• Gruppspelet för Gusk 1 i Allianscupen

    Grupp 2 i damernas grundspel i Allianscupen spelades onsdag kväll och precis som på tisdagen var vi först ut kl 18.00 med match mot Sunnersta. Den började bra med att redan efter 4 min så sköt Maria G-H en riktig rökare från vänster som borrade sig in i nätmaskorna.Sen hann det väl bara gå 2 min innan Jessica fick in 2-0 i ett bra läge framför mål. Efter nästa avspark gick det bara ca en halv minut innan Sara P ensam knyckte bollen av en back och distinkt satte 3-0.Sen hände inte så mycket föränn Sunnersta fick en straff med ca 1 min kvar av matchen men den sköt straffläggaren i Frazzes vänstra stolpe så 0:an i insläppta mål hölls matchen ut. Match nummer två var mot Vaksala och vi började bra med ett mål efter 4 min som gick på ”one touch” från Frida L till Erika F som skarvade till Sara P vid vänster stolpe som satte vårt 1-0 som också blev slutresultat i den matchen.Det här såg ju bra ut med två segrar men då var det dags för matchen mot UIF som inte var någon minnesvärd föreställning.Laddningen såg ut att vara borta och det blir lite virrigt. Sunnersta vinner med 1-0 på ett superskott upp i krysset som Frazze var chanslös på. Dagens sista match är mot UNIK och den slutar oavgjord 0-0 .Med tre minuter kvar blir Frazze i målet utvisad och Arvid får snabbt ta på sig målvakttröjan.Direkt efter får Erika F ett friläge mot Mille i UNIKS mål men tyvärr går bollen inte in och sen får även UNIK en utvisning innan matchen är slut.Frazze gör för kvällen en bra insats som målvakt och håller nollan i 3 matcher av 4.Totalt blir vi ändå 2:a i gruppen på samma poäng som Vaksala men med ett mål mindre gjort och därmed spelar vi kvartsfinal på lördag kl 08.30 mot Vattholma Samling sker 07.30 i hallen. Tobbe W Dam 28 nov 2013 0kommentarer
  • Extraträning inför Flickcupen - Lördag den 14/12

    Hej. På lördagen den 14/12 kl 9.30-11.00 så har de tjejer som är anmälda att spela i Flickcupen en extraträning på Lötens konstgräs tillsammans med F02. Det är alltså utomhus så underställ rekommenderas ;) Vi kommer att köra mycket matchspel där vi blandar 02/04. Anmälningsutskick kommer. F17 EFV 27 nov 2013 0kommentarer
  • Gruppspelet för Gusk 2 i Allianscupen

    På tisdagskvällen började damernas gruppspel i Allianscupen och vi var först ut med match mot Bälinge. Björn och Malin som nya tränare i klubben väntade på sitt första Gusk mål . Väntan var över efter 5 minuter när Lina Larm fick en bra passning mitt i skottsektorn och gör 1-0.Sen under en 5-minutersperiod rann det på med 3 mål till. 2-0 i 6:e min genom att Elin Mattsson skjuter ett vänsterskott framför mål 3-0 i 8:e min av Nathalie även hon med ett vänsterskott. 4-0 i 9:e min av Freddie på en retur efter att Elin Lindström träffat stolpen med en mörsare. Efter den urladdningen blev det lugnare och matchen slutade 4-0 I nästa match mötte vi Sirius och förlorade med tyvärr med 2-0 efter en bakåtnick av Carro L efter 3,5 min och ett mål av Angerdahl efter 10 min. Kvällens tredje match gick mot Ärentuna och dom stod upp riktigt bra.Vi trodde nog att det var mål när Melle krutade på efter halva matchen men tyvärr gick den inte in utan vi fick vänta tills det bara var 2 min kvar innan kvällens mesta vänsterdoja talade igen genom Elin Mattsson som gjorde att vi segrade med 1-0. Förutom att inleda turneringen fick vi också avsluta den då vi i kvällens sista match mötte Vattholma. 1-0 kom efter 3 min genom kvällens meste målskytt Elin Mattsson denna gång med högerfoten. 2-0 Gör Lina Larm efter 5 min på ett bra skott mitt framför målet 3-0 Sätter Hanna väldigt snyggt på en frispark när bara en minut återstår. Totalt sett ändå en helt ok insats även om det dröjde med målen mot Ärentuna men även Sirius fick ju vänta till ca en halv minut var kvar av matchen innan dom fick in 1-0 på Bälinge. På lördag spelar vi den 4:e kvartsfinalen som börjar 09.30.Samling i hallen 08.30 Tobbe W Dam 27 nov 2013 0kommentarer
  • Trupperna till Allianscupen

    Till Tisdagens cupspel med Gusk 2 är följande spelare uttagna. Elin Lundin ,Lina L , Melle , Maja , Hanna ,Natta , Sofia Å ,Anna , Lina N , Beatrice ,Elin M ,Lisa , Emilia ,Freddie ,Åsa ,Elin Lindström , Till Onsdagens cupspel med Gusk 1 är följande spelare uttagna Frazze ,Jenny E , Jeanette , Lina B , Sofia S , Erika F , Maria G-H, Frida L ,Tova , Emma L , Jessica ,Madde , Molly ,Sara P ,Sara E-O , Cornelia . Samling båda dagarna kl 17.00 i Diöshallen.Första match är 18.00 Tobbe W. Dam 24 nov 2013 0kommentarer
  • Allianscupen 2013 spelschema

    Nu har spelprogramet för Allianscupen kommit och följande gäller Grupp 1. Spelar Tisdag kväll 26/11 enligt dessa tider 18.00 Bälinge – Gusk 2 19.00 Gusk 2 – Sirius 20.00 Ärentuna –Gusk 2 21.00 Gusk 2 – Vattholma Grupp 2. Spelar Onsdag kväll 27/11 18.00 Gusk 1 – Sunnersta 18.40 Vaksala –Gusk 1 19.40 Gusk 1 –UIF 20.20 UNIK – Gusk 1 Slutspelet är sen på lördag mellan Kl.08.00-12.00 med kvarts,semi 3:e prismatch och Final Tobbe W. Dam 14 nov 2013 0kommentarer
  • UIF - GUSK 5-2

    Semifinal i Upplandscupen på ett regnigt Ekeby-konstgräs. I första halvlek dominerar GUSK och kunde ha gjort några fler mål och 0-1 var i underkant. Andra halvlek vinner UIF med 5-1 inklusive två bonusstraffar. Vi önskar UIF lycka till i finalen mot BKV Norrtälje. Herrfotbollen Herr 1 nov 2013 0kommentarer
  • Upplandscupen

    Tillsammans med GUSK 2 genomför vi nu slutspelet i Upplandscupen. 1/8-final mot Morgongåva SK slutade med vinst 8-5. 1/4-final mot Rasbo IK slutade med vinst 4-1. 1/2-final mot UIF måndag 28 oktober på Ekebys konstgräs. UIF har två bonusstraffar eftersom vi är anmälda som div.2-lag. Herrfotbollen Herr 22 okt 2013 0kommentarer
  • Inomhusträning

    Söndagen den 27/10 drar vi igång inomhusträningen i Gamlishallen kl 12-13 Var på plats till 11.50 så att alla är klara och ombytta med knutnsa skor till 12. Följande datum tränar vi: 27/10, 3/11, 17/11, 8/12, 22/12 (Datumen är inlagda i kalendern) De resterande datumen är hallen upptagen och vi kommer ut med info om vi kör någon annan aktivitet istället. F17 EFV 16 okt 2013 0kommentarer
  • Visa fler nyheter