Upplandscupen: ESK - GUSK
Gusk laddar om batterierna efter seriesegern. Nu siktar vi in oss på Upplandscupen. Vi möter ESK i kvartsfinal på lördag. Matchen spelas på korsängen kl 12.00. Träning på tisdag 19.30-21.00 (Löten KG) och på söndag 20.00-21.30 (Diöshallen) / T och A
Dam
6 okt 2013
0kommentarer
Västerås IK - GUSK 2-0
Serieavslutningen blev ingen höjdare. VIK var mer motiverade och vann rättvist. 1-0 kom i 17:e minuten efter passivt försvarsspel. I övrigt kan vi glömma första halvlek. Ett par minuter in i andra gör VIK 2-0. Om VIK bevakar sin ledning eller om dom blir trötta skall jag låta vara osagt, men resten av andra halvlek jämnar spelat ut sig och vi hade kunnat göra några mål på våra chanser, men i sanningens namn hade VIK också fler chanser att utöka sin ledning. Trots att vi nu hamnar på 8:de plats i tabellen är vi relativt nöjda med säsongen och kan börja planera för nästa. En nyhet inför 2014 är att div.2-serierna kommer att innehålla 14 lag till skillnad från 12 lag i år. Herrfotbollen
Herr
3 okt 2013
0kommentarer
Parkcupen 2013 Årsta IP Lördag 5/10
Då var det dags för Parkcupen. Nu på lördag den 5/10 träffas vi och spelar på Årsta IP. GUSK Svart samlas kl 10.30 vid Årsta IP 2 Sjumanna GUSK Gul samlas kl 10.00 vid Årsta IP 2 Sjumanna Var ute i god tid då det kommer att vara mycket folk och bilar där. Det finns en del parkeringsplatser vid konstgräsplanen på Årsta IP (men de försvinner snabbt), ännu fler finns vid Kristallen (på andra sidan järnvägen) Bra att ha med: Extrastrumpor, handduk, överdragskläder, regnkläder (för säkerhets skull), vattenflaska. Mat finns att köpa på plats men det är fritt att ta med eget att äta. OBS! Att vi inte äter godis, dricker läsk under tiden vi är där. Vad man äter före första match och efter sista match är upp till var och en. Om det är några oklarheter eller funderingar så kontakta Stefan (Tfn: 070-611601 eller per mail stefan@hasselgren.mobi) GUSK Gul Ledare Putte Stefan H Spelare Maja Emilia Linnéa L Andrea Claudia Elsa Selma Ester Lou Lisa S Nova Spelschema 10:40 Knivsta IK Vit - GUSK Gul - Årsta IP 2 Sjumanna 12:00 GUSK Gul - Bälinge IF - Årsta IP 2 Sjumanna 14:40 Håbo FF - GUSK Gul - Årsta IP 6 Sjumanna 16:00 GUSK Gul - Sunnersta AIF Grön - Årsta IP 5 Sjumanna GUSK Svart Ledare Stefan R Mattias Spelare Ebba Daniella Jennifer Mira Klara Hedvig Martina Felicia Lisa F Julia Emma Spelschema 11:20 Sunnersta AIF Svart - GUSK Svart - Årsta IP 2 Sjumanna 13:20 GUSK Svart - Kallhälls FF - Årsta IP 5 Sjumanna 15:20 Börje SK - GUSK Svart - Årsta IP 4 Sjumanna Vi ses på lördag =) PS Öva på ramsan som tjejerna kör så ni kan heja ordentligt =) Bakom kullarna och kyrkan Där finns laget som har styrkan G-U-S-K GUSK!
F17 EFV
1 okt 2013
0kommentarer
Rö IK - GUSK 2-2 (0-2 , 2-0)
Idag hade vi vår sista seriematch för säsongen i division 3. Vi kom till spel med 11 spelare. Cecilia tog på sig målvaktsrollen. 7:e målvakten vi haft den här säsongen. Tack Cissi och ni andra som ställt upp som målisar. Vi varvade strålande spel med lite avvaktande spel. Vi ville rulla bollen på marken, det syndes. 1-0 blev det bara fyra minuter i matchen. Felicia tryckte dit bollen efter fint ispel av Pavan. Efter 34 minuter stod det 2-0 till oss, efter en fin friapark av Granat. Frisparken hittade Maja som touchade bollen vidare till Felicia. Felicia stod för båda våra mål idag. Andra halvlek var ungefär som första, men där RÖ gjorde målen stället. Vi hade endel riktigt vassa chanser, som tyvärr motstådarmålvakten räddade bra. Matchen slutade 2-2 Tack tjejer för idag ! /T och S
Dam
29 sep 2013
0kommentarer
Gusk - Östervåla 4-0 (1-0 , 3-0)
Idag hade vi vår sista division 2 match. (för nästa säsong spelar vi i division 1). Vi var klara seriesegrare innan dagens match. Vi tränare ville se inställning ändå, och det fick vi se ! Planens skick var ingen höjdare, då det regnat mycket och hösten har kommit. GUSK spelade vacker fotboll trots underlaget, och vår spelidé följdes bra. Vi kanske ibland spelade en passning för mycket i den sista delen. Saker som vi tränat på under säsongen gav resultat. Vi skapade många fina chanser och i den 30:e minuten tog vi ledningen. Freddy skapade ett friläge efter en smörpass av Mattsson. Fredrika satt bollen elegant bakom målvakten. 1-0 stod sig halvleken ut. Matchen han knappt börja innan El-Obeid tryckte dit 2-0. Även 3-0 gjorde Ello. Fredrika drev bollen fint och passade in bollen till Ello som var kylig i avslutet. Vi gjorde även 4-0 innan slutsignalen. Fredrika gjorde det. Tack Östervåla för de fina blommorna vi fick för seriesegern. (Det var en mycket trevlig gest) Lycka till kommande säsong ! Vi har gjort en enormt bra säsong. 15 segrar, 2 oavgjorda och 1 förlust (förlustmatchen dominerade vi också) vi har hela 69+ mål (82-13) Vårt försvar har under säsongen var helt enastående. Natta ska ha extra beröm som har styrt laget bra, både som kapten och mittback. Alla andra backar och resten av laget har också spelat underbart försvarsspel (0,7 ins per match). Anfallsspelet har också varit riktigt bra. 4,5 mål per match säger allt. Nu siktar vi på Upplandscupen. ESK i kvartsfinal. Ska bli riktigt skoj ! / T
Dam
28 sep 2013
0kommentarer
GUSK - Kvarnsvedens IK 4-1
Första halvlek blev bjöd inte på någon större underhållning. Dom få chanser som skapades tog keeprarna hand om. KIK-keepern räddade en straff. I andra halvlek tog matchen fart och det blev GUSK för hela slanten. Vi fick stora ytor bakom deras backlinje och kunde rinna igenom "stup i kvarten". Martin Östlund inleder mälskyttet med en kanon upp första krysset. Andreas Josefsson trycker in 2-0 efter strul i KIK-försvaret. Martin Östlund gör 3-0. Englund får assist på de tre första målen. Matchen ser ut att sluta 3-0, men de sista 5 minuterna händer det saker. KIK reducerar och vi hinner göra 4-1 strax innan slutsignalen. Isak Oscarsson chippar elegant bollen över en utrusande KIK-keeper. Herrfotbollen
Herr
26 sep 2013
0kommentarer
Sista utomhusträningarna 1/10 och 3/10
Vi kör de sista utomhusträningarna på Yrsa tisdagen den 1/10 och torsdagen den 3/10. Vi återkommer om inomhusträningarna så fort vi vet mer om det. Mvh Ledarna gm Stefan
F17 EFV
23 sep 2013
0kommentarer
GUSK - Wattholma. 1-1 (0-1 , 1-0)
Idag mötte vi Wattholma på IP. Division 3 lagets sista hemmamatch för säsongen. Frasse och Annika ställde upp som målvakter! (Tack) Tyvärr åkte Frasse på en fingerskada. Annika hoppade in efter en kvart. Wattholma var lite bättre än oss i första halvlek. De var mer aggresiva och de vann fler första bollar. WIF tog ledningen efter ca 25 minuter. Ett otagbart skott, som Annika inte kunde rädda. Vi pratade i pausen om att bli mer bestämda och ta i lite mer. Det gav resultat, för vi vann många förstabollar och vi hade många fina chanser. Frida Högberg kvitterade, när hon fick ett friläge, då motståndaren nickat åt fel håll. Vi spelade oavgjort, och det var ett logiskt resultat, då lagen hade varsin halvlek. Ett extra plus till Frida L i backlinjen som var överallt. /T
Dam
22 sep 2013
0kommentarer
Visa fler nyheter