• Yrsadagen 24 aug och kioskvecka 28-29 sept på Yrsa

    Hej alla föräldrar i F04! Nu är det dags att göra en insats antingen på Yrsadagen den 24 augusti eller den 28-29 sept i kiosken på Yrsaplanerna. Kika i dokument och se när er familj har sitt pass. Mvh Anna Kristoffersson (Esters mamma) och Johanna Gällstedt (Carins mamma). F17 EFV 14 aug 2013 0kommentarer
  • Matchspel Yrsadagen (lördag 24 aug)

    Då var det dags för matchspel igen. Lördagen den 24 augusti, kl 13-17, så är det våran tur att arrangera ett sammandrag (GUSK, Knivsta IK, Sunnersta AIF, Unik och Vaksala SK) på Yrsadagen. Anmälningsutskick kommer F17 EFV 13 aug 2013 0kommentarer
  • Gusk - Forsby 1-1 (1-0 , 0-1)

    Seriens två bästa lag möttes på söndagen. GUSK hade en rikitgt bra första halvlek, där motståndet blev tillbakatryckt. Chanserna avlöste varandra. Vi tog ledningen efter 3 minuter. Natta nickade in bollen på hörna. Mycke vackert. Efter målet trummade vi på och vi kunde ha gjort flera mål under halvleken, men vi gick till halvtidsvila med 1-0 Matchbilden bytte skepnade efter pausen. Motståndarna kvitterade efter några minuter. Våran backlinje fick jobba hårt då Forsby flyttade upp laget och spelade en del långbollar på sina forwards. Matchen slutade 1-1. GUSK och Forsby har nu 26 poäng medans 3orna i tabellen har 18. Nästa match är mot Avesta borta. Då SKA vi ta 3 poäng ! Dam 11 aug 2013 0kommentarer
  • Rosersberg - GUSK 1-0

    Tät match där vi skapade fina chanser, men Rosersberg hade för dagen en riktigt grym målvakt. Vi hade två kanonskott som hon räddade i krysshöjd. Roserberg vann med 1-0, men det kunde ha varit omvända siffror.. Vi kommer igen och vinner nästa match :) Dam 11 aug 2013 0kommentarer
  • GUSK - Konyaspor KIF 1-3

    På en underbar matta fick vi bekänna färg. Konyaspor höll i taktpinnen hela matchen. Vi fick jaga boll, och när vi väl erövrade den så slog vi bort den och fick jaga igen. 0-1 kom i 21:a minuten på ett skott som styrdes över Garre i borte burgaveln. Vi hade några chanser i första halvlek men Konyaspor hade fler. Andra halvlek inleddes med 0-2 efter passivt försvarsspel. Konyaspor rullade ut oss och hade bättre rörlighet. Vi fick lite bättre spel i slutet på andra halvlek, om det berodde på att Konyaspor backade hem och försvarade 0-2 eller om vi hade bättre kontition "tvistar de lärde". Vi får in en boll i 83:e minuten, det är Pontus Eriksson som slår in 1-2 och vi fick nytt hopp. Vi lyfte upp hela laget för att få till en kvittering, men det gav inte önskat resultat, utan Konyaspor kunde göra 1-3. Vi stannade av efter en offsidevinkning från assisterande som huvuddomaren tog bort. Nu blev inte detta matchavgörande och Konyaspor var värdigare vinnare. Nu halkar vi neråt i tabellen och det väntar många 6-poängsmatcher. Blåkläder på !!!! Herrfotbollen Herr 10 aug 2013 0kommentarer
  • Träningsstart // Bollkullor

    Fotbollsdags igen. Efter en underbar sommar så återupptar vi nu träningarna igen. Nu på tisdag (6 august)i så börjar vi. Kl 17.3-19 (gör som vanligt - meddela i gästboken om man inte kan komma). / / / / / / / / / / / / Bollkullor Söndagen den 11 augusti är vi bollkullor - mer info om det kommer på träningen på torsdag (8/11) Vi ses på Yrsa Mvh Ledarna gm Stefan F17 EFV 4 aug 2013 0kommentarer
  • GUSK - TELGE UNITED 2-2

    Vi vill tacka Telge för en tuff och bra match. Gusk fick ihop 11 spelare till start, då många spelare hade semster eller är skadade. Alltså ingen avbytare. Och till morgondagens match hade vi bara 8 klara spelare. Den matchen är INSTÄLLD. Tack Håbo FF för att det gick att flytta matchen. Vi fick se många bra saker under dagens match, som vi ska ta med oss till serien, när den drar igång nästa helg. Frasse fick vakta kassen idag, då Elin är i Italien. Bra jobb Frasse Fredrika tillbaka efter skada. 2 mål direkt. Vi skapade många fina chanser. 2 fina passningar till målen (Anna och Maja) Starkt arbete under hela matchen. Kul att se när det var 30 grader varmt. Tack alla 11 spelare som var med och Angelica som var med på sidan och hejade. Dam 3 aug 2013 0kommentarer
  • Rotebro IS FF - GUSK 3-0

    Rotan fick en gruvlig revanch på 1-5 förlusten veckan före midsommar. Dagens match spelades i tryckande värme. Rotan öppnade piggt med rörelse och bra passningsspel. Vi fick jaga boll, men när vi väl erövrade densamma så hade vi märkbart svårt att behålla den. Vartefter halvleken fortlöpte så kändes det som Rotan skulle trycka in bollen. I 35:e minuten åker vi på vårt första baklängesmål, 7 minuter senare trillar 2-0 in på frispark och en skarvnick som går i mål. 2-0 i halvtid var smickrande för oss, vi skapade inte några farligheter. I andra halvlek får vi ordning på spelet och är nära att få till en reducering men istället kommer 3-0 i 84 minuten. Rullgardin ner och Rotan borta är fortfarande ett "spöke" för oss. Herrfotbollen Herr 3 aug 2013 0kommentarer
  • Visa fler nyheter