• Klubbrabatten

    Sätt in 300:- på GUSK:s konto PG 106883-2, märk med ditt namn i meddelanderutan. Dam 10 feb 2014 0kommentarer
  • HANNA NORDQVIST KVAR I GUSK

    Efter mycket uppvaktande av Sirius har Hanna glädjande nog valt att stanna i gusk div 1.vi i truppen och klubben är mycket glada över detta beslut Dam 10 feb 2014 0kommentarer
  • Så gick det i matchen BP-Gusk

    Kort ref från BP-GUSK En klar förlust siffermässigt men en jämn kamp på plan, 3-0 till BP. Vi växte inne i matchen efter att vi hade lite väl mycket respekt och att vi insåg att det inte skilde så mycket mellan lagen. En bra organisation defensivt där BP hade väldigt svårt att hitta några egna farligheter och när dom kom igenom gjorde Mille bra ingripanden. Det var i våra omställningar offensivt som vi skapade dom vassaste chanserna genom Freddie och Lina L efter bra passningar från mittfältet. 1-0 efter hörna (39 min) och 2-0 efter inlägg från kanten 3 min senare. Andra halvlek skapade vi flera tillfällen där vi kanske borde ha gjort något mål, våra hörnor och frisparkar lovar gott och bollen låg väldigt nära mållinjen vi ett tillfälle. Vi höll spelet uppe hela matchen men blir straffade på enskilda misstag vilket BP var väldigt duktiga på att utnyttja. 3-0 kom efter en hästspark från 20 meter helt otagbart i mål. Hela laget ska stå med höga huvuden efter den prestation vi gjorde i 90 min, vi mötte ett lag som vann div1 och kavlade sig upp i Elitettan 2014. Startelva Mille,Åsa,Tova,Natta,Lina N (46),Hanna,Anna,Mia (65),Sofia (46),Lina L (65),Freddie Avbytare: Bea (46),Sara E (46),Frasse (65),Maria GH (65) Tränarna Dam 9 feb 2014 0kommentarer
  • Årets första träningsmatch för damerna

    I morgon söndag spelar Gusk Dam sin första träningsmatch inför säsongen 2014 Och det blir en tuff match då motståndet är Elitettan laget Brommapojkarna.Matchen spelas på bortaplan Grimsta IP med start Kl 12.00. Samling för spelarna är vid Scandic kl 10.00 TW Dam 8 feb 2014 0kommentarer
  • Adidas sko-provar kväll

    Adidas kommer så vi kan prova skor till kommande säsong Diös hallen onsdag den 29/1 17:30-19:00 Ni får 30% rabatt om ni köper skor Dam 27 jan 2014 0kommentarer
  • Träningar inomhus och utomhus.

    Hej. Jag ber om ursäkt för sen information. Då är träningarna igång igen. Vi tränar som vanligt på söndagar i Gamlishallen kl 12-13 med start 19/1 fram till 27/4 (förutom 26/1, 2/3 och 6/4). Vi kommer även att ha tillgång till konstgräs utomhus på Stenhagens konstgräs, torsdagar kl 18-19. Vi tränar inte om det är kallare än -5 grader, beslut om träning tas under tisdagen (då GUSK måste avboka senast 48h timmar innan) och inställd träning meddelas här som nyhet. Jag kommer under vintern att forsätta skicka anmälningsutskick för träningarna. //Stefan F17 EFV 27 jan 2014 0kommentarer
  • Serieläggning div1 klar

    Nu har vi lagt matcherna i div 1. Vi startar borta mot Täby 21/4, annandag påsk. De flesta matcherna blir på lördagar, undantag söndag 1/6 och två onsdagsmatcher, 18/6 då vi åker till Djursholm (så kan vi vara lediga över midsommar) samt 25/6 då vi åker till Gustafs (för att förlänga sommaruppehållet med en vecka). Matcherna hittar ni under 'Dokument'. /Mårten Dam 25 jan 2014 0kommentarer
  • Hur skapar vi en unik "Gusk-miljö"

    Hur skapar vi en unik "GUSK-miljö” Tid Onsdagen den 29 januari kl: 18.00-21.00 (ledare/tränare) Onsdagen den 19 mars kl: 18.00-21.00 (ledare/tränare) Onsdagen den 2 april kl: 19.00-21.00 (föräldraträff i Tunaberg) Onsdagen den 3 september kl: 18.00-21.00 (ledare/tränare) Plats Gamla Upsala SK klubblokal. Innehåll Vi ska under ledning av utbildare från SISU idrottsutbildarna ta fram GUSK:s värderingar/värdeord utifrån föreningens tränare, ledare och förtroendevaldas tankar om vad en bra verksamhet ska stå för. Det vi kommer fram till ska sedan presenteras för lagens föräldrar på ett möte i Tunabergsskolan den 2/4 kl: 19.00-21.00 Utbildare: Stefan Forsman (f.d. tränare för Storvreta IBK), Jonas Wärm Tag med: Positiva idéer och tankar som kan föra föreningen framåt. Upplysningar:Carina Lundberg, 018-323800, kansli@gusk.nu Anmälan Senast 24/1 till Gusks kansli. kansli@gusk.nu OBS! Jätteviktigt att alla ledare i lagen deltar på detta eftersom ”policyn” som vi arbetar fram ska följas av alla tränare/ledare i föreningen F17 EFV 22 jan 2014 0kommentarer
  • Visa fler nyheter