Tidigarelagd träning. Start 17.00 fr.o.m. tisdag 27/8
På grund av att vi går mot mörkare tider så tidigareläggs all träning på Yrsa. För våran del betyder det att vi tränar 17.00-18.30 fr.o.m. tisdag 27/8 //Stefan
F17 EFV
26 aug 2013
0kommentarer
GUSK - Gagnef 2-1 (2-0 , 0-1)
Vi tog emot Gagnef på Gamlis IP. Gagnef är ett start lag, speciellt i närkampsspelet. Det visste vi från föregående match. Vi bestämde att vinna varje närkamp. Det lyckades vi med ruggigt bra i första halvlek. Vi var tuffa och hungriga. 1-0 kom i minut 13 då Bea slog ett inlägg efter att Freddy passade bollen till henne. Det blev några touch innan natta smackade dit bollen. 2-0 var rättvist, och det kom i minut 36. Freddy passade Mia som placerade bollen i vänstra hörnet. Gagnef tuffade till sig i andra halvlek, och det blev mycket kamp mellan lagen. Båda lagen skapade chanser, men det var bara motståndarna som gjorde ett mål i den andra halvleken. i minut 50 kom reduceringen. Matchen slutadet 2-1 till oss och vi tog återigen ledningen i serien. Vi möter Forssa nästa helg ! :)
Dam
24 aug 2013
0kommentarer
Två nya spelare klara för GUSK!
Två nya spelare klara gör GUSK. Elin Lindström Elin är en gammal GUSK-spelare. Hon har mycket rutin, underbart tillslag, är snabb, stark, och har fin teknik mm Beatrice Stenmark Bea kommer senast från Sirius. Hon är född 1995. En spelare med bra teknik, spelförståelse och hon är riktigt skicklig med bollen. Bea spelar back Båda kommer att tillföra laget mycket med sin fotboll. / T
Dam
22 aug 2013
0kommentarer
GUSK - Karlbergs BK 1 - 0
Dagens match spelades på en soldränkt Gamlis IP. Matchen blev inte av någon högre kvalité, det kanske berodde på att den var så betydelsefull rent poängmässigt. Båda lagen backade hem och ville överraska med snabba omställningar. Första halvlek slutade 0-0 efter säkert försvarsspel från båda lagen. Andra halvlek blev lik den första, mycket spel på mittplan utan några farliga lägen. KB ville vinna matchen och anföll, vilket gav oss fria ytor framåt. Josef kom fri mot KB-keepern men skottet går rakt i magen på densamme. I 89:e minuten kommer vi 3 mot 3 och Martin får fram en stickare till Jocke Persson som lungt placerar bollen i nät. 1-0 stog sig tiden ut och en viktig 3-poängare var i hamn. Herrfotbollen
Herr
22 aug 2013
0kommentarer
Yrsadagen - Sammandrag - Lagen
Då var det dags för Yrsadagen och vårat hemmaarrangemang på lördag 24/8. Vi samlas kl 12.00 vid omklädningsrummen GUSK Svart Ledare Stefan H och Stefan R Spelare 11. Jennifer Fredriksson 14. Emilia Stenberg 20. Linnéa Norén Felicia Sokyazian Lisa Romlin Martina Sandström Andrea Blomqvist Linnéa Lundgren Klara Romlin 13.00 - 13.35 GUSK -Svart - Vaksala SK -Svart (Yrsa 6) 15.40 - 16.15 SAIF -Grön - GUSK -Svart (Yrsa 5) 17.00 - 17.35 GUSK -Svart - Knivsta IK -Vit (Yrsa 5) GUSK Gul Ledare Cattis och Mimmi Spelare 7. Hedvig von Sydow 8. Julia Svensson 9. Mira Smedshammar 12. Ebba Grähs 15. Selma Lind 17. Lou Didriksson 23. Carin Gällstedt 25. Ester Kristoffersson 26. Daniella Thurell Maja Rosendahl Elsa Fredriksson Alice Yates Nora Ladjervardi Nova Bergqvist 13.00 - 13.35 GUSK -Gul - Knivsta IK - Svart (Yrsa 5) 14.20 - 14.55 UNIK - GUSK -Gul (Yrsa 6) 15.40 - 16.15 GUSK -Gul - Vaksala SK -Svart (Yrsa 6) 17.00 - 17.35 GUSK -Gul - SAIF -Grön (Yrsa 6)
F17 EFV
20 aug 2013
0kommentarer
Avesta - GUSK 0-8 (0-5 , 0-3)
En match som vi ägde från start till slut. Vi hade bra spel mellan lagdelarna. Stabilt och bra jobb hela vägen ! 1-0 Hanna (Bra förarbete av Mattsson och Freddy 2-0 Hanna (Fint inspel av Freddy) 3-0 Hanna (såg inte, då vi fick Annika skadad i anfallet före) 4-0 Freddy (Snygg invick i mål av Freddy efter en elegant passning) 5-0 Larm (Mattsson assist) 6-0 Larm (Snyggt pressat skott) 7-0 Hanna (Nickmål efter inspel av Freddy) 8-0 Larm (Retur efter skott av Freddy) Tack tjejer / T,A,M
Dam
18 aug 2013
0kommentarer
GUSK - Håbo 3-2 (0-0 , 3-2)
Gusk 2 spelade på onsdagen hemmamatch mot Håbo. Vi hade långa stunder fint passningsspel. Det blev många bra chanser. Tyvärr blev det inga mål i första halvlek. Men i andra blev det 5 stycken. Vi tog ledningen omgående efter startsignalen. Sara S klippte till bollen, som hitta nättaket. Nästa direkt efter målet kvitterade Håbo. Vi fortsatte med bra passningsspel och Hanna fick bollen på mittplan. Hon drev själv på mål och avslutade också själv. Det blev ett riktigt snyggt mål. Men återigen kvitterade Håbo snabbt efter ledningsmålet. Med några minuter kvar så fick Maja ett skottläge utanför straffområdet. Hon klippte till och avgjorde matchen med 3-2 målet… Tack tjejer !
Dam
16 aug 2013
0kommentarer
ESK - GUSK 1 - 1
Vi öppnade piggast och hade flera chanser under första halvlek, men det skulle dröja till sista minuten av halvleken innan Martin Östlund kunde skalla in 0-1 efter frispark av Källa. Om vi hade haft skärpa i avsluten hade det varit minst 0-3 i halvtid. Nu pågår en fotbollsmatch i 90 minuter och ESK kom ut som ett nytt lag i andra halvlek. Vi tappade allt och ESK rullade ut oss. 1-1 redan i 51 minuten på ett snyggt självmål, dom brukar vara det. Sedan hade ESK chanser att avgöra matchen men vi lyckades hålla oavgjort matchen ut. Kanske 3-3 hade varit mer rättvisande. Herrfotbollen
Herr
14 aug 2013
0kommentarer
Visa fler nyheter