Helgen i Öregrund !
Gusk´s damlag åkte till Öregrund över helgen. Vi tackar jätte mycket Felicias föräldrar för att vi fick komma till det underbara Sunnanö camping. Mycket fint ställe. Vi fick uppleva god mat, roliga sammarbetsövningar, glädje, sammanhållning, skratt, gemenskap och mycket mer. Det var verkligen kanonkul. (Någon som vet vilka som vann femkampen?) Jag tror det var lag Hanna ! Ett som är säkert var att Maja var överlägsen i melodikampen. Riktigt bra. Vi var starka, men nu är vi starkast ! Om en vecka har vi div 2 och 3 premiärer.. NU KÖR VI ! / T, A, B, U, M
Dam
21 apr 2013
0kommentarer
Nalin !
Nalin knäopererad. Operationen gick bra, och nu är det rehab några veckor. Vi hoppas du snart är tillbaka på planen.. Go Nalin / Laget
Dam
17 apr 2013
0kommentarer
Träningslägret !
Ta med en inslagen present för max 100:-, Sängkläder eller sovsäck, extra kläder (tåliga kläder till femkampen) Lördag: (ca tider) 09.45 samlas vi i klublokalen 10.00 åker vi till Sunnanö camping / Öregrund Ca 11.00 Fika Ca 12.00 femkamp Ca 15.00 Lunch Ca 17.00 presentleken (alla tar med sig en "inslagen present" max för 100:-) Ca 18.00-19.30 har vi mini utvecklingssamtal Ca 19.30 middag Ca 21.00 musikquiz slut på dagen Söndag 21/4 08.30 Frukost 10.00 hemfärd till Löten 11.30 träning på Löten / T, A, B, M, U
Dam
17 apr 2013
0kommentarer
Träningsmatch mot Sätra SK
På måndagen den 22/4 har vi vår sista träningsmatch inför seriepremiären. Vi spelar på bortaplan mot Sätra SK. De spelar i division 2 södra svealand. Kallade spelare: Elin (MV), Molly, Nyberg, Hanna, Åsa, Maria, Freddy, Larm, Anna, Annika, Johanna, Frasse, Erika, Angelica och Natta Samling 18.00 vid Statoil (diös)
Dam
17 apr 2013
0kommentarer
GUSK - AIK 3-0 (0-0 , 3-0)
Japp, där kom den 8:e raka segern ! Vi tränare (Tobbe, Aldrin och Björn) åkte ifrån Årsta KG mycket stolta över laget och individernas prestationer idag ! Riktigt trevligt med så duktiga och ambitiösa spelare. AIK stod för dagens motstånd. Vi vågade rulla boll fast AIK var tuffa i sina närkamper. Det blev mycket spel på mitten, där vi jobbade stenhårt i varje duell. Därför skapade vi några farligheter, men halvleken slutade 0-0 Till andra halvlek visade vi att vi hade lite mer fysik än AIK. GUSK trummade på och vi gjorde 3 mål i andra halvlek. Efter 60 minuter gjorde Hanna mål på hörna efter lite bollflipper. Anna var också på bollen. I den 75:e minuten gjodre Fredrika 2-0 Lite senare spikade vi slutresultatet 3-0 genom Erika. Där var det fint förarbete av Fredrika och Angelica Alla spelare gjorde en mycket bra insats. Hanna får den extra stjärnan idag ! T,A,B
Dam
14 apr 2013
0kommentarer
Laget mot AIK
Vi startar matchen så här: Elin - Åsa - Hanna - Nyberg - Molly - Freddy - Maria - Mia - Anna - Larm - Annika. Avbytare: Angelica - Erika - Alicia - Sara P LADDA !!! Samling 13.55 på Årsta KG / T
Dam
13 apr 2013
0kommentarer
GUSK - Västerås IK 4-1
Seriepremiären gick som en dans i "snöglopp och snålblåst". Efter 12 minuter åker vi på ett baklängesmål efter en nick som letade sig in mål. Det dröjde till 42 minuten innan vi kunde kvittera, Josef snodde bollen och spelade fram Phille som kunde trycka in densamma bakom VIK-keepern. 1-1 i halvtid var väl inte orättvist. I andra halvlek kan man väl säga att vi tog hand om "taktpinnen". Våra anfall skar som en varm kniv i smör genom VIK-försvaret. Phille dunkar in 2-1 efter en kvart. Vi hade fortfarande grepp om händelserna men VIK flyttade upp folk för att kunna kvittera och var nära på en hörna som räddades på mållinjen. Men man blottade sig och vi kunde göra 3-1 i 85 minuten, Anton skjuter och tvillingbrorsan Viktor styr in bollen. 2 minuter senare hittar Jocke Isak med ett inlägg och slutresultatet 4-1 spikas. Herrfotbollen
Herr
13 apr 2013
0kommentarer
GUSK - UIF 3-1 (3-1 , 0-0)
Vi kom till matchen med 16 spelare. Nu har vi sätt att vi har två bra backlinjer. I dagens match spelade Frida L, Sara P, Emilia och Molly där. Mycket bra spel tjejer. Matchen började lite hastigt med att UIF tog ledningen efter 1 minut. Målet kom på hörna. Men vi spelade direkt upp oss, och efter 3 minuter var det kvitterat. Erika skapade en hörna efter ett fint skott. På den hörnan gjorde Annica 1-1. Efter 10 minuter gjorde vi 2-1. Annica igen efter inspel från Frida H. Vi rullade bollen bra mellan lagdelarna. Frida gjorde sedan 3-1 efter ca 16 minuter. Ett stort plus till våra ytterbackar som gick med upp i anfall vid rätt tillfällen. Halvleken slutade 3-1 I andra halvlek belv det inga mål. Vi spelade OK, och vi skapade några chanser, men bollen ville inte hitta till nätet. Dagens två stjärnor får Molly och Maria GH
Dam
12 apr 2013
0kommentarer
Visa fler nyheter