Andra matchen i upplandscupen för Gusk
Lördag 8/3 på Årsta konstgräs 13:15 samling 12:00 spelar gusk 2 mot Uif kallade spelare är Empa. Åberg. Emilia. Sara p. Emma. Antonia. Cornelia. Jenny. Arvid. Lisa. Erika. Maja.
Dam
7 mar 2014
0kommentarer
GUSK - Danmarks IF 3 - 3
Dagens match i Upplandscupen blev en avslagen historia. Alla GUSK:are hade spelat träningsmatch dagen innan och såg mycket oinspirerade ut. Vi var framför allt rädda för skador. Vi åkte på en skada på Victor Eriksson som vi hoppas inte är så allvarlig. Marcus räddade den första straffen och vi leder med 2-1 i halvtid. Danskarna har 2 straffar kvar till andra halvlek. I den 57:e minuten tar Danmark sin tredje straff och kvitterar till 2-2. I den 60:e minuten gör vi 3-2 och det ser bra ut. Danmark kvitterar på sin sista straff i 68:e minuten. Sen blev det spel mot ett mål, men vi fick inte in någon mer boll i Danskarnas nätmaskor. Danmark spelade "äckligt diciplinerat" i försvaret och vi hade flera chanser att avgöra men skärpan saknades. Herrfotbollen
Herr
2 mar 2014
0kommentarer
Vaksala p-98 - gusk 2 match referat
Vaksala P98 - GUSK2, 19-0 Att möta killar är alltid en utmaning, denna gång visade det sig att motståndet var ett gäng storlekar för stort. Killarna var bollskickliga, snabba och vassa i avsluten. Till en början hade vi lite väl stor respekt, mycket på grund av deras aggressiva och snabba press, vilket gjorde att vi tog stressade beslut och helst lämnade ifrån oss ansvaret. I andra halvlek möblerade vi om lite i uppställningen och fick på så sätt lite mer struktur i försvarsspelet. Samtidigt som VSK drog ner en aning på tempot ökade vi vårt självförtroende och vi kunde störa dem en aning med ett mer organiserat försvarsspel och med det flera fina spelsekvenser. Trots den stora målskörden för VSK:s del tar vi med oss mycket nyttigt och positivt inför kommande säsong. Bland annat att vi vill och försöker spela oss ur defensiven, trots den hårda pressen, vi jobbar i långa stunder bra och sammanhållet i försvaret samt att vi jobbar för och peppar varandra i 90 minuter. Stor eloge för hjärta och vilja hos samtliga spelare! VSK är ett talangfullt och ödmjukt lag, och vi önskar dem all lycka i årets kvalserie till pojkallsvenskan! (Samt att vi hoppas att även de fick ut något positivt av matchen; vi hörde i alla fall en lycklig kille som gjorde sitt första nickmål. Alltid något.)
Dam
2 mar 2014
0kommentarer
Roserberg-Gusk Matchrapport
Första tävlingsmatchen för i år när Upplands cupen drog igång på Midgårdsvallen i Märsta. Vi är inne i en period med relativt tung träning som avspeglades i första halvlek där vi såg tunga och oinspirerade ut. Två sena återbud till matchen gjorde att vi bara hade 11 spelare med oss. Vi hade för bråttom att komma till anfall och tålamodet lyste med sin frånvaro under långa perioder i första, vi fick en bra start målmässigt men i anfallet efter hade vi svårt att få bort bollen i eget straffområde och i röran hittade domaren en straff som dom kvitterade på. Spelat var mest på offensiv halva och vi skapade 5-6 klara chanser med 2 mål till innan paus. Rosersberg tog sina bonusstraffar i första där dom missade den första men deras målvakt rullade iskallt in den andra. Med några justeringar centralt och mer tålamod på alla positioner var vi helt överlägsna i andra halvlek, dom tunga kropparna var borta och ögonen var mer inspererade på alla spelarna, några delikatesser fick vi se bl.a. en hörna som Sofa slog och Natta stöter behärskat mot Annas huvud och hon nickar i mål. Vi gör bara 3 mål i andra men spelat lovade mer än i första. 0-1 12 min FK (ML) 1-1 13 min (straff) 1-2 28 min FH 1-3 40 min FH (FK) 2-3 45 min (bonusstraff) 2-4 65 min AK (NL SOS hörna) 2-5 74 min AH 2-6 84 min AK (FK) Laget: Emelie Åsa Tova Natta Maria GH Sofia Anna Mia Freddie Annika Frida H Avb: Tobbe Sara E (skadad) Björn Max Mats
Dam
2 mar 2014
0kommentarer
Eskilstuna City FK - GUSK 1-1
Idag spelade vi träningsmatch mot Eskilstuna City på Tunavallen. Första halvlek liknade en första rond i boxning, ingen ville blotta sig och det blev en chansfattig halvlek. I andra halvlek tog E-tuna mer och mer över spelet och i den 59:e spelminuten kunde man ta ledningen på ett "kanonskott" från straffområdeslinjen. E-tuna fortsatte att "pressa" men vi försvarade oss bra. Efter en hörna i 86:e spelminuten hamnade bollen framför fötterna på Mathias Benker (inlånad från Sirius), som säkert placerade bollen i högra krysset otagbart för E-tuna-keepern. 1-1 till slut var kanske smickrande för oss men i fotboll är det målen som räknas. Vi går vidare och nästa lördag står Strömsbergs IF för motståndet. Herrfotbollen
Herr
1 mar 2014
0kommentarer
Träningsmatch för gusk 2
Söndag 2/3 spelar gusk 2 mot vaksala sk p-98 På Ekeby konstgräs 19:15 kallade är: Empa. Lina B. Antonia. Sara P. Åberg. Jenny. Melle. Cornelia. Lisa. Erika. Emma. Maja. Arvid.
Dam
1 mar 2014
0kommentarer
Upplandscupen för Dam startar
På söndag kl 15 spelar damerna säsongens första tävlingsmatch. Matchen är den första i årets Upplandscup och spelas mot Rosersberg på Midgårdsvallens konstgräs i Märsta.Rosersberg spelar i år i Div 3 och i samma serie som Gusk 2. Samling för spelarna är 13,15 vid Scandic TW
Dam
28 feb 2014
0kommentarer
Träning söndag 2/3 på Domarringens grusplan
Vi tänkte köra träning utomhus på söndag den 2/3 på Domarringens grus för de som vill. Planen är inte bokningsbar så vi får hoppas att den är tillgänglig då. Dag: Söndag 2 mars Tid: 11.50-13 Plats: Domarringens grusplan Klädsel: Underställ rekommenderas, överdragskläder. Rekommenderar även att ta med något varmt att dricka. Anmälningsutskick kommer. Ledarna gm Stefan
F17 EFV
28 feb 2014
0kommentarer
Visa fler nyheter