idag 15/3 är inställd pga storm och snöblask matchen är flyttad till i morgon söndag den 16/3 20:00 Valsätra samling 19:00 samtliga spelare som var kallade är kallade till i morgon
Dam
15 mar 2014
0kommentarer
Träningsmatch Gusk 2
Gusk 2spelar tränings match mot Skuttung Sävja 12:00 samling där 11:00kallade är: Emelie. Antonia. Melle. Åberg. Emma. Jenny. Maja. Erika. Arvid. Hugo. Lisa. Hanna. Bea. Cornelia. Emilia. Sara p
Dam
14 mar 2014
0kommentarer
OBS! Ny träningstid på torsdagar
Fr.o.m. Torsdag 20/3 är torsdagsträningarna kl 18.30-19.30 på Stenhagens IP Kansliet hade gett oss fel tid tidigare.
F17 EFV
14 mar 2014
0kommentarer
Ändrad träningsdag
Grupp 2 ändrar träningsdag söndag till onsdag 20:30-22:00 löften tillsammans med grupp1. Med början nästa vecka Alltså nu på söndag 16/3 14-16:00 Gränbyskolan är sista söndagen
Dam
12 mar 2014
0kommentarer
Gusk-Gimo 3-2 Matchrapport
Den starka vinden var en faktor båda lagen måste ta hänsyn till idag, med enorma in och utsparkar från Gimos målvakt etablerade våra motståndare ett bra tryck mot vårat mål men utan att skapa några riktigt vassa lägen men dom fick bra energi när spelet var på våran planhalva och deras press gjorde det svårt för oss att hitta in till centrala spelare och att hitta djupa bollar bakom deras backlinje var extremt svårt när vinden höll emot. Efter en hörna kommer bollen ut mot deras balansspelare som nyper till på vinst och förlust och får en härlig båge och går in strax under ribban, otagbart! Efter c:a 25 min börjar vi behärska vinden bättre och har flera anfall med hög kvalité, vi utnyttjade kanterna förträffligt och kom runt på bägge sidorna men det deras målvakt gjorde flera bra ingripande men i en situation kom hon på "mellis" och Sara kunde läckert lyfta den över henne in i mål. Redan efter 9 min i andra kom deras ledningsmål, frispark som lyfts in och efter lite flipper så stöter dom in bollen från nära håll. Spelet under dom sista 45 min var långa stunder riktigt tillfredsställande med bra kvalité i uppspelen, säkra mottagningar och konstant tryck mot deras mål. Flyttade upp Sara som forward och ut med Lina på y-mitt vilket var en bra byte, Sara med sin snabbhet med boll högt upp i plan och Lina fick mer utrymme för sin höger. På tal om höger så visade Freddie från 23 meter hur en bollträff ska vara och bollen letade sig in vi ena stolproten. På tal om utrymme så fick Lina på en härlig träff med vänstern strax utanför straffområdet på halv volly upp i nättaket. Vi var närmare 5-2 än dom var att kvittera till 3-3 den sista halvtimmen. Natta fick känning av framsida lår på uppvärmningen med som kapten biter man ihop och kör, bra inställning men det fick räcka med 45 min idag. 0-1 9 min (hörna) 1-1 37 min SAS 1-2 54 min (frispark) 2-2 71 min FK 2-3 78 min LL Laget: Mille Åsa (80) Tova Natta (46) Frida L Sofia (75) Sara S Mia Freddie Lina L Annika Avb: Bea (46) Nalin (75) Maria GH (80)
Dam
9 mar 2014
0kommentarer
Matchrapport Gusk-Uif
GUSK2 - UIF, 0-3 (0-2) Upplandscupen "Pang, pang" och så stod det 2-0 till UIF efter ungefär 20min, vilket helt beror på ängsligt och taffligt agerande från vår sida. Vi spelar dock upp oss under halvlekens gång, tyvärr utan att skapa de riktigt heta målchanserna. Spelet och attityden i andra halvlek tar vid där den slutade i första och vi spelar i långa perioder mycket fin och varierad fotboll. Men, fortfarande utan att få till det allra sista. Vi har några skott som smeker strax utanför stolpen, bland annat från Erica och Arvid, samt att Sara P drar ett stenhårt skott i ribban. UIF sticker upp emellanåt, men vi fredar oss på ett mycket fint sätt och lirar oss ur svårigheterna. UIF tar båda sina bonusstraffar i andra halvlek, den första går i ribban och den andra räddas av Empa. Tyvärr kan straffläggaren lägga in returen. Reflektionen efter den här matchen är liknande den Max hade efter GUSK1-Fanna: Vi spelar bra, men får inte till avsluten. Vi ledare hade definitivt varit mer oroliga inför säsongen om spelet hade varit dåligt, men att vi gjort mål på deras misstag. I veckan kör vi "tröjan", men med avslut.
Dam
9 mar 2014
0kommentarer
Sunnersta AIF - GUSK 5 - 0
Det blev ingen match som man vill minnas. Vi kom med ett blandat gäng och vi hängde med hyfsat första halvtimmen, men sen tog SAIF över allt mer. Vi fick göra en del tidiga byten på grund av skador och vi fick avsluta matchen med 10 man på planen. Den här matchen glömmer vi nu och försöker göra bättre ifrån oss i dom återstående 3 gruppspelsmatcherna. Herrfotbollen
Herr
7 mar 2014
0kommentarer
GUSK - Strömsbergs IF 3 - 1
Dagens träningsmatch gick i strålande sol. Tyvärr förstörde den kraftiga vinden spelet i första halvlek. I den 37:e minuten spelar Martin fram Kango som elegant "trär" in bollen i bortre krysset. 1-0 blir också halvtidsresultat. I andra halvlek avtar vinden något och passningsspelt blir bättre. I 50:e minuten kommer 2-0 på ett överraskande distansskott från Josefsson som letar sig in bakom Strömsbergskeepern. 5 minuter senare kommer Martin fri och kan lägga in bollen i bortre burgaveln. Med kvarten kvar gör Strömsberg 1-3, vi får inte bort bollen och det straffar sig. Herrfotbollen
Herr
7 mar 2014
0kommentarer
Visa fler nyheter