Serieseger !!
Jaaaaaaa. Serieseger. Vi har alla jobbat stenhårt för att ta hem seger in div 2. Nu fick vi lön för allt som vi jobbat för. Tjejer och ledare- Bra jobbat. Vid vinst idag skulle vi ta hem segern. Vi hade allt i våra egna händer. Det märktes i inledningen av matchen att nerverna fanns där, men efter hand så tog vi över matchen. Efter 30 minuters spel fick Frida bollen från mittfältet. Frida slog ut bollen till Larm på kanten. Larm slog ett fint inlägg som Sara S skarvade imål Vi skapade många fina chanser under halvleken, men det stod 1-0 i paus Vi hade matchen under kontroll och vi utökade till 2-0 i den 69 minuten. Mattsson slog en bra frispark till Natta. Natta smackade dit bollen. 3-0 kom minuten efter. Sara S var framme igen. Denna gång på en retur.. vi vann matchen med 3-0 och vi vann serien. JAAAAAA
Dam
21 sep 2013
0kommentarer
Kom till IP på lördag!
På lördag spelar GUSK Dam en match som vid vinst ger serieseger avancemang till div1. Vi hoppas att Gusk:are, vänner och bekanta kommer till Gamlis IP och hejar på tjejerna! Matchstart 12.30
Dam
20 sep 2013
0kommentarer
GUSK - Sollentuna FF 2-1
Så var det "klart", vi spelar i div.2 nästa säsong. Som vanligt spelar vi i strålande solsken. Redan efter 5 minuter gör vi 1-0 när Johan Pettersson slår ett inlägg efter marken som Sollentunakeepern inte kan hålla, Martin är framme och snor bollen och petar in den i mål. Sollentuna dominerar och gör 1-1 i den 24 minuten. Sollentuna hade lägen att göra fler mål innan halvtidsvilan, men vi lyckades klara målet från påhälsning, mycket tack vare Garre. I andra halvlek jämnade spelet ut sig och det var kanske vi som hade mer boll. Sollentuna hade några giftiga lägen men försvaret och Garre var omutliga. 5 minuter före slutet kommer 2-1, efter det att bollen studsat fram och tillbaka kan Johan Pettersson dunka in bollen. Herrfotbollen
Herr
20 sep 2013
0kommentarer
Bollkullor lördag 21/9
Vi samlas vid GUSK-lokalen kl 10.45. Ungefär 11.00 så samlas A-laget för genomgång och då är vi med för att sedan gå tillsammans med dem upp till Gamlis IP. Inne är bara tjejerna med (jag är också med dem). Uppe vid planen kan det kännas tryggt att föräldrarna är med. Matchklädsel men inga benskydd (jag har tröjor med). Ta med en overall om det skulle vara ruggigt. Anmälda som bollkullor är idag: Emilia Andrea Jennifer Emma Linnéa L Selma Nova Lou Vill någon annan vara med? Maila mig så att jag vet. Om GUSK vinner den här matchen (som är den näst sista) så är de klara seriesegrare =) Lag S V O F GM-IM D P GUSK 16 13 2 1 75-13 +62 41 Forsby FF 16 11 4 1 61-11 +50 37 Vi ses på lördag (kom gärna och titta på matchen =)) Mvh Stefan H
F17 EFV
17 sep 2013
0kommentarer
Kioskvecka ändrad!!!
Hej! På grund av ett litet missförstånd har vi inte kioskvecka den 28-29/9 som vi tidigare annonserat utan istället nu på lördag den 21/9. Vi ber så mycket om ursäkt för detta men hoppas att vi ska kunna lösa det ändå. En fördel i alla fall var att vi fick ett lindrigare schema. Tack Andrea´s mamma och pappa och Emmas pappa som löste söndagens kris. Vi har satt upp ett nytt schema för nu på lördag den 21/9. Vi vet att det är kort varsel men vi ber er som blivit uppsatta att maila till oss så fort som möjligt, dock senast tisdag, och meddela om ni kan eller ej så vi kan hinna hitta ersättare. Om det är någon som inte är uppsatt och skulle kunna tänka sig att hoppa in vid återbud hör gärna av er. Maila till anna.kristoffersson@hem.utfors.se 9.30-11 Ester Kristoffersson 11-12.30 Jennifer Fredriksson och Nora Ladjevardi 12.30-14 Saga Kjell (ingen match, mellanperiod) 13.30-15.00 Julia Svensson och Felicia Sokyazian 15-16.30 Cornelia Legue och Elsa Fredriksson 16.30-17.30 Lou Didriksson och Lisa Friestedt Med vänlig hälsning Anna och Johanna Att göra när ni kommer till kiosken: 1. Hämta nytt vatten i domarrummet (nyckel sitter på kioskknippan) 2. Värma korvvatten (sätt bara i kontakten - ändra inte på någon inställning) och tina korvbröd 3. Brygga kaffe (1 st metallmått (2,5 dl) till 1 full kanna vatten) 4. Ställa ut papperskorgar, senap o ketchup 5. Öppna luckan genom att skruva bort vingmuttrarna på insidan och sätt upp luckan med två metallstänger. (c:a 1,5 m långa) Att göra innan ni går hem: 1. OBS!!! Diska allt ni använt. ”Korv o brödmojen” (töm inte ut vattnet i dom yttersta behållarna med värmeelement i), termosar, tänger mm. Diska i domarrummet. Gör rent senap och ketchup. 2. Sätt på lock på godis. 3. Torka av alla bänkar ordentligt och sopa och svabba golvet. 4. Se till att sladdarna är urdragna till korvmojen och kaffebryggare. 5. Fyll på läsk i kylen. 6. Stäng luckan och se till att sätta dit brickorna innan ni skruvar dit vingmuttrarna. 7. Ta pengarna ur kassaapparaten. 8. Lås Om t.ex. kaffe, mjölk, korv, bröd el. liknande skulle ta slut under dagen får man försöka lösa detta genom att t.ex. åka till Kvantum och handla. Ta pengar ur kassan och lägg kvittot där. Det gäller även om växeln tar slut. Det blir ofta brist på kronor så försök att snåla på dom. Jag ska givetvis försöka se till att det alltid finns varor, så att ni inte behöver handla. • Inga obehöriga ska vistas i kiosken. • Se till att domarrummet är stängt under dagen. • Plocka skräp runt kiosk och omklädningsrum. • Se till att alla omklädningsrum och toaletter är låsta, innan ni går hem. OBS!!! Ingen kan komma och säga att dom ska ha något gratis i kiosken. Alla betalar – även dom som jobbar och våra ungdomsdomare. Carina Lundberg, 0702-112678
F17 EFV
16 sep 2013
0kommentarer
GUSK - ESK 1-3 (0-2 , 1-1)
Idag tog vi emot serietvåan i division 3. Enköping. Vi gjorde en bra match, trots att vi förlorade. Målvaktstrollen tog Sara Seyom på sig. Tack Sara. Den uppgiften skötte hon mycket bra. Som Ytterbackar hade vi Erika och Sara ”Ello” Beid. De spelar vanligen på de offensiva delarna. Även de skötte sina uppdrag galant. Åsa som oftast spelar ytterback eller yttermitt spelade idag mittback. Hon fick massor av beröm av ESK´s lagledning. Strålande jobb Åsa. ESK tog ledningen efter ca 25 minuter. 2-0 kom med 10 minuter kvar av halvleken. 2-0 kändes kanske inte så rättvist, då vi också skapade fina chanser. Efter ca 60 minuters spel kvitterade Larm på ett skott. Vi spelade riktigt bra efter kvitteringen. Men ESK ställde om snabbt och med ett snyggt skott upp i krysset så stod det 1-3. Matchen slutade 3-1 till ESK. Tack tjejer, bra spel ! / T
Dam
15 sep 2013
0kommentarer
Irsta - GUSK 0-5 (0-4 , 0-1)
Vi började matchen bra med lugnt och metodiskt spel. Fint passningsspel och bra rörelse. Första målet kom efter 6 minuter. Maria fick en passning i farten, och det resulterade i ett friläge med målvakten. Maria lobbade snyggt in bollen. I den 14:e minuten skapade vi ett underbart anfall. Många fina passningar mellan laget innan Freddy hittade Åsa på kanten som fintade sin spelare och sköt ett skott på mål. Tyvärr smet bollen tätt utanför stolpen. Men bara 2 minuter efter den chansen blev det mål igen. Åsa hittad Sara med ett fint inlägg. Irstas första chans blev farlig. Ett hårt skott som var i krysshöjd. Elin var bra med och hon gjorde en mycket bra räddning. I minut 26 gjorde vi 3-0. Mattsson slog en frispark som Nyberg nickade till Fredrika. Freddy avslutade distinkt. 4-0 målet blev halvlekens sista. Maria bröt igenom deras försvar och hon avslutade själv med ett bra skott. Bra GH ! Vi spelade kontrolleret i den andra halvleken. Vi skapade chanser. Irstas målvakt var riktigt bra i halvleken. Många bra räddningar. Men vi lyckades göra ett mål. Ett fint väggspel mellan Bea och Hanna. Bea gjorde 5-0 Nu har vi Mora hemma tjejer !!! LADDA !!! / T
Dam
15 sep 2013
0kommentarer
Huddinge IF - GUSK 3-2
I en strålande sensommardag möter vi Huddinge på Källbrinks IP. Efter en lugn matchöppning springer sig Isak loss på vänsterkanten och lägger in bollen till Josef som enkelt slår in 0-1 i den 7:e spelminuten. Tyvärr låter vi Huddinge kvittera redan 5 minuter senare. I den 21:a minuten krockar Jocke Persson med två motspelare och blir liggande på banan. Han måste senare utgå och ersattes av Philip Hellström. Efter en halvtimmes spel gör Huddinge 2-1 efter lite tveksamt spel från vår sida. Minuterna före paus får Huddinge en spelare utvisad efter två varningar. I andra halvlek med en man mer på banan känns det som vi tar över mer och mer. I den 56:e minuten dunkar Martin in kvitteringen efter pass av Isak. Nu såg det som om vi hade en chans på tre poäng, och chanser saknades inte. I stället får Huddinge en straff i 70:e minuten som man förvaltar. Vi hade fler kvitteringschanser men fick till slut stryk. Herrfotbollen
Herr
14 sep 2013
0kommentarer
Visa fler nyheter