• Sunnersta - Gusk 2-5 (0-2 , 2-3)

    Tidig söndagsmorgon, klart väder och match i Upplandscupen. Kan det bli bättre? Vi åkte till Valsätra KG för att möta Sunnersta AIF. Vi visste innan matchen att Sunnersta hade vunnit sina två inledande matcher (Damark 9-0 och Ärentuna 3-1). Motståndarna hade två stycken bonusstraffar under matchen pga lägre division än oss. Vi kom med ett litet nykomponerat lag från förra matchen. Nytt spelsystem för några spelare. I matchinledningen hittade vi inte riktigt våra positioner, men vi spelade oss in matchen ganska snabbt, och vi började föra matchen efter ca 10 minuter. Vi spelade bra fram till sista tredjedelen av planen, där vi sökte pass istället för avslut. Vårt bollinnehav var stort och vi började skjuta lite mer efter hand. I den 31:a matchminuten skapade vi en frispark. Hanna stegade upp och pangade bollen i ribban. Sara ”Pavan” Pavasson tryckte dit returen. Tio minuter efter ledningsmålet fick vi återigen en frispark. Nyberg och Hanna diskuterade om vem som skulle slå den. Nyberg ville också visa att hon kunde slå bra frisparkar. Det kunde hon och vi tog ledningen med 2-0 Vi gick till halvtidsvila med två måls ledning. Andra halvlek började bra. Alicia klippte till bollen en bit ifrån straffområdet. Bollen hittade nätmaskorna. 3-0 på resultattavlan efter 4 minuter. SAIF tog sin första bonusstraff i minut 10. Elin i målet var bra med, men straffen var bra och det var reducerat. Gusktjejerna var på hugget idag och de fortsatte med ett bra spel av variationer av korta och långa passningar. I matchminut 20 utökade vi till 4-1. Målet var riktigt snyggt. Många spelare var inblandade. Fint kortpassningsspel på vänsterkanten skapade ett skottläge för Sara S. Målvaktren räddade Saras skott, men Lina Larm var med och tryckte dit returen. Bonusstraff två tog SAIF i den 23:e minuten. Den satt och det var reducerat till 2-4. Vi han med att göra ett mål till innan slutsignalen. 5-2 genom ett Frazzeskott. + Laginsatsen, alla var på hugget. + Vi gjorde 5 mål + Inget insläppt mål i spelet. + Snacket på planen + Stabilt försvarsspel + Fem olika målgörare * Larm, Alica, Sara P, Nyberg och Frazze Vi bygger vidare på tisdagsträningen (Diöshallen 19.15-20.45) / T, A, B Dam 10 mar 2013 0kommentarer
  • Träningstider och träningsläger

    Nya träningstider fr.o.m 12/3: Tisdagar 19.15 - 20.45 Diös-hallen. Onsdagar 19-21 Ekeby konstgräs. Torsdagar 19.30 - 21 Årsta konstgräs. Träningslägret blir 20-21 april i Öregrund. Mer info kommer. Dam 8 mar 2013 0kommentarer
  • Seger i Upplandscupen !

    Nu är första tävlingsmatchen för säsongen spelad. Det blev seger med 1-0 mot Wattholma IF. Vi har inte kunnat träna på så mycket 11-manna spel innan. Under första halvlek blev det mest spel på mittplan, och det blev en jämn historia. Vi fick inte till så många avslut som vi önskat. Halvleken slutade 0-0. Vi pratade i pausen om att vi kontrollerade matchen, men vi hade några växlar till att lägga i. Vi skulle gå in hårdare och mer bestämt under den andra halvan. Det visade laget på engång när domaren blåste igång matchen igen. Efter 5 minuter stod det 1-0 på resultattavlan. Målet var snyggt. Återigen hittade Emilia målet. Förarbetet var underbart att se. Flera spelare var inblandade. Rebecka slog ett fint inlägg efter en fin passning. Emilia tog vara på en retur på ett skott som målvakten räddade i första läget. Wattholma hade en bonusstraff (på grund av en lägre division). Den använde dom i den 13:e minuten. Straffen gick stolpe-stolpe ut. Efter det spelade vi otroligt bra med fint kortpassningsspel och variation av fina djupledsbollar. Vi hade flera fina lägen med en ribbträff som ex. Men matchen slutade med en skön 1-0 seger. Vi har några pusselbitar kvar att lägga, men vi är verkligen på gång. Träning imorgon söndag och då ska vi spelar smålagsspel. (Diöshallen) / T,A,B Dam 2 mar 2013 0kommentarer
  • Ingen match lördag

    Vi tränar istället på årsta konstgräs. Ombytta och klara 12:30 vid klubblokalen. Herrfotbollen Herr 1 mar 2013 0kommentarer
  • Fanna BK - GUSK 5-1 (1-1 , 4-0)

    Nu är första träningsmatchen spelad. Vi spelade mot division 1 laget Fanna BK. Fanna hade spelat en match innan denna. I den matchen krossade Fanna motståndet (Östervåla) med 8-0. Vi pratade innan matchen om att det viktigaste var att spela ihop oss som lag, och inte fokusera på resultatet. Vi har många nya spelare i laget och det gäller nu att bygga upp det inför säsongspremiären. Vi fick se en hel del positiva saker i dag. Det tar vi med oss. Framför allt den första halvleken. Vi dominerade första kvarten, och vi var det förande laget. Med hög press vann vi tillbaka bollarna. Det skapades chanser, men vi fick tyvärr inte till avsluten. Efter det kom Fanna mer in i matchen. Fanna gjorde det första målet i minut 27. Men vi hängde med och kvitterade lite senare till 1-1 genom Emilia. Halvleken slutade med de siffrorna. Vi testade ett nytt spelsystem i andra halvlek. Vi mötte en samspelt lag med fint kortpassningsspel. Fanna ökade sitt tempo, samtidigt som vi kanske inte orkade hålla upp vår press lika bra. Det slank in några bollar i andra halvlek. Matchen slutade 5-1 till Fanna. Elin i målet får ett extra plus för många fina räddningar Emilia också för kämparinsatsen och målet Mittbackarna Natta och Hanna gjorde en mycket bra och stabli första halvlek. Nu gäller det att vi alla kommer på träningarna, så att vi får bättre kondition och samspel. Tisdag på löten ! / T, A, B Dam 24 feb 2013 0kommentarer
  • Klubbrabatten

    Nu finns dom nya Klubbrabatterna. Giltighetstiden är 1/3 – 31/8 Kommer att utdelas i samband med träningar/matcher. Betalning sker till kansliet, plusgiro 10 68 83 - 2, märk betalningen med 'Klubbrabatt + namn'. Häftena kostar 150:-/st och det som gäller är att alla spelare i Gusk (dam/herr – F/P04) ska sälja 2 st Klubbrabatter på våren och 2 st Klubbrabatter på hösten. Om man hellre vill ha Klubbkortet (180:-) kan man byta på kansliet. Det ska också säljas 5 st Gusklotter/spelare och dessa lotter kommer någon gång i slutet av maj och kostar 20:-/st. Om något lag vill sälja fler Klubbrabatter så får ni 60:-/sålt häfte till lagkassan. Dam 21 feb 2013 0kommentarer
  • GUSK - Bälinge IF 0-0

    Kvällens match blev en tillknäppt historia. Inte många målchanser men varsin ribbträff. 0-0 speglade händelserna. Herrfotbollen Herr 20 feb 2013 0kommentarer
  • Torsdag / Söndag

    Hej ! Bra tränat i söndags och igår (Kul att se motiverade och ambitiösa spelare på planen). Nu har vi en träning kvar innan matchen mot Fanna på söndag. Träningen imorgon torsdag är på Stenhagens konstgräs 20.30-22.00. Vi har för tillfället 12 klara spelare till matchen. Vi kommer att åka med 16st till Enköping. Ni som inte har svarat om ni kan spela kontaktar Aldrin på sms eller ringer. Det behövs även några som kan köra. Hör av er om ni kan köra dit. / T, A, B Dam 20 feb 2013 0kommentarer
  • Visa fler nyheter